DROPS / 160 / 11

Downtown by DROPS Design

Strikket DROPS top i 2 tråde ”Cotton Viscose” med retstrik. Str S - XXXL.

Tags: striber, toppe,

DROPS Design: Model nr n-170
Garngruppe A + A or C
----------------------------------------------------------
150-150-150-150-200-200 g f.nr 02, natur
150-150-150-150-200-200 g f.nr 27, syren
150-150-150-150-200-200 g f.nr 22, denim
100-100-150-150-150-150 g f.nr 26, kastanje

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 eller 80 cm) nr 5,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 16 m x 28 p retstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

STRIBER: der strikkes striber således:
natur + natur: 16-16-16-16-16-16 p/omg retstrik
natur + denim: 10-12-12-12-12-12 p/omg retstrik
denim + denim: 12-12-12-14-14-14 p/omg retstrik
denim + natur: 8-8-10-10-10-10 p/omg retstrik
denim + kastanje: 8-8-8-8-10-10 p/omg retstrik
kastanje + kastanje: 10-10-10-10-10-12 p/omg retstrik
kastanje + syren: 6-8-8-8-8-8 p/omg retstrik
syren + syren: 12-12-12-14-14-14 p/omg retstrik
syren + denim: 4-4-6-6-6-6 p/omg retstrik
denim + denim: 8-8-8-8-10-10 p/omg retstrik
denim + natur: 4-4-4-4-4-6 p/omg retstrik
natur + natur: 8-8-8-10-10-10 p/omg retstrik
natur + kastanje: 4-4-4-4-4-4 p/omg retstrik
kastanje + kastanje: 12-12-12-12-14-14 p/omg retstrik
kastanje + syren: 6-8-8-8-8-8 p/omg retstrik
syren + syren: 18-18-18-18-18-18 p/omg retstrik
----------------------------------------------------------

RYGSTK:
Hele toppen strikkes frem og tilbage i RETSTRIK og STRIBER - se forkl over. Slå 66-72-78-86-96-106 m op på rundp 5,5 med 2 tråde Cotton Viscose (natur + natur). Strik retstrik. Når arb måler 6 cm slåes der 1 kantm op i hver side = 68-74-80-88-98-108 m. Når arb måler 8 cm lukkes der 1 m af i hver side, gentag aflukningen på hver 8.-8.-8.-9.-9.-9.cm 3 gange til = 60-66-72-80-90-100 m. Når arb måler 36-37-38-39-40-41 cm lukkes der af til ærmegab på hver 2.p i hver side således: 3 m 1 gang, 2 m 0-1-2-3-4-6 gange og 1 m 1-1-1-2-4-4 gange = 52-54-56-58-60-62 m. Når arb måler 50-52-54-56-58-60 cm lukkes de midterste 24-26-26-28-30-32 m af til hals, hver skulder strikkes færdig for sig. På næste p lukkes der 1 m af mod halsen = 13-13-14-14-14-14 m tilbage på hver skulder. Luk af når arb måler 52-54-56-58-60-62 cm (striberne skal nu være strikket færdig).

FORSTK:
Slå op og strik som rygstk til arb måler 46-48-50-52-52-54 cm = 52-54-56-58-60-62 m. Nu sættes de midterste 18-20-20-22-24-26 m på en tråd til hals og hver skulder strikkes færdig for sig. Fortsæt aflukningerne til hals på hver 2.p: 2 m 1 gang, 1 m 2 gange = 13-13-14-14-14-14 m tilbage på skulderen. Luk af når arb måler 52-54-56-58-60-62 cm.

MONTERING:
Sy sidesømmen sammen indenfor 1 kantm. De nederste 6 cm = slids.

HALSKANT:
Strik ca 68-84 m op (inkl m på tråden) på rundp 5,5 med 2 tråde syren. Strik 4 p retstrik. Luk af.

Mary Shaw 06.02.2017 - 21:39:

I am not sure how to finish the shoulders. Under assembly the directions say to sew the side seams together. Do I also sew the top edges of the shoulders together or are the attached somehow when finishing the neck edge? Thanks

DROPS Design 07.02.2017 kl. 09:02:

Dear Mrs Shaw, shoulders have to be sewn together before picking up sts for neck edge. Happy knitting!

Susanne 14.01.2016 - 22:33:

Der står i opskriften at der skal bruges strømpepind.Men hvor skal den bruges henne i arbejdet?

DROPS Design 26.01.2016 kl. 13:26:

Hej Susanne, strømpepindene bruger du i halsen hvis rundpinden er for lang for at maskerne skal nå hele vejen rundt. God fornøjelse!

Maruja 15.05.2015 - 10:43:

¿la cantidad de lana es correcta para la talla XL? He tejido dicha talla y me ha faltado hilo de dos colores: denim y blanco. saludos

DROPS Design 20.05.2015 kl. 16:50:

Hola Maruja, la cantidad de la lana indicada en cada patrón es para una tensión y un tamaño de aguja concreto. Si te has ceñido a lo indicado en materiales es raro que no te haya llegado. Envío tu comentario al departamento de diseño.

Mariitta Lehtonen 02.02.2015 - 19:36:

Ihana "välipala" saa käytettyä lankojen loput.

Birthe Ottervik 23.01.2015 - 13:40:

Hei, jeg leser 4 farger i oppskriften, men bildet er med 5?

DROPS Design 23.01.2015 kl. 15:47:

Hej Birthe. Der er 4 farver. Du strikker striber med kombinationer af de forskellige farver. Se i opskriften under STRIPER.

Yvette Casabene 22.01.2015 - 17:03:

Avec 2 pelotes de lace est ce suffisant pour ce modele en taille L Merci d'avance

DROPS Design 22.01.2015 kl. 17:58:

Bonjour Mme Casabene, si DROPS Lace appartient également au groupe A, elle a un métrage/poids différent de Cotton Viscose et le rendu serait totalement différent - pensez à d'autres alternatives (Safran, Alpaca, etc..). Cliquez ici pour calculer la quantité nécessaire dans une qualité équivalente. Pensez à demander à votre magasin DROPS, il pourra vous aider et vous renseigner, même par téléphone ou par mail. Bon tricot!

Catherine Tysver 22.01.2015 - 00:07:

Is the cost shown correct? Pattern States smallest size takes 11 balls,but cost shown is for 17 balls.

DROPS Design 22.01.2015 kl. 10:21:

Dear Mrs Tysver, number of balls has been edited to 11 balls in first size. Thank you, happy knitting!

Brotteaux 13.01.2015 - 04:32:

Modele simple a tricoter. J'aime beaucoup les rayures faites par la laine. J'aimerai beaucoups le tricoter et attends avec lmpatience les explication.

Rosy 29.12.2014 - 17:47:

Quelle merveille ! Se marie avec tout, il me tarde de le faire...

Olga Gadea 20.12.2014 - 22:42:

Colores relajantes combinados de forma equlibrada. Precioso!

Kommentere opskrift DROPS 160-11