DROPS Extra / 0-1039

Brisa de Mar Scarf by DROPS Design

Stickad DROPS halsduk i ”Verdi” med rätstickning

DROPS Design: Modell nr ve-047
Garngrupp D
-----------------------------------------------------------
Storlek: One size.
Mått: Längd: ca 164 cm. Bredd: ca 24 cm.
Garnåtgång:
DROPS VERDI från Garnstudio
350 g nr 09, turkos
Halsduken väger 76 g och kan stickas som en del av ett sett där man använder ett helt nystan, se mönster: ve-046 filt, ve-048 tofflor och ve-049 halsvärmare.

DROPS RUNDST (80 cm) NR 9 – eller det st.nr du måste använda för att få 10 m x 18 v rätst på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

48% Akryl, 20% Ull, 17% Polyamid, 15% Mohair
---------------------------------------------------------

HALSDUK:
Arb stickas fram och tillbaka på längden på rundst.
Lägg LÖST upp 164 m på rundst 9 med Verdi och sticka RÄTST – se förkl ovan – KONTROLLERA STICKFASTHETEN! Maska av LÖST när arb mäter ca 24 cm.

Hanny Kuypers 21.09.2014 - 08:42:

De kleur van de wol is niet overeenkomstig het plaatje. Heel erg donker. De rondbreinaald nr. 9 is veelte grof voor het breiwerk. Gebruik aub nr. 7. Jammer dat dit niet goed is weergeven. Ben helemaal niet tevreden qua kleur.

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-1039