DROPS / 158 / 40

Camilla by DROPS Design

Heklet DROPS lue og skjerf i ”Eskimo” med staver og hullmønster.

DROPS Design: Modell nr ee-511
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
LUE:
Størrelse: M - L - XL
Passer hodemål: 56 - 58 - 60 cm
Materialer:
DROPS ESKIMO fra Garnstudio
150 g i alle str i f.nr 82, vintertåke

SKJERF:
Mål: Bredde: 19 cm. Lengde: 150 cm.
Materialer:
DROPS ESKIMO fra Garnstudio
250 g f.nr 82, vintertåke

DROPS HEKLENÅL NR 8 – eller den nålen du må bruke for å få
9 st x 5 rader på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: struktur, type oppskrift: luer, sett, skjerf,

På beg av hver omg med st, erstattes første st med 3 lm. Omg avsluttes med 1 kjm i den 3.lm på beg av omg.

MØNSTER:
Se diag A.1 – A.3.
--------------------------------------------------------

LUE:
Luen hekles rundt ovenfra og ned. Hekle 4 lm på nål 8 i Eskimo og sett dem sammen til en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: Hekle 10-12-12 st om ringen. Les HEKLEINFO over! HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN!
2.OMG: * 1 st i første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* = 15-18-18 st.
3.OMG: * 1 st i første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* = 22-27-27 st.
4.OMG: * 1 st i første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* = 33-40-40 st.
5.OMG: Hekle 1 st i hver st men øk 10-5-8 st jevnt fordelt = 43-45-48 st.
Fortsett å hekle 1 st i hver st til arb måler ca 24-25-26 cm. Klipp og fest tråden. Lag en stor dusk på ca 10 cm i diameter og fest den til toppen.
--------------------------------------------------------

SKJERF:
Skjerfet hekles frem og tilbake på langs.
Hekle 180 lm på nål 8 med Eskimo. Hekle MØNSTER etter diag A.1, A.2 gjentas til det gjenstår 4 lm (kun 1.rad), avslutt med A.3. Gjenta 2. og 3. rad frem og tilbake til arb måler ca 19 cm i høyden - HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN! Klipp og fest tråden.

Diagram

= lm
= st i lm