DROPS / 156 / 46

Ludmila by DROPS Design

Pitsineuleiset DROPS myssy ja kauluri ”Lima”-langasta.

DROPS Design: Malli nro li-053
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: n. 52/54 - 56/58 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
joka kokoon 150 g nro 4088, kanerva

Koko: S/M – L/XL
Ympärys: 57-63 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
joka kokoon 100 g nro 4088, kanerva

DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 21 s x 28 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: kierukka, pitsineule, muoto: korkeakauluksinen, ohjetyyppi: hatut, kauluri, setti,

Katso ruutupiirrokset A.1-A-2. Katso halutun koon piirros. HUOM: Kun piirroksia toistetaan korkeussuunnassa, vinoraidat jatkuvat ylöspäin kuten aiemmin.

AINAOIKEINNEULE suljettuna neuleena:
Neulo vuorotellen 1 krs oikein ja 1 krs nurin.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi. Luo 96-104 s Lima-langalla pyöröpuikolle nro 4. Neulo 4 krs sileää neuletta. Seuraava krs neulotaan näin: *1 o, 1 n*, toista *-* koko krs:n ajan. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (kts. selitys yllä) = 8 mallikertaa krs:lla. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 15-16 cm, kavenna piirroksen A.1 jokaisessa mallikerrassa 1 s, neulomalla mallikerran alussa 2 s:n sijaan 3 s oikein yhteen (työstä kapeni 8 s) = 88-96 s. Jokaisessa mallikerrassa on nyt 11-12 s. Kun työn korkeus on 19-20 cm, tee kavennukset neulomalla 2 s oikein yhteen kuten aiemmin, mutta älä enää tee mallikerran ensimmäisen kavennuksen jälkeen langankiertoa. Eli neulo aina 1 mallikerta seuraavasti: 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 1 langankierto, neulo muut silmukat oikein (työstä kapeni 8 s) = 80-88 s työssä. Neulo kaikilla silmukoilla 1 krs oikein.
Jatka kavennuksen (= 2 s oikein yhteen) siirtämistä tähän tapaan joka 2. krs vielä 8-9 kertaa = 16 s jäljellä työssä. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät. Myssyn korkeus on n. 25-27 cm.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla.
Luo 120-132 s Lima-langalla pyöröpuikolle nro 4. Neulo 4 krs AINAOIKEAA (kts. selitys yllä). Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.2 (= 12 s) mukaisesti (kts. selitys yllä) = 10-11 mallikertaa krs:lla. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn korkeus on 12-15 cm, kavenna piirroksen A.2 jokaisessa mallikerrassa 1 s, neulomalla jokaisen mallikerran alussa 2 s:n sijaan 3 s oikein yhteen (työstä kapeni 10-11 s) = 110-121 s. Jokaisessa mallikerrassa on nyt 11 s. Kun työn korkeus on 17-21 cm, neulo kaikilla silmukoilla 4 krs ainaoikeaa. Päätä s:t. Työn korkeus on n. 18-22 cm.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 156-46 alkuperäisohjeeseen.