DROPS / 158 / 6

Chloe by DROPS Design

Kötött DROPS sapka, nyakmelegítő és csuklómelegítő lustakötéssel és bordás mintával "Alpaca" fonalból.

A fonalcsoport
-----------------------------------------------------------

NYAKMELEGÍTŐ
Méret: S/M – L/XL
a kerület laposan lefektetve mérve: 40-44 cm a felső szélén, és 104-112 cm az alsó szélén-
Alapanyagok:
DROPS ALPACA a Garnstudio-tól
150-150 gramm a 4434-es, lila/ibolya színből

DROPS KÖRKÖTŐTŰ (40 és 60 cm hosszú) 3 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 24 szem X 32 sor = 10X 10 cm harisnyakötéses (színén sima, fonákoldalán fordított) kötésmintát tudunk elérni.

SAPKA:
Méret: S/M – L/XL
A fej kerülete: 54/56 – 56/58 cm.
Alapanyagok:
DROPS ALPACA a Garnstudio-tól
100-150 gramm a 4434-es , lila/ibolya színből

DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET ÉS KÖRKÖTŐTŰ (40 cm hosszú) 3 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 24 szem X 32 sor = 10X 10 cm harisnyakötéses (színén sima, fonákoldalán fordított) próbadarabot tudunk készíteni.

CSUKLÓMELEGÍTŐ:
Méretek: egy méret.
Kerület: Körülbelül 20 cm.
Alapanyagok:
DROPS ALPACA a Garnstudio-tól
50 gramm a 4434-es , lila/ibolya színből

DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET 3 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 24 szem X 32 sor = 10 X 10 cm lustakötéses kötésmintát tudunk elérni.

(Folytatás a mintához...)

Fonaltípus
Deals from
1085.00 HUF
990.00 HUF

SZÉLES LUSTAKÖTÉS 1-ES MINTA:
* 3 kör fordított, 4 kör sima*. Ismételjük a *-* közötti részt. 1 borda= 7 kör.

SZÉLES LUSTAKÖTÉS 2-ES MINTA:
* 3 kör fordított, 8 kör sima*. Ismételjük a *-* közötti részt. 1 borda= 11 kör.

JAVASLAT A FOGYASZTÁSHOZ
Minden jelölő előtt a következő módon készítjük a fogyasztást: Kössünk, amíg 3 szem marad a jelölő előtt, a következő szemet simán átemeljük, 1 sima, az átemelt szemet a lekötött szemen áthúzzuk, 1 sima.
Minden jelölő után a következő módon készítjük a fogyasztást: 2 szemet simán összekötünk.
----------------------------------------------------------

NYAKMELEGÍTŐ
Körben kötjük a körkötőtűn az alsó szélétől felfelé. A kezdéshez lazán szedjünk fel 253-273 szemet az 3 mm-es körkötőtűre, az Alpaca fonallal. Ezután kössünk a széles lustakötés 1-es mintával- LÁSD A FENTI MAGYARÁZATOT- az első 120-130 szem, a következő 12 szemet így kötjük: 2 sima, 3 fordított, 2 sima (= eleje közepe), 3 fordított, 2 sima, a széles lustakötés mintája a következő 121-131 szemen. tegyünk jelölőt a kör elejére, és folytassuk a széles lustakötés mintájával, és a bordás mintával a fenti módon, amíg a széles lustakötés mintájának minden sorát egyszer megkötöttük (= 1 borda). NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL. MIELŐTT FOLYTATNÁNK A MUNKÁT A TELJES KÖVETKEZŐ SZAKASZT OLVASSUK EL! A széles lustakötés egy teljes bordája után, kössünk. az eleje közepén lévő bordás minta mindkét oldalán 5 új szemet bordás mintával, vagyis a bordás minta előtt 5 szemmel kössünk 2 sima, 3 fordítottat, a bordás minta után 3 fordítottat és 2 simát. UGYANAKKOR, tegyünk 6 jelölőt a darabba. Az első jelölőt 45 szemmel a kör kezdetet előtt, a többi jelölőt egymástól 18 szemnyire. Minden harisnyakötéses szakasz első sorában készítsünk fogyasztásokat ezeknél a jelölőknél, de felváltva 6 és 12 szemet. Amikor 6 szemet fogyasztunk, felváltva fogyasztunk a jelölő előtt és után. Amikor 12 szemet fogyasztunk a jelölő előtt és után is fogyasztunk 1-1 szemet.
Folytassuk a fogyasztásokat a jelölőknél, és egyre több szemet dolgozzunk bele a bordás mintába. Összesen 10 alkalommal fogyasztunk, miután minden fogyasztást elkészítettünk 3 szem marad a jelölők között. Folytassuk a szemek beledolgozását a bordás mintába, amíg nincs több szemünk a széles lustakötéses mintából. Folytassuk a bordás mintával, amíg az körülbelül 8 cm-es lesz, attól a ponttól, ahol a az utolsó széles lustakötéses minta véget ért (= háta közepe). Láncoljuk le a szemeket, a sima szemeket simán, a fordított szemeket fordítottan.

SAPKA:
Fentről kezdve kötjük, lefelé haladva, körkötőtűvel, és kéthegyű kötőtűkkel. A kezdéshez szedjünk fel 120-128 szemet a 3 mm-es körkötőtűvel az Alpaca fonalból, és sima szemekkel körünk 1 sort. Ezután kössük a 3 fordított/2 sima szemes bordás mintát, amíg a darabunk 3-4 cm-es. Kössünk 1 kört sima szemekkel, miközben egyenletesen elosztva 1-2 szemet fogyasztunk=119-126 szem. Most kössük a széles lustakötéses 1-es mintát - lásd a fenti magyarázatot- összesen 4 alkalommal. Ezután 4 kört kötünk sima szemekkel. Kössük a 2-es széles lustakötéses mintát, lásd a fenti magyarázatot, 4 alkalommal, vagy amíg a darabunk kissé kihúzva körülbelül 22 cm-es, és 1 teljes bordát megkötöttünk a széles lustakötéssel. Ezután kössünk 3 kört fordított szemekkel. Tegyünk a darabba 7 jelölőt egymástól 17-18 szemnyire. Most kössünk innen tovább harisnyakötéssel. UGYANAKKOR, minden jelölőnél fogyasszunk 2 szemet,- lásd a fenti tanácsot a fogyasztáshoz. Fogyasszunk a fentiek szerint minden 3. körben, összesen 4 alkalommal, majd minden második körben összesen 3 alkalommal,= 21-28 szem marad a kötőtűn. A következő körben kössünk 1-0 szemet simával, majd kettesével összekötjük a szemeket= 11-14 szem marad a kötőtűn. Vágjuk el a fonalat és húzzuk át a megmaradt szemeken, szorítsuk meg és varrjuk el a szálat.

CSUKLÓMELEGÍTŐ:
Körben kötjük a kéthegyű kötőtű készleten. A kezdéshez lazán szedjünk fel 48 szemet az 3 mm-es kéthegyű kötőtűkre, az Alpaca fonallal. Most kössük a széles lustakötéses 1-es mintát - lásd a fenti magyarázatot- összesen 7 alkalommal, majd kössünk 4 kört sima szemekkel. Most kössük a széles lustakötéses 2-es mintát - lásd a fenti magyarázatot- összesen 6 alkalommal. A befejezéshez kössünk 3 kört fordított szemekkel, majd 1 kört sima szemekkel, és sima szemekkel lazán láncoljuk le. Kössünk egy másik csuklómelegítőt ugyanilyen módon.

Diagram

Do you need some help? Itt olyan videókat talál, amik segíthetnek!

Ha további segítségre van szüksége a mintákkal kapcsolatban, kérjük keresse az üzletet, ahol a DROPS fonalat vásárolta. Ha DROPS fonalat vásárol, garantáltan segítséget kap, egy DROPS fonalakra és mintákra specialzálódott üzlettől.

Minden mintát alaposan átnézünk, de nem tudjuk teljesen kizárni az előforduló hibákat. Minden minta eredetileg norvég nyelven kerül megírásra, a norvég nyelvű mintákban mindig ellenőrizheti a méretek, számok, számítások helyességét.

Ha úgy érzi, hogy hibát talált a mintában, kérjük, írja megjegyzését vagy kérdését a Hozzászólások mezőbe. Ugrás a DROPS 158-6 jelű eredeti mintához..