DROPS / 158 / 41

Tell Me by DROPS Design

Virkatut DROPS pitsimyssy, pitsikauluri ja pitsikäsineet ”Nepal”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ne-150
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M – L/XL
Pään ympärys: n. 54/56 – 58/60 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NEPAL:
150-150 g nro 4311, harmaa/lila

KAULURI:
Koko: S/M – L/XL
Mitat: Ympärys: 75-81 cm. Korkeus: 38-40 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NEPAL:
250-300 g nro 4311, harmaa/lila

KÄSINEET:
Koko: S/M – L/XL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NEPAL:
100-100 g nro 4311, harmaa/lila

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 16 p x 9 krs koukulla nro 4,5 = 10 x 10 cm. 3 piirroksen A.2 mallikertaa = 9,5 cm leveyssuunnassa.

Kommentit (24)

Saat tämän mallin langat alkaen 28.00€. Lue lisää.
MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1 ja A.2. 1. krs virkataan työn oikealta puolelta.

VIRKKAUSINFO 1:
Jokaisen pp-kerroksen ensimmäinen pp korvataan 2 kjs:lla.

VIRKKAUSINFO 2:
Jokaisen ks-kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla, joka krs:n lopuksi virkataan 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.
Jokaisen p-kerroksen ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla, joka krs:n lopuksi virkataan 1 ps krs:n 3. kjs:aan.

KAVENNUSVINKKI 1:
Virkkaa 2 ks yhteen näin: Virkkaa 1 ks, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä (= 2 s koukulla), virkkaa sitten seuraava ks ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi.

KAVENNUSVINKKI 2:
Virkkaa 2 p yhteen näin: Virkkaa 1 p, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä (= 2 s koukulla), virkkaa sitten seuraava p ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi.
--------------------------------------------------------

MYSSY:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Virkkaa kuitenkin aluksi alareunan nauha poikittain.
NAUHA:
Virkkaa 8 kjs koukulla nro 4,5 ja Nepal-langalla. Virkkaa 1. krs seuraavasti: 1 pp 3. kjs:aan koukusta laskien (= 2 pp), 1 pp jokaiseen 5 seuraavaan kjs:aan = 7 pp, käännä työ. LUE VIRKKAUSINFO 1! Virkkaa jatkossa tasona pp:itä silmukoiden takareunaan (eli älä virkkaa koko s:n läpi) = joustinneulepinta. Jatka virkkaamista tähän tapaan, kunnes työn pituus on n. 49-53 cm. Katkaise lanka ja ompele lyhytsivut yhteen renkaaksi. Nauhan leveys on n. 4 cm. Päättele langanpäät.
YLÄOSA:
Virkkaa nyt nauhan reunan ympäri seuraavasti:
Virkkaa *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan krs:een, virkkaa 2 ks seuraavaan krs:een*, toista *-* koko krs:n ajan (LUE VIRKKAUSINFO 2) = n. 83-90 ks. Virkkaa sitten 1 krs ks:ita ja säädä SAMALLA s-luku 80-85 ks:aan (LUE KAVENNUSVINKKI 1).
Virkkaa nyt piirrosten 1. krs seuraavasti: A.1, toista piirroksen A.2 mallikertaa yht. 16-17 kertaa leveyssuunnassa. Toista piirroksen krs:t 2. ja 3., kunnes työssä on 2 päällekkäistä mallikertaa. Työn korkeus on nyt n. 11 cm (sis. nauha). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
Virkkaa jatkossa p:itä ja tee SAMALLA kavennukset seuraavasti (LUE KAVENNUSVINKKI 2): Kavenna tasavälein 8-9 p = 72-76 p. Kavenna seuraavalla krs:lla tasavälein 8-7 p. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 4 kertaa = 40-48 p. Kavenna sitten jokaisella krs:lla tasavälein 8-6 p yht. 1-2 kertaa = 32-36 p. Virkkaa sitten ks:ita ja tee SAMALLA kavennukset seuraavasti (LUE KAVENNUSVINKKI 1): Virkkaa ks:t pareittain yhteen = 16-18 ks. Toista tällaiset kavennukset seuraavalla krs:lla = 8-9 ks. Katkaise lanka, harsi lanka silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät. Myssyn korkeus on n. 24-25 cm.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Virkkaa 144-156 kjs koukulla nro 4,5 ja Nepal-langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: LUE VIRKKAUSINFO 2. Virkkaa 1 p jokaiseen 5 ensimmäiseen kjs:aan, *jätä 1 kjs väliin, 1 p jokaiseen 5 seuraavaan kjs:aan*, toista *-* = 120-130 p.
2.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen.
Virkkaa sitten piirrosten 1. krs näin: A.1, toista piirroksen A.2 mallikertaa yht. 24-26 kertaa leveyssuunnassa. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Toista piirroksen krs:t 2. ja 3., kunnes työn korkeus on n. 36-38 cm ja olet virkannut kokonaisen mallikerran loppuun. Jatka virkkaamalla seuraavasti: Virkkaa 1 p jokaiseen ks:aan, virkkaa sitten 1 p jokaiseen p:seen. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
----------------------------------------------------------

KÄSINE:
Virkkaa 30-35 LÖYHÄÄ kjs koukulla nro 4,5 ja Nepal-langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. Virkkaa kalvosin piirrosten 1. krs:n mukaisesti näin: A.1, toista piirroksen A.2 mallikertaa yht. 6-7 kertaa leveyssuunnassa. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. Kun olet virkannut piirrokset loppuun, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan (LUE VIRKKAUSINFO 2) = 30-35 ks. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Virkkaa jatkossa 1 p jokaiseen s:aan suljettuna virkkauksena, ja säädä SAMALLA s-luku 27-30 p:seen, virkkaamalla tasavälein 2 p yhteen (LUE KAVENNUSVINKKI 2). SAMANAIKAISESTI kun työssä on 3 krs p:itä, lisää krs:n 1. s:n molemmin puolin 1 p peukaloa varten. Lisää 1 p virkkaamalla 2 p samaan p:seen. Toista tällaiset lisäykset tämän s:n molemmin puolin jokaisella krs:lla yht. 4-5 kertaa = 35-40 p työssä (peukalossa on nyt 9-11 p). Seuraava krs virkataan näin: Virkkaa 1 ps krs:n jokaiseen 6-7 ensimmäiseen p:seen, 3 kjs (= 1 p), virkkaa sitten 1 p jokaiseen 25-28 seuraavaan p:seen, 1 kjs, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 26-29 p ja 1 kjs työssä. Seuraavalla krs:lla virkataan 1 p jokaiseen p:seen ja 1 p krs:n lopussa olevaan kjs:aan = 27-30 p. Virkkaa jatkossa 1 p jokaiseen p:seen suljettuna virkkauksena, kunnes käsineen pituus kalvosimen yläreunasta mitattuna on 18-21 cm (sovita tarvittaessa käsinettä, työhön virkataan vielä n. 3 cm).
Jatka virkkaamalla seuraavasti:
1.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen ja virkkaa SAMALLA joka 2. ja joka 3. p yhteen = 18-20 p.
2.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen ja virkkaa SAMALLA kaikki p:äät pareittain yhteen = 9-10 p.
3.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen p:seen ja virkkaa SAMALLA kaikki ks:t pareittain yhteen. Katkaise lanka, harsi lanka silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät.

PEUKALO:
1.KRS: Virkkaa 1 ps peukalon 9-11 s:n ensimmäiseen s:aan, 3 kjs (= 1 p), virkkaa sitten 1 p jokaiseen 8-10 p:seen, virkkaa sitten peukalon takareunaan 6 p ja virkkaa SAMALLA nämä 6 p pareittain yhteen (kts. selitys yllä) = 12-14 p.
2. + 3.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen = 12-14 p.
Sovita käsinettä, työhön virkataan vielä n. 1 cm. Virkkaa tarvittaessa vielä 1 p jokaiseen p:seen.
SEURAAVA KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen ja virkkaa SAMALLA p:äät pareittain yhteen = 6-7 p.
VIIMEINEN KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen p:seen ja virkkaa SAMALLA ks:t pareittain yhteen.
Katkaise lanka, harsi lanka silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät.

Virkkaa toinen käsine ensimmäisen käsineen peilikuvaksi, eli tee nyt peukalon lisäykset krs:n viimeisen s:n molemmin puolin.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 20.10.2016
Korjaus: MYSSY ja KAULURI: Toista piirroksen krs:t 2. ja 3.

Piirros

= 1 kjs
= 1 ks
= Virkkaa 4 kp yhteen näin: Virkkaa 1 kp, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, virkkaa 1 kp jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan samoin, vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 5 s:n läpi.
= 1 kp
= ps (krs:n lopussa)

Anita 16.11.2018 - 20:31:

The set is beautiful; however, the pattern for the hat is poorly written and very confusing, even for a very experienced advanced crocheter.

DROPS Design 19.11.2018 kl. 09:54:

Dear Anita, we are sorry to hear you have had troubles with this pattern - There maybe as many ways to write patterns than there are crocheters – you are welcome to ask your questions here, or for any individual assistance reading our patterns and diagrams you are welcome to contact the store where you bought your yarn (even per mail or telephone). Happy crocheting!

Janet 14.10.2016 - 21:31:

I really wish you had a video on how to do the diagram, it's very confusing.

LaurieB 12.02.2016 - 04:56:

Bonjour, avec l'aide d'une amie, je suis parvenue à trouver mon erreur qui faisait que je ne comprenais pas le point. Je confondais DB (double bride) avec db (demi-bride)! Je suis encore débutante mais j'aime beaucoup les patrons que vous offrez! Merci et bonne fin de semaine!

LaurieB 10.02.2016 - 22:37:

Bonjour! Je n'arrive pas à faire le point de fantaisie de Tell Me by DROPS Design Bonnet, tour de cou et moufles DROPS avec motif ajouré, en “Nepal”. Je ne comprends pas le diagramme. Y a-t-il une vidéo explicative? Sinon, j'ai besoin d'explications claires et faciles à comprendre, je suis encore débutante. Merci beaucoup pour votre aide.

DROPS Design 11.02.2016 kl. 10:34:

Bonjour LaurieB, il n'y a pas encore de vidéo pour ce motif, il se crochète ainsi - A.1 montre comment commencer les tours (1 ml pour 1 rang de ms, 4 ml pour 1 rang de B) et les terminer (1 mc dans la 1ère/4ème ml du début du tour). Dans A.2, tour 1: 1ms dans chaque m. Tour 2: *2 ml (on aura 6 ml au début du tour), 4DB écoulées ens, 2 ml, 1 DB* répétez de *-*. Au 3ème tour: *2 ms dans chacun des 2 arceaux de 2 ml, 1 ms dans la DB*. Bon crochet!

Nina 03.02.2016 - 21:32:

HI - I battled to figure out the diagram at first, but I stuck at it and figured it out. R 1: ch1 and then sc in every stitch around. R 2: ch4 (TR), *ch 2, 4TR (following explanation above diagram), ch2, TR*, repeat from *-* until end of row. ss into beginning chain remembering to leave 2 ch gap. R 3: ch1 and *2 sc in ch2 space from previous round, 2sc into next ch2 space, sc into TR*, repeat from *-* until end of round and join with ss to beginning chain.

Paula 19.01.2016 - 19:31:

I really like this hat, but can't do the diagram. Could you put it in words. I've got the ribbon finished but can't continue.

DROPS Design 20.01.2016 kl. 11:45:

Dear Paula, there is only a diagram version to this pattern, start reading diagram from the bottom corner on the right side and read every row from the right towards the left (= in the round = from RS). You will find text to each st/group of st just above diagram. And remember your DROPS store may provide you any furter personnal assistance. Happy crocheting!

Gail Slaughter 15.12.2015 - 20:46:

Sorry I meant it Did come 4x4

Gail Slaughter 15.12.2015 - 20:44:

Thank youbso much for your response I did rhe gauge and it didncome to 4x4. So I attempted to do the ribbon again same result I can't figure out what it is I'm not getting Is there any way you can help me? Video or anything? 1sc in first 3 rows 2 sc next etc: I have tried just the ribbed rows facing me then I tried those front and back. What am I not getting Please help! Gail

DROPS Design 16.12.2015 kl. 09:25:

Dear Mrs Slaughter, to work 1 sc in each of the next 3 rows, 2 sc in the next row, you need to have worked a total of 21 rows approx. with hdc for the ribbon - adjust number of sc worked around if necessary to get approx. 83 sc at the end of the round, then adjust to 80 sc on next row. Happy crocheting!

Gail Slaughter 07.12.2015 - 06:00:

First I love this pattern but I am having a hard time with the ribbon! I did the 19 1/4 inches but when I attempt to do the 1sc in 3 rows and 2sc in next I don't get 83-90 I get much less!I then used a smaller and counted the rows to at least get the 83 but nw the ribbon is way too large PLEASE HELP! I wanted to have it ready dor Christmas. Thanking You in advance. Gail

DROPS Design 07.12.2015 kl. 11:44:

Dear Mrs Slaughter, remember to check your tension, you should get 16 dc x 9 rows = 4"x4" so that 83 sc = approx. 21". Happy crocheting!

Laura 06.12.2015 - 09:21:

Hi, thanks for the pattern it looks amazing and i'm trying to make it but i don't understand how to "work veritcally" the patterns a1 and a2. are there any tutorials on this please or would you be so kind and explain? thank you

DROPS Design 07.12.2015 kl. 10:30:

Dear Laura, A.1 only shows how to finish & start the round: replace 1st dc (UK-English) with 1 ch and 1st dtr with 4 ch. Finish round with a sl st in the 1st ch at beg of dc round /in the 4th ch at beg of dtr round. Repeat then A.2 around. Happy crocheting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 158-41