DROPS Extra / 0-1040

Getaway Blues by DROPS Design

Strikkede DROPS tøfler i 2 tråde ”Verdi” med retstrik. Str 35 - 43

DROPS Design: Model nr ve-048
Garngruppe D + D eller F
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 - 38/40 - 41/43
Passer fodlængde: 22-24-27 cm
Materialer:
DROPS VERDI fra Garnstudio
350 g i alle str f.nr 09, turkis
Tøflerne vejer 21-23-25 g og kan strikkes som en del af et sæt som bruger et helt nøgle, se opskrift: ve-046 tæppe, ve-047 halstørklæde og ve-049 hals.

DROPS PINDE nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 10 m x 18 p retstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

TIPS VED BRUG AF DOBBELT TRÅD:
Brug tråden fra indersiden og ydersiden af nøglet.

STRIKKETIPS:
Stram tråden godt når m strikkes r sm 2 og 2, så der ikke bliver store huller.
----------------------------------------------------------

TØFFEL:
Arb strikkes frem og tilbage på p fra hælen og mod tåen.
Slå 19-19-21 m op på p 8 med 2 tråde Verdi – læs TIPS VED DOBBELT TRÅD (lad trådenderne være ca 20 cm lange, de bruges til montering). Strik RETSTRIK – se forkl over, frem og tilbage på p til arb måler 18½-20½,-23½ cm (målt let strakt) - HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Næste p fra retsiden strikkes således: Tag 5-5-5 m ind jævnt fordelt ved at strikke 2 r sm – læs STRIKKETIPS! = 14-14-16 m. Strik 3 p ret. Derefter strikkes 1 p hvor der tages 4-4-4 m ind jævnt fordelt ved at strikke 2 r sm = 10-10-12 m. Strik 1 p ret. På næste p strikkes m r sm 2 og 2 = 5-5-6 m. Arbejdet måler nu ca 22-24-27 cm (målt let strakt). Klip trådene (lad tråd enderne være ca 20 cm lang, de bruges til montering) og træk dem gennem de resterende m, træk sammen.

MONTERING:
Buk opslåningskanten dobbelt og sy sammen midt bagpå. Sy sammen yderst i kanten fra tåen og op til lidt over 1/3 af tøflen. Sy i yderste m så sømmen ikke bliver for tyk.

Kommentarer (1)

Sonias 03.10.2014 - 17:45:

Je ne trouve pas le vidéo pour les montage des chaussons (Chaussons DROPS au point mousse, tricotés avec 2 fils ”Verdi”. Du 35 au 43)ainsi que d'autre model similaire tel que Dro^s avec torssade,sweet spirited

DROPS Design 04.10.2014 kl. 18:10:

Bonjour Sonias, pour l'assemblage des chaussons, pliez en double le rang de montage pour le coudre (partie "haute" derrière le talon) - puis assemblez le dessus du chausson en commençant par la pointe (les 20 cm que l'on a conservé) en cousant les 2 côtés du chausson entre elles jusqu'à environ 1/3 de la longueur totale du chausson. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1040