DROPS / 72 / 15

DROPS 72-15 by DROPS Design

Szeroki sweter DROPS z włóczek Ull-Bouclé i Vamp

Ten wzór nie ma jeszcze nazwy. Zaproponuj nazwę!

Rozmiary: S/M – M/L – XL

Materiał: DROPS Ull-Bouclé
750-800-900 g kolor nr 03, czarny

i DROPS Vamp
100-100-100 g kolor nr 04, nakrapiany szary

DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4,5 i 5
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 5 (na kołnierz) – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 16 o. x 23 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm

Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.

(Patrz objasnienia...)

Tagi: oversize, poncho,

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem): przer. we wszystkich rzędach na prawo
ŚCIEG FRANCUSKI (na okrągło): 1 rz. na prawo, 1 rz. na lewo – powt. te 2 rz.

Wykonanie
Przód
Włóczką Ull-Bouclé, na drutach nr 4,5 nabrać 176-186-194 o. Przer. 4 rz. ściegiem francuskim. Dalej przer. na drutach nr 5 dżersejem z 1 o. brzeg. ściegiem francuskim z każdej strony. Na wys. 30 cm od dołu robótki dodać 1 o. z każdej strony (koniec pęknięć na bokach) = 178-188-196 o. Na wys. 35-37-39 cm cm od dołu robótki zamknąć 1 o. z każdej strony (= początek podkrojów rękawów).
Przed dalszą pracą nad robótką uważnie przeczytać dalszą część opisu:
na wys. 52-54-56 cm od dołu robótki zamknąć na dekolt 16 o. środk., dalej zamknąć od strony dekoltu co 2 rz.: 2 razy 2 o. i 2 razy 1 o. W TYM SAMYM CZASIE na wys. 53-55-57 cm od dołu robótki zamknąć na ramię 9 razy 7-8-8 o. Zamknąć 12-8-12 pozostałych o. Dł. robótki wynosi ok. 60-62-64 cm.

Tył
Przer. jak przód (w tym ramiona), ale na wys. 58-60-62 cm od dołu robótki zamknąć na dekolt 26 o. środk., w nast. rzędzie zamknąć 1 o. od strony dekoltu. Zamknąć pozostałe o., dł. robótki wynosi 60-62-64 cm.

Rękawy
Włóczką Vamp, na drutach nr 5 nabrać 53-53-53 o. Przer. następująco: *4 rz. ściegiem francuskim włóczką Vamp, 2 rz. ściegiem francuskim włóczką Ull-Bouclé * powt. od * do * aż dł. rękaw wynosi 20-18-16 cm.

WYKOŃCZENIE: zszyć ramiona. Włóczką Ull-Bouclé, na drutach nr 5 nabrać wokół dekoltu ok. 50 - 55 o. Wziąć teraz włóczkę Vamp i przer. jak rękawy, ale po przerobieniu 6 rz. podzielić robótkę na środku przodu i kończyć kołnierz w tę i z powrotem. W TYM SAMYM CZASIE, gdy wys. kołnierza wynosi 5 cm, równomiernie dodać 10 o. Gdy wys. kołnierza wynosi ok. 12 cm – dopasować za 2 rz. ściegiem francuskim włóczką Ull-Bouclé – zamknąć wszystkie oczka.
Wszyć rękawy. Zszyć rękawy i boki pozostawiając niezszyte na dole na pęknięcia.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 72-15.