DROPS Extra / 0-1040

Getaway Blues by DROPS Design

Stickad DROPS toffel i 2 trådar ”Verdi” med rätstickning. Stl 35 - 43

DROPS Design: Modell nr ve-048
Garngrupp D + D eller F
-----------------------------------------------------------
Storlek: 35/37 - 38/40 - 41/43
Passar fotlängd: 22-24-27 cm
Garnåtgång:
DROPS VERDI från Garnstudio
350 g i alla stl nr 09, turkos
Tofflorna väger 21-23-25 g och kan stickas som en del av ett sett där man använder ett helt nystan, se mönster: ve-046 filt, ve-047 halsduk och ve-049 halsvärmare.

DROPS ST NR 8 – eller det st.nr du måste använda för att få 10 m x 18 v rätst med 2 trådar på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

48% Akryl, 20% Ull, 17% Polyamid, 15% Mohair

DUBBELTRÅDTIPS:
Använd tråden från insidan och utsidan av nystanet.

STICKTIPS:
Strama tråden noga när 2 m stickas räta tills, så att det inte blir stora hål.
----------------------------------------------------------

TOFFEL:
Arb stickas fram och tillbaka på st från hälen och mot tån.
Lägg upp 19-19-21 m på st 8 med 2 trådar Verdi – läs DUBBELTRÅDTIPS (låt trådändarna vara ca 20 cm långa, dessa används till montering). Sticka RÄTST – se förkl ovan, fram och tillbaka på st tills arb mäter 18½-20½,-23½ cm (mätt lätt sträckt) - KONTROLLERA STICKFASTHETEN!
Nästa v från rätsidan stickas så här: Minska 5-5-5 m jämnt fördelat genom att sticka 2 m räta tills – LÄS STICKTIPS! = 14-14-16 m. Sticka 3 räta v. Sedan stickas 1 v där det minskas 4-4-4 m jämnt fördelat genom att sticka 2 m räta tills = 10-10-12 m. Sticka 1 v rätt. På nästa v stickas m 2 och 2 räta tills = 5-5-6 m. Arbetet mäter nu ca 22-24-27 cm (mätt lätt sträckt). Klipp av trådarna (låt trådändarna vara ca 20 cm långa, dessa används till montering) och drag dem genom de resterande m, drag åt.

MONTERING:
Vik uppläggningskanten dubbel och sy ihop mitt bak. Sy ihop kant i kant från tån och upp lite över 1/3 av toffeln. Sy i yttersta m så att inte sömmen blir för tjock.

Sonias 03.10.2014 - 17:45:

Je ne trouve pas le vidéo pour les montage des chaussons (Chaussons DROPS au point mousse, tricotés avec 2 fils ”Verdi”. Du 35 au 43)ainsi que d'autre model similaire tel que Dro^s avec torssade,sweet spirited

DROPS Design 04.10.2014 kl. 18:10:

Bonjour Sonias, pour l'assemblage des chaussons, pliez en double le rang de montage pour le coudre (partie "haute" derrière le talon) - puis assemblez le dessus du chausson en commençant par la pointe (les 20 cm que l'on a conservé) en cousant les 2 côtés du chausson entre elles jusqu'à environ 1/3 de la longueur totale du chausson. Bon tricot!

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-1040