DROPS / 72 / 15

DROPS 72-15 by DROPS Design

Vid DROPS bluse i ”Ull-Bouclé” og ”Vamp” med slids i siderne

Størrelse:S/M - M/L - XL
Materialer: DROPS Ull-Bouclé fra Garnstudio
750-800-900 gr f.nr 03, sort
og brug: DROPS Vamp fra Garnstudio
100-100-100 gr f.nr 04, mørk/lys grå
DROPS Rundp 4,5 og 5
DROPS Ærmep nr 5 (til hals)

DROPS Ull-Boucle DROPS Ull-Boucle
48% Uld, 32% Acryl, 20% Polyamid
Udgået
find alternativ
DROPS Vamp DROPS Vamp
100% polyacryl
Strikkefasthed: 16 m x 23 p = 10 x 10 cm på p 5 og glatstrik. Husk pindenr er kun vejledende!

Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.
Retstrik (på rundp): 1.p: Ret, 2.p: Vrang.

Forstk: For at få plads til alle m på p strikkes delene frem og tilbage på rundp.
Slå 176-186-194 m op på p 4,5 med Ull-Bouclé og strik 4 p retstrik. Skift til p 5 og fortsæt med glatstrik, med 1 m retstrik i hver side. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 30 cm tages der 1 m ud i hver side til kantm (slidsen slutter her) = 178-188-196 m. Når arb måler 42-44-46 cm lukkes der 1 kantm i hver side (ærmegabet starter her).
Læs hele næste afsnit før det strikkes! Når arb måler 52-54-56 cm lukkes de midterste 16 m af til hals. Luk derefter af på hver side af halsen på hver 2.p: 2 m 2 gange og 1 m 2 gange. Samtidig når arb måler 53-55-57 cm lukkes der af til skulderskråning ved at lukke m fra skulderen og ind mod halsen på hver 2.p: 7-8-8 m 9 gange. Luk de resterende 12-8-12 m af, arb måler ca 60-62-64 cm.

Rygstk: Slå op og strik som forstk. Når arb måler 53-55-57 cm lukkes der af til skulder-skråning som på forstk. Samtidig når arb måler 58-60-62 cm lukkes de midterste 26 m af til hals. Videre lukkes der 1 m på næste p mod halsen. Luk de resterende m af når arb måler 60-62-64 cm.

Ærme: Slå 53-53-53 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 5 med Vamp og strik således: * 4 p retstrik Vamp, 2 p retstrik Ull-Bouclé *. gentag fra *-* til ærmet måler 20-18-16 cm. Luk af.

Montering: Sy skuldersømmene. Saml ca 50 til 55 m op rundt i halsen på rundp 5 med Ull-Bouclé. Skift til Vamp og strik som på ærmet, men efter 6 p retstrik deles arb midt foran og halsen strikkes færdig frem og tilbage. Samtidig når halsen måler 5 cm tages der 10 m ud jævnt fordelt på p. Luk af når halsen måler ca 12 cm - afpas efter 2 p retstrik med Ull-Bouclé. Sy ærmerne i. Sy ærme- og sidesøm i et indenfor 1 kantm ned til hvor slidsen starter.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 03.03.2006
Forstk: Når arb måler 35-37-39 cm lukkes der 1 kantm i hver side (ærmegab).

Diagram

Kommentere opskrift DROPS 72-15