DROPS / 157 / 39

Sweet Chestnut by DROPS Design

DROPS čepice, nákrčník a nátepníky pletené chytovým polopatentem z příze "Polaris".

DROPS design: model č. po-073
Skupina přízí: F nebo E + E
-------------------------------------------------------
ČEPICE:
Velikost: jednotná
Obvod hlavy: 54/56 cm

Materiál: DROPS POLARIS firmy Garnstudio
200 g, barva č.06, béžová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.12 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 8 ok x 10 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm nebo 6 ok chytovým polopatentem = 10 cm na šířku.
-----------------------------
Výška: asi 20 cm
Obvod horního okraje: 54 cm
Obvod dolního okraje: 73 cm

Materiál: DROPS POLARIS firmy Garnstudio
200 g, barva č.06, béžová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.12 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 8 ok x 10 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm nebo 6 ok chytovým polopatentem = 10 cm na šířku.
----------------------------------
NÁTEPNÍKY:
Rozměry:
Výška: asi 17 cm
Obvod: 16 cm

Materiál: DROPS POLARIS firmy Garnstudio
100 g, barva č.06, béžová

DROPS JEHLICE č.12 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 8 ok x 10 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm nebo 6 ok chytovým polopatentem = 10 cm na šířku.

od 129.00 Kč /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 129.00 Kč /100g
Ganella
Objednat
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 152.00 Kč /100g
Přízi na tento model můžete mít už za 1290Kč. Více zde.
TIP – Navazování nového klubka příze:
Při navazování nového klubka příze Polaris rozdělíme konec původního vlákna v délce asi 15 cm – jednu polovinu vlákna odstřihneme a stejným způsobem rozdělíme i konec nového vlákna. Obě zbylé poloviny vláken pak položíme přes sebe – složíme tak jedno vlákno původní síly a pokračujeme v pletení. Spoj mezi novým a starým klubkem příze pak nebude v pletenině téměř poznat.

CHYTOVÝ POLOPATENT (v řadách):
1. ŘADA: 1 oko vroubkovým vzorem, *1 oko obrace, 1x nahodíme, 1 oko sejmeme obrace*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka v řadě, končíme 1 okem obrace a 1 okem vroubkovým vzorem.
2. ŘADA: 1 oko vroubkovým vzorem, *1 oko hladce, nahození a sejmuté oko spleteme obrace*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka v řadě, 1 oko hladce, nahození a sejmuté oko spleteme obrace, 1 oko vroubkovým vzorem.
1. a 2. řadu stále opakujeme.

CHYTOVÝ POLOPATENT (v kruhových řadách):
1. KRUHOVÁ ŘADA: *1x nahodíme, 1 oko sejmeme obrace, 2 oka obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady.
2. KRUHOVÁ ŘADA: *nahození a sejmuté oko spleteme hladce, 2 oka upleteme obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady.
1. a 2. kruhovou řadu stále opakujeme.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením. V následující kruhové řadě pleteme nahození obrace za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ:
Ujímáme spletením 2 ok obrace.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích. Viz TIP!
Na ponožkové jehlice č.12 nahodíme přízí Polaris 30 ok a upleteme 3 kruhové řady lícovým žerzejem. Pokračujeme chytovým polopatentem – viz výše. Takto pleteme až do celkové výše 20 cm. V následující kruhové řadě začneme ujímat - viz TIP - UJÍMÁNÍ! Ujímáme 1 oko v každé 2. skupině („žebru“) obrace pletených ok (tj. celkem v 5 skupinách) = 25 ok. Upleteme 4 kruhové řady. Pak ujímání zopakujeme u zbývajících skupin („žeber“) 2 ok obrace (tj. u druhých 5 skupin) = 20 ok. Upleteme 3 kruhové řady tak, jak se oka jeví (hladká pleteme hladce, obrácená obrace). Poté splétáme v průběhu kruhové řady každá 2 oka hladce = zbývá 10 ok.
Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, shora dolů. Viz TIP!
Na ponožkové jehlice č.12 volně nahodíme přízí Polaris 33 ok. Pleteme chytovým polopatentem - viz výše – do výše 7 cm. Pak přidáme za každou 2. sekvencí chytového polopatentu 1 oko (přidáváme nahozením) – tj. přidáváme celkem u 5 z 11 sekvencí vzoru v kruhové řadě - viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ! V kruhové řadě máme nyní 38 ok. Pokračujeme do výše 14 cm. V následující kruhové řadě přidáme stejným způsobem 1 oko u každé ze 6 sekvencí vzoru („žeber“) se 2 oky obrace (tj. přidáme celkem 6x) = v kruhové řadě máme 44 ok. Ve výši 20 cm – poslední kruhová řada je 1. kruhovou řadou vzoru – všechna oka dle vzoru uzavřeme. POZOR! Nahození uzavíráme obrace. Přízi odstřihneme a zapošijeme.
----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍK:
Pleteme v řadách na jehlici.
Na jehlice č.12 volně nahodíme přízí Polaris 11 ok a pleteme chytovým polopatentem – začínáme lícovou řadou. Takto pleteme až do výše 17 cm – končíme lícovou řadou. V následující rubové řadě všechna oka dle vzoru uzavřeme. POZOR! Nahození uzavíráme obrace. Přízi odstřihneme a zapošijeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý nátepník.

DOKONČENÍ:
Nátepník sešijeme. Dbáme na to, aby šev nebyl příliš mohutný a stažený. Pak přízi odstřihneme a zapošijeme.

Anna 08.11.2015 - 23:33:

Ho capito grazie :)

Anna 08.11.2015 - 11:28:

Buongiorno, vorrei iniziare a fare il cappello; devo avviare 30 maglie che poi verranno diminuite fino ad arrivare a 10. C'è qualcosa che non va...non ci dovrebbero essere aumenti prima delle diminuzioni? grazie

DROPS Design 09.11.2015 kl. 18:09:

Buonasera Anna, siamo contente che sia riuscita a risolvere il problema, non ci sono aumenti in questo cappello, solo diminuzioni; gli aumenti sono sullo scaldacollo. Buon lavoro!

Dany 21.02.2015 - 19:55:

Bonjour, Après plusieurs essais, je n'arrive pas à reproduire ce motif? Les explications sont-elles exactes? Merci de votre aide. Cordialement

DROPS Design 23.02.2015 kl. 09:49:

Bonjour Dany, pour les fausses côtes anglaises en aller-retour, vous avez 1 m jersey env entre chaque m en côtes anglaises (alt. 1 jeté, glissez 1 m à l'env/tricotez ens à l'env le jeté et la m glissée), et en rond, on commence par 1/2 m env entre chaque m côte anglaise. Bon tricot!

RuthBodil 18.06.2014 - 01:07:

PERFEKT var ordet!

Přidejte komentář k návodu DROPS 157-39