DROPS / 159 / 26

Waffle Love by DROPS Design

Strikket DROPS klud i ”Cotton Light” med strukturmønster.

Tags: klude, køkken,

DROPS Design: Model nr cl-052
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Størrelse: ca 21 x 21 cm
Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio
50 g i hver af de følgende f.nr: 18 rosa, 24 drue, 11 grøn, 29 lime, 01 natur, 28 gul, 14 turkis, 23 lys lilla og 25 lys syren.

En klud vejer ca 35 gr.

DROPS PINDE nr 3,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 22 m x 30 p glatstrik eller 45 p retstrik på 10 x 10 cm
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 8.95kr. Læs mere.
RETSTRIK (strikkes frem og tilbage):
Strik ret frem og tilbage på pinden.

MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2.
----------------------------------------------------------

KLUD:
Slå 49 m op på pind 3,5 med Cotton Light. Strik 6 p retstrik- se forkl over. Fortsæt efter A.1 og A.2 således: 3 kantm retstrik, A.1 over 1 m, A.2 gentages til der er 3 m tilbage og strik 3 kantm retstrik. Fortsæt at strikke efter diag A.1 og A.2 til arb måler ca 20 cm, afpas så arb slutter efter en halv rapport i højden. Strik 6 p retstrik og luk løst af.

Heidi Marie Rudi 17.09.2018 - 12:52:

Hei!\r\nJeg strikker klutene i Paris, noe jeg ikke ser på som noe problem. \"Problemet\" er at jeg i en farge (aprikos) har nok garn til å fullføre kluten, og det blir i tillegg en del garn til overs. I en annen farge (lilla) får jeg ikke nok garn til tilsvarende klut og må gjøre korrigeringer for å få nok garn.... Dette fører også til at denne kluten ikke blir så kvadratisk. Skal det være så stor differanse på nøstene??\'\'\'

Katharina 30.07.2018 - 09:09:

Explication simple du diagramme: Rang 1: 3m lisière toujours à l'endroit, *1m envers, 2m endroit* répétez jusqu'à ce qu'il ne reste plus que les 3m lisière à tricoter à l'endroit. Rang 2: Tricotez TOUT à l'endroit Rang 3: Tricotez TOUT à l'envers SAUF les 3m lisières devant et derrière toujours à l'endroit Rang 4: Tricotez TOUT à l'endroit

DANA 02.07.2018 - 20:59:

Bonsoir, J'ai tricoté plusieurs lavettes ; elles sont extra belles avec des couleurs différentes. J'aime beaucoup. Merci pour les explications.

Hanne 07.05.2018 - 18:31:

Rigtig sødt mønster, men meget uhygiejnisk garnvalg til en klud. Sådan én skal kunne tåle at blive vasket ved 60 grader. Cotton Light tåler kun 40 grader.

Cathy 03.04.2018 - 17:07:

Bonjour desolé mais pas clair du tout même avec la video j'ai rien compris au diagramme A.1 = la 1ère m du diagramme (= 1 m jersey), A.2 = les 3 m suivantes que l'on répète, soit au rang 1 (sur l'endroit): 2 m env, 1 m end - rang 2 (sur l'envers): 1 m env, 2 m end - rang 3: tout à l'end - rang 4: tout à l'env. .. bien et ensuite ??? le rang 5 etc ?? pas facile a comprendre pourtant je ne suis pas debutante ! merci

DROPS Design 03.04.2018 kl. 17:13:

Bonjour Cathy, le diagramme présente le motif tel qu'il doit se présenter sur l'endroit soit aux rangs 1: 1 m end (= A.1), puis *2 m env, 1 m end*, répétez de *-* (= A.2) et donc sur l'envers, on aura: *1 m env, 2 m end* (= A.2) et terminez par 1 m env (= A.1). Tricotez ensuite 2 rangs jersey endroit (= rang 3 = à l'endroit et rang 4 = à l'envers). Répétez simplement ces 4 rangs. N'oubliez pas les 3 m point mousse au début et à la fin de chaque rang! Bon tricot!

Ann 06.11.2017 - 16:27:

Forstå ikke at kludene skal strikkes i CottonLight, det er jo meningen med hjemmestrikket klude at undgå microplast i naturen.

Cindy Nelson 18.08.2017 - 18:24:

Beautiful and unusual pattern. I can not follow how to do this pattern. I have watched the video multiple times. I appreciate you creating the video, but for me it was not enough. Wondering if knitters in America overall have a challenging time with patterns designed outside our country. It is interesting since I learned to knit from my German friend and already do things differently than other American knitters. Again thanks for sharing your very nice design.

Helen 21.04.2017 - 06:25:

What is the stitch/pattern?? I am totally confused! You are holding the yarn in your left hand and main needle in right? I have NEVER seen this before. Have No idea how to do it! Sad!

DROPS Design 21.04.2017 kl. 09:03:

Dear Helen, You will work diagram like this: Row 1 (from RS): A.1A: K1 then A.2: *P2,K1* repeat from *-*. Row 2 (from WS): *P1,K2*, repeat from *-* and finish with A.1= P1. Row 3: K all sts from RS. Row 4: P all sts from WS. Repeat row 1-4. Remember to work 3 sts in garter sts at the beg and end of each row. Happy knitting!

Anneli 11.02.2017 - 19:01:

Hej igen Nu har jag förstått😆 Det är ju inte 4 maskor i mönster A2 utan bara 3

Anneli 11.02.2017 - 13:44:

Jag får inte ihop mönstret, det saknas en maska hur jag än räknar. Ser att fler har påpekat detta men inget svar hjälper mig. Det måste vara fel i mönstret. Mönstret har tre kantmaskor i varje sida och resten ska vara delbart med 4 så antingen 46 eller 50 maskor behövs. Eller?

Kommentere opskrift DROPS 159-26