DROPS / 158 / 15

Amore by DROPS Design

Hæklet DROPS halstørklæde og hat i ”Karisma”.

DROPS Design: Model nr u-748
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
HALSTØRKLÆDE:
Mål: ca 36 x 150 cm.
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
400 g f.nr 48, vinrød

HAT:
Størrelse: S/M - L/XL
Passer hovedmål ca: 54/56 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
100 g f.nr 48, vinrød

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 eller den nål du skal bruge for at få 20 st eller 3 rapporter af A.2/A.5 i bredden på 10 cm x 10 rækker i højden på 10 cm.
---------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 149.5kr. Læs mere.
HÆKLEINFO 1:
På hver række erstattes 1.st med 3 lm.

HÆKLEINFO 2:
På hver omg erstattes 1.st med 3 lm. Omg afsluttes med 1 km i 3.lm i beg af omg.

MØNSTER:
Se diag A.1-A.6.

ST-GRUPPE:
1 st-gruppe = i samme st/om samme lm-bue hækles: 2 st, 2 lm og 2 st. På beg af omg/rækken hækles der 3 lm som erstatter 1.st i st-gruppen/1.st.

KREBSEMASKER:
Hækles som fm, men baglæns. Dvs der hækles fra venstre mod højre.
----------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Arb hækles frem og tilbage. Hækl 66 lm med Karisma og hæklenål 3,5. Hækl 1 st i den 4. lm fra nålen, hækl 1 st i hver af de 4 næste lm, spring over 1 lm. * Hækl 1 st i hver af de 5 næste st, spring over 1 lm *, gentag fra *-* til der er 3 lm tilbage og hækl 1 st i hver af disse. Læs HÆKLEINFO 1. Vend arb og hækl videre efter A.Z i diag A.1, A.2 og A.3 således:
Hækl 1 st i først st, 1 lm, spring over 3 st, * 1 st i næste st, 1 lm, spring over 3 st, i næste st hækles 1 ST-GRUPPE - se forkl over, spring over 3 st *, gentag fra *-* til der er 1 st tilbage og hækl 1 st. Vend arb. Hækl videre på denne måde. HUSK PÅ HÆKLEFASHETEN! Når arb måler ca 150 cm hækles der 1 st i hver st, 1 st om hver lm og 1 st i hver st af st-gruppen (ingen st om de 2 lm i st-gruppen), hækl således rækken ud. Klip og hæft tråden.

HAT:
Arb hækles rundt. Hækl 2 lm med Karisma og nål 3,5.
1.OMG: Hækl 12 st i 1.lm som blev hæklet.
2.OMG: Hækl 2 st i hver st = 24 st - Læs HÆKLEINFO 2.
3.OMG: * 1 st i næste st, hækl 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt (= 12 st taget ud) = 36 st. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
4.OMG: * 1 st i hver af de næste 2 st, hækl 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 48 st.
5.OMG: * 1 st i hver af de næste 3 st, hækl 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 60 st.
6.OMG: * 1 st i hver af de næste 4 st, hækl 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 72 st.
7.OMG: * 1 st i hver af de næste 5 st, hækl 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 84 st.
8.OMG: * 1 st i hver af de næste 6 st, hækl 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 96 st.
9.OMG: Hækl 1 st i hver st - SAMTIDIG tages der ud jævnt fordelt 2-9 st = 98-105 st.
Nu hækles der efter A.4-A.6 således:
10.OMG: Hækl 4 lm (= 1.st og 1 lm), spring over næste 3 st, * 1 ST-GRUPPE - læs forkl over - i næste st, 1 lm, spring over næste 2 st, 1 st i næste st, 1 lm, spring over 3 st *, gentag fra *-* til der er 3 st tilbage, 1 st-gruppe i næste st, 1 lm og spring over 2 st = 14-15 st-grupper.
11.OMG: Hækl 1 st-gruppe i 1.st fra forrige omg, * 1 lm, 1 st om lm-buen på næste st-gruppe, 1 lm, 1 st-gruppe i næste st *, gentag fra *-* omg rundt.
12.OMG: Hækl km frem til lm-buen på 1.st-gruppe, 4 lm (= 1.st og 1 lm), * 1 st-gruppe i næste st, 1 lm, 1 st om lm-buen på næste st-gruppe, 1 lm *, gentag fra *-* omg rundt.
13.OMG: Hækles som på 11.OMG.
14.OMG: Hækles som på 12.OMG.
15.OMG: Hækl 1 lm og hækl * 3 fm om næste lm/lm-bue, 3 fm om næste lm/lm-bue, 2 fm om næste lm-bue *, gentag fra *-* omg rundt = 112-120 fm.
16.OMG: * 1 st i hver af de næste 13-14 fm, hækl 2 st i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 120-128 st.
17.-18.OMG: Hækl 1 st i hver st.
19. OMG: * 1 st i hver af de næste 29-31 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 124-132 st.
20.-22.OMG: Hækl 1 st i hver st.
23.OMG: Hækl 1 st i hver af de næste 30-32 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 128-136 st.
24.-26.OMG: Hækl 1 st i hver st.
27.OMG: Hækl KREBSEMASKER - se forkl over, 1 krebsemaske i hver st omg rundt. Klip og hæft tråden.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 15.09.2016
HAT
15.OMG: Hækl 1 lm og hækl * 3 fm om næste lm/lm-bue, 3 fm om næste lm/lm-bue, 2 fm om næste lm-bue *, gentag fra *-* omg rundt = 112-120 fm.
Opdateret online: 24.01.2017
Rettelse 3. symbol i diagram: 1 lm (ikke km)

Diagram

= st
= st-gruppe (2 st, 2 lm og 2 st)
= 1 lm
= omgangen er forklaret i mønstret

Márta 04.05.2018 - 16:59:

Nagyon jó leírás, köszi! :)

Veronique Papon 28.12.2017 - 15:48:

Bonjour , merci pour tous les conseils qui m'ont été très précieux. je suis bloqué au tour 15 :1 ml *3 ms dans la ml /l'arceau suivant 3 ms dans la ml ........... dans l 'attente véronique

DROPS Design 02.01.2018 kl. 09:53:

Bonjour Véronique, au tour 15, crochetez: 1 ml, puis *3 ms autour de l'arceau suivant, 2 ms autour de l'arceau suivant*, et répétez de *-* tout le tour, vous aurez ainsi alternativement 3 ms et 2 ms autour de chaque maille en l'air du tour précédent. Bon crochet!

Papon Véronique 09.12.2017 - 09:42:

Bonjour , de nouveau bloqué dans mon ouvrage , -le bonnet tour 9 :que veux dire 1 bride dans chaque bride et en même temps augmenter 2-9 brides à intervalles réguliers . merci pour vos conseilles véronique

DROPS Design 11.12.2017 kl. 10:51:

Bonjour Mme Papon, si vous crochetez la 1ère taille, vous augmentez 2 brides à intervalles réguliers au 9ème tour, si vous crochetez la 2ème taille, vous augmentez 9 brides à intervalles réguliers au 9ème tour. Bon crochet!

Veronique Papon 06.12.2017 - 15:14:

Bonjour que veux dire crocheter 1 bride dans chacune des 4 mailles en l'air, sauter 1 maille en l'air . merci je n'ais pas eu l'infos du magasin de laines , pas de réponses a à mon mail .

DROPS Design 07.12.2017 kl. 10:15:

Bonjour Madame Papon, vous allez crocheter ici 4 brides à suivre (1 bride dans chacune des 4 mailles en l'air suivantes) = vous avez crocheté 4 brides au-dessus de 5 ml, puis vous sautez la ml suivante et répétez (1 B dans chacune des 5 ml suivantes = 5 brides au total, sautez 1 ml), vous avez ainsi 5 brides au-dessus de 6 ml. Bon crochet!

Veronique Papon 05.12.2017 - 23:41:

Bonjour , je ne comprends pas bien les explications ! y a t il une vidéo de ce modèle ?..... merci véronique

DROPS Design 06.12.2017 kl. 09:48:

Bonjour Véronique, nous n'avons pas de vidéo pour ce modèle, vous pouvez volontiers poser votre question ici ou, pour toute assistance personnalisée, vous adresser au magasin où vous avez acheté votre laine. Bon tricot!

Vaillant 23.01.2017 - 20:01:

Bonjour Dans le diagramme vous mettez de son mailles coulées entre un groupe de brides et une bride. Ne serait ce pas plutôt une maille en l'air ? Merci pour votre réponse

DROPS Design 24.01.2017 kl. 09:27:

Bonjour Mme Vaillant, il semble que vous ayez raison, la légende a été corrigée, merci. Bon crochet!

Claire BENEVENT 29.01.2016 - 14:24:

Bonjour, dans les explications du bonnet, il y a une ml entre les deux groupes de B alors que dans le diagramme il me semble que c'est une mc. Est-ce que vous pouvez m'éclairer ? bonne journée Claire BENEVENT

DROPS Design 29.01.2016 kl. 16:39:

Bonjour Mme Benevent, effectivement, au début du 12ème tour du bonnet, on va faire 1 mc jusqu'à l'arceau du 1er groupe de B, puis on continue comme avant (pour que les groupes soient bien situées). Bon crochet!

Maia 14.12.2015 - 22:03:

I think there is a mistake in the US pattern, in round 15 - it says "2 ch in next ch-space *" and I think it should be "2 SC in next ch-space *". I am not sure, but I did it with sc and it looks good :) Really nice pattern , thanks!

Marry 30.12.2014 - 07:29:

In de tekening van het patroon van de donkerrode sjaal van Karisma staat dat je een halve vaste moet haken maar ik doe een losse, dat staat ook in de beschrijving. Ben benieuwd naar uw reactie, Marry

LLEGOU JOSIANE 03.12.2014 - 11:53:

Bonjour : je dois vous commander de la laine karisma pour tricoter un plaid de 1m60 sur 1m60 au point mousse et aiguilles 4 ::je ne sais pas du tout le nombre de pelotes que je dois commander ::pouvez vous m'aider SVP

DROPS Design 03.12.2014 kl. 13:52:

Bonjour Mme Llegou, votre magasin DROPS pourra vous aider dans votre choix, si vous n'avez pas de magasin près de chez vous, vous pouvez le contacter par mail ou téléphone aux coordonnées figurant dans la liste. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 158-15