DROPS / 158 / 26

Carousel by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i ”Verdi”.

DROPS Design: Model nr ve-050
Garngruppe D
-----------------------------------------------------------
Mål:
Længde på midten: ca 70 cm
Materialer:
DROPS VERDI fra Garnstudio
350 g f.nr 07, rød/sort
Sjalet vejer ca 100 g.

DROPS RUNDP (80 cm) nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 12 m x 14 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

BØLGEKANT:
* 1 m ret, slå om *, gentag fra *-*, afslut p med 1 ret.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes ovenfra og ned, frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Slå 9 m op på rundp 8 med Verdi. Strik 3 m RETSTRIK – se forkl over, 2 m ret i hver af de 2 næste m, 1 m ret, 3 m retstrik = 11 m på p. Strik 3 m retstrik, * 1 m vrang, sæt 1 mærketråd *, gentag fra *-* 3 gange til (= 4 mærketråde), 1 m vrang, 3 m retstrik. Fortsæt i glatstrik og 3 m retstrik i hver side af arb SAMTIDIG tages der ud med omslag skiftevis før og efter hver mærketråd på hver p fra retsiden, dvs på 1.udtagning tages der ud før mærketrådene, på 2.udtagning tages der ud efter mærketrådene – på næste p strikkes omslaget vrang så der bliver et hul (= 4 m taget ud på hver 2.p). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt med retstrik, glatstrik og udtagninger til arb måler ca 67 cm langs midten. Derefter strikkes BØLGEKANT – se forkl over. Luk m og omslagen af i ret.

Kommentarer (8)

Skriv din kommentar her!

Heike Winkler 13.04.2015 - 17:36:

Hallo, in jeder Hin-R soll vor u n d nach jeder Markierung 1 M mit einem Umschlag zugenommen werden, das wären dann doch 8 U und somit 8 M-Zunahme je Reihe, nicht wie in der Anleitung 4?

DROPS Design 14.04.2015 kl. 14:33:

Sie nehmen nicht vor UND nach der Markierung zu, sondern immer abwechselnd vor und nach einer Markierung: In der 1. Zunahme-R machen Sie alle Zunahmen vor den Markierern, (= 4 Zunahmen), in der 2. Zunahme-R machen Sie alle Zunahmen nach den Markierern (= 4 Zunahmen) usw.

Truus 13.09.2014 - 22:54:

De beschrijving geeft aan dat je voor en na de marker moet meerderen door een omslag. In feite maak je dus twee omslagen achter elkaar, want er zit geen steek tussen. Hoe moet je die twee omslagen in de teruggaande naald dan breien? Als je ze allebei recht breit, krijg je niet het effect dat ik op de foto zie. Graag advies.

DROPS Design 15.09.2014 kl. 14:47:

Hoi Truus. Je meerdert voor en na de markeerders afwisselend. Dus de eerste keer dat je meerdert maak je de omslag VOOR de markeerder (= bij alle 4 markeerders op de nld), brei de terugg naald en brei de omslagen av om een gaatje te maken. In de volgende nld op de goede kant meerder je NA de markeerder enzovoort. Op deze manier krijg je geen twee omslagen naast elkaar.

Elsa 27.08.2014 - 20:22:

Verdi gibt es ju nur in 350 gr. Knäule.

Lisa B 27.08.2014 - 19:35:

Hallo liebes Team, ich frage mich gerade, wie das Tuch ca. 100g wiegen kann, wenn es aus einem 350g Strang gearbeitet wird... Das mit dem 350g stimmt denke ich, dass mit den 100g nicht.

DROPS Design 30.08.2014 kl. 13:46:

Liebe Lisa, es wird immer die Menge angegeben, in denen die Wollknäuel erhältlich sind - ein Verdi-Knäuel wiegt 350g, daher diese Angabe. Da das Tuch aber wesentlich weniger Wolle verbraucht, ist hier noch das Tuchgewicht angegeben. Ein Knäuel würde also für 3 Tücher reichen, wenn Sie es mit der angegebenen Maschenprobe stricken.

Gisela 19.06.2014 - 16:57:

Super dieses tuch

Buschmann 15.06.2014 - 14:49:

Très jolies couleurs très chic

Mich 05.06.2014 - 22:05:

Knappe sjaal in supermooie kleur

Ulla 02.06.2014 - 23:50:

Meget flotte farver og rigtig pænt med den lille flæsekant!

Kommentere opskrift DROPS 158-26