DROPS / 161 / 19

Spring Break by DROPS Design

Strikket DROPS nederdel i ”Muskat” eller "Belle" med hulmønster. Str S –XXXL

DROPS Design: Model nr r-681
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
450-450-500-550-600-650 g f.nr 01, lys blålilla

Eller brug:
DROPS BELLE fra Garnstudio
400-400-450-500-500-550 g f.nr 15, jeansblå

DROPS RUNDP (80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
ELASTIK: CA 66-110 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 116.55kr. Læs mere.

Se diag A.1-A5. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.

HULRÆKKE:
1.OMG: Strik ret over alle m.
2.OMG: Strik vrang over alle m.
3.OMG: * slå om, 2 ret sammen *, gentag *-* omg rundt.
4.OMG: ret over alle m.
5.OMG: Strik vrang over alle m.
6.-7.OMG: Strik ret over alle m.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages ind på skiftevis højre og venstre side af hvert parti med 2 m retstrik = 17-18-20-22-23-25 gange på omg.
Tag ind således før 2 m retstrik: Strik til 2 m før de 2 m retstrik, 2 ret sammen.
Tag ind således efter 2 m retstrik: tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
----------------------------------------------------------

NEDERDEL:
Arb strikkes rundt på rundp nedenfra og op

Slå 323-340-374-408-442-476 m op på rundp 4 med Muskat eller Belle. Nu strikkes der mønster A.1 (= 17 m) over alle m, dvs 19-20-22-24-26-28 rapporter på omg. Når A.1 er strikket færdig er der 285-300-330-360-390-420 m på omg. Fortsæt med A.2 (= 15 m). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.2 er strikket færdig er der 247-260-286-312-338-364 m på omg. Nu strikkes A.3 (= 13 m). Når A.3 er strikket færdig er der 209-220-242-264-286-308 m på omg. Fortsæt med A.4 (= 11 m). Strik A.4 totalt 3 gange i højden. Arb måler nu ca 20 cm. Nu strikkes der en HULRÆKKE - se forkl over, SAMTIDIG på 6.omg tages der 1-4-2-0-6-4 m ind jævnt fordelt = 208-216-240-264-280-304 m. Derefter strikkes A.5 (= 8 m) over alle m (26-27-30-33-35-38 rapporter på omg). OBS: I beg af 5.omg tilpasses den 1.m i rapporten så der strikkes 1 m glatstrik i starten af omg, før der fortsættes med mønster som før. I slutningen af omg strikkes sidste m i rapporten i første m på det som egentlig er 1.m på 6.omg. (Videre på 7.omg tilpasses mønsteret således at der strikkes som vist i A.5). Gentag A.5 totalt 3 gange i højden. Arb måler nu ca 36 cm i højden. Fortsæt med hulrække som forklaret over - SAMTIDIG på 6.omg tages der 4-0-0-0-4-4 m ind jævnt fordelt = 204-216-240-264-276-300 m. Nu strikkes der således fra starten på omg (= midt bagpå): 5 m glatstrik, 2 m RETSTRIK- se forkl over, * 10 m glatstrik, 2 m retstrik *, gentag *-* til der er 5 m tilbage, 5 m glatstrik. Fortsæt således, SAMTIDIG når der er strikket 1-1-1-1-9-10 cm starter indtagningerne - læs INDTAGNINGSTIPS! Gentag indtagningen på hver 8.-9.-10.-12.-9.-10.cm totalt 3-3-3-3-2-2 gange = 153-162-180-198-230-250 m. Fortsæt i glatstrik og 2 m retstrik som før. Når arb måler 58-60-62-64-66-68 cm strikkes der glatstrik i 2 cm, SAMTIDIG på sidste omg tages der 10 m ind jævnt fordelt = 143-152-170-188-220-240 m. Når arb måler 60-62-64-66-68-70 cm strikkes der 1 omg vrang (= bukkekant), derefter strikkes der glatstrik i 2 cm til tillæg før der lukkes løst af.

MONTERING:
Buk tillægget dobbelt mod vrangen og sy pænt fast. Lad en lille åbning være til at trække elastikken igennem.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 18.05.2015
Nyt diagram A.3 (9.pind)
Opdateret online: 30.07.2018
A.4 gentages totalt 3 gange i højden

Diagram

= ret
= tag 1 m løst af p, 2 ret sammen, løft den løse m over.
= 1 omslag mellem 2 m, på næste omg strikkes omslaget ret. Der skal være et lille hul
= vr
= 2 ret sammen
= tag 1 m løst af p, 1 ret, løft den løse m over.

Pia 23.07.2018 - 08:42:

Jag förstår inte heller varför det på bilden ser ut som A4 stickas 3 gånger, men i beskrivningen endast 2?

DROPS Design 30.07.2018 kl. 11:36:

Hei Pia. DU har helt rett i at A.4 er strikket 3 ganger og ikke 2 på bildet. Dette har nå blitt rettet i opppskriften. Takk for beskjed og god fornøyelse.

Jamie 18.03.2018 - 11:32:

Je ne comprends pas le diagramme A1. Faut il utiliser plusieurs pelotes ?

DROPS Design 19.03.2018 kl. 10:36:

Bonjour Jamie, tricotez A.1 comme indiqué (sans vous occuper des "blancs", ils seront comblés par les augmentations), par ex rang 1 = 1 m end, 1 jeté, 2 m end, 2 m env, 2 m end, 3 m env, 2 m end, 2 m env, 2 m end, 1 jeté, 1 m end = 17 m + 2 jetés = 19 m à la fin de ce rang dans chaque A.1. Bon tricot!

Pál Anikó Noémi 08.07.2017 - 11:32:

A szoknya diagram mintája nem látható.Drops 161-19

DROPS Design 10.07.2017 kl. 00:25:

Kedves Anikó! Köszönjük, hogy felhívta a figyelmet a hibára, ami azóta javításra került. Örömteli kézimunkázást kívánunk!

Anki Molander ågren 15.02.2017 - 14:16:

I diagram förklaringen är det som nr 3, två rutor med en oval i mitten = . vad betyder den?

DROPS Design 20.02.2017 kl. 14:06:

Hej. Förklaringen har nu lagts till ("1 omslag mellan 2 m. På nästa v stickas omslaget rät, det ska bli ett litet hål"). Lycka till!

Lzubov 21.04.2016 - 14:51:

Hello. How many times to repeat A4 2 times or 3 times? Thank you.

DROPS Design 21.04.2016 kl. 15:53:

Dear Mrs Lzubov, A.4 is worked a total of 2 times in height. Happy knitting!

Gisela Bencomo 13.02.2016 - 20:47:

Are all the rows in the diagrams or only the right side rows? Thanks for your help.

DROPS Design 15.02.2016 kl. 10:32:

Dear Mrs Bencomo, all rows are shown in diagram, both rows from RS and from WS. Read more about diagrams here. Happy knitting!

Lisa Berkowitz 05.02.2016 - 22:51:

I am at the waistband and need to do the last decrease row. Do I do it at the end of the stockingette/garter stitch section or at the row just prior to the purl row?

DROPS Design 08.02.2016 kl. 10:39:

Dear Mrs Berkowitz, the dec round is worked after you have worked 2 cm stockinette starting from 58-68 cm (see size) and just before the P row (folding row). Happy knitting!

Stephan Best 06.08.2015 - 12:58:

In der deutschsprachigen Anleitung scheinen die Diagramme zu fehlen:

DROPS Design 07.08.2015 kl. 08:31:

Danke für den Hinweis, das wurde nun behoben.

Janni Bagge 24.06.2015 - 07:41:

Jeg forstår ikke diagram A.1. Hvor skal jeg lave omslagene? Er det før de 15 masker og efter? I mit hoved bliver der så to omslag efter hinanden. Kan det virkelig passe? I symbolerne for diagrammerne er der tegnet et omslag som er mørkere end i diagram A.1. Det figurerer ikke i diagrammerne.

DROPS Design 24.06.2015 kl. 14:20:

Hej. Första varvet på A.1 börjar och slutar med ret-maske, så det blir ikke 2 omslag efter hinanden. God fornøjelse!

Evelin Saaremägi 25.05.2015 - 15:20:

???

Kommentere opskrift DROPS 161-19