DROPS / 162 / 7

Brigthen Up by DROPS Design

Gehaakte DROPS stola met kantpatroon en bloemenrand van ”Cotton Merino”.

Trefwoorden: bloem, kantpatroon, omslagdoek, sjaal, stola,

DROPS design: Model nr. cm-026
Garengroep B
----------------------------------------------------------
Maten:
Breedte: 29 cm
Lengte: 155 cm (met rand).
Materiaal:
DROPS COTTON MERINO van Garnstudio
250 gr. kleur nr. 14, pink

DROPS HAAKNLD 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 stk x 9 toeren = 10 x 10 cm of 1 herhaling van A.2 = 5,5 cm breed.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (21)

50% Wol, 50% Katoen
vanaf 3.56 € /50g
DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 3.56 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 17.80€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang het eerste stk aan het begin van elke stk-toer door 3 l.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 - A.5.
----------------------------------------------------------

STOLA:
De stola wordt gehaakt vanaf middenachter naar de zijkanten.
Haak 55 losse l (incl. 3 l om mee te keren = 1 stk) met haaknld 4 mm en Cotton Merino.
Haak 1 stk in 4e l vanaf haak, 1 stk in elke van de volgende 51 l = 53 stk (= 1e toer in A.1-A.2). Ga dan verder vanaf de 2e toer als volgt:
A.1 over de eerste 3 stk – LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN – A.2 vijf keer in breedte. Ga verder heen en weer tot het telpatroon in de hoogte is gehaakt. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Herhaal dan A.X tot het werk 71 cm meet – pas zo aan dat u eindigt na de 3e toer in A.X.

RAND:
Haak dan een kant als volgt - zie telpatroon A.3-A.5. 1 l, *haak 10 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (LET OP: haak in deze l nog 2 keer), 4 l, 1 hv in dezelfde l, 3 l, 1 hv in dezelfde l, 6 l, 1 v in eerste l-lus in A.3, 14 l, 1 hv in 5e l vanaf haak (= l-ring), keer, ** 3 l, 2 stk in l-ring, 3 l, 1 hv in l-ring **, herhaal van **-** nog 2 keer = 3 bloemblaadjes in de l-ring, 9 l, sla volgende l-lus van vorige toer over, 1 v in volgende l-lus *, herhaal van *-* nog 4 keer.
Haak 10 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (LET OP: haak in deze l nog 2 keer), 4 l, 1 hv in dezelfde l, 3 l, 1 hv in dezelfde l, 7 l, eindig met 1 hv 1 het buitenste stk van de toer eronder. Hecht af.

Haak het andere deel van de stola als volgt: Zet de draad vast met 1 hv in de eerste l van het begin van het eerste deel van de stola. Haak 3 l (= 1 stk), 1 stk in elke van de volgende 52 l = 53 stk (= 1e toer in A.1-A.2). Ga verder en haak volgens A.1 en A.2 als op het eerste deel. Haak tot het tweede deel 71 cm meet – pas aan het eerste deel aan en eindig na de 3e toer in A.X, haak de rand op dezelfde manier.

Telpatroon

= stk in st
= stk om l-lus
= l
= v in st
= v om l-lus
= 3 l
= hv
= haak 2 stk in dezelfde st als volgt: 1 stk, maar wacht met de laatste doorhaling (er zijn nu 2 lussen op de haak), haak 1 stk in dezelfde st en haal de laatste lus door alle 3 lussen op de haak.
= rand van de stola begint hier

Opmerkingen (21)

Plaats uw opmerking!

Martine Babin 11.10.2018 - 22:26:

Bonjour, Pour l'échantillon, j'aimerai s'il faut faire des brides simples. Merci d'avance

DROPS Design 12.10.2018 kl. 07:45:

Bonjour Mme Babin, tout à fait, l'échantillon se calcule soit en brides simples = 18 brides x 9 rangs = 10 x 10 cm ou bien 1 motif de A.2 = 5,5 cm de large. Bon crochet!

Silvia 07.01.2017 - 16:38:

Hallo ich habe eine frage zum muster : bei den mittlleren 3 stäbchen werden am muster alle 5 reihen 2 stäbchen zusammengehäkelt dann habe ich aber für die nächste reihe nur 2 stäbchen und muß dann irgendwo 1 stäbchen in der mitte zunehmen ???? können sie mir vielleicht helfen danke

DROPS Design 09.01.2017 kl. 09:05:

Liebe Silvia, am jede 2. Reihe in A.X wird man 2 Stb zshäkeln in der mittleren St. Am nächsten Reihe häkeln Sie 1 Stb in dieser Masche. Viel Spaß beim häkeln!

Corina 29.10.2016 - 19:32:

Ik heb de sjaal gemaakt van Alpaca Puna wol. Ik heb een haaknaald gebruikt van een 0.5 maat groter zodat de sjaal erg soepel valt. Ik ben erg tevreden met het resultaat.

Urszula 27.03.2015 - 11:44:

Bardzo podoba mi się kwiatowy brzeg-czy został wykorzystany w innych modelach? Jeśli tak to proszę o podanie w jakich.Pozdrawiam.

DROPS Design 27.03.2015 kl. 18:43:

Nie wydaje mi się, żebym go wcześniej widziała. Ale zgadzam się, że tym efektownym sposobem bez trudu można wykończyć wszystko na co tylko przyjdzie ochota :-)

Silvana Floris 26.02.2015 - 09:14:

Ciao, con le vostre spiegazioni e' stato facilissimo !!! Ho fatto qualche modifica, è molto bella, GRAZIE !!!

Nanny Nørgård 19.01.2015 - 15:21:

Nanny Nørgård 19.01.2015 kl. 15:18: Flot model som jeg har lyst til at lave. Er det rigtigt forstået, at jeg må lave den og sælge den, så længe det sker på bestilling og med øvrige regler overholdt? Altså som privat person, der strikker og hækler som hobby?

DROPS Design 19.01.2015 kl. 15:46:

Hej Nanny. Ja, det maa du gerne. Og meld gerne at mönstret er et DROPS Design mönster, gerne med henvisning til mönstret her paa vores hjemmeside.

Lottinville Diane 12.01.2015 - 16:58:

Une écharpe très féminine et facile a porter pour l'été.

Manu 02.01.2015 - 21:40:

Allegra, simpatica e molto fine; modello giovanile molto azzeccato

Saskia 27.12.2014 - 09:36:

Leuke vrolijke sjaal

Irimia 17.12.2014 - 18:56:

Acest model este o un mix admirabil de culoare vie si vesela si delicat prin lucratura!

Laat een opmerking achter voor DROPS 162-7