DROPS / 156 / 27

Toffee by DROPS Design

Knitted DROPS scarf in garter st with dropped sts in ”Brushed Alpaca Silk”.

DROPS design: Pattern no as-025
Yarn group C or A + A
----------------------------------------------------------
Size: One-size
Measurements: approx. 30 x 160 cm
Materials:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK from Garnstudio
75 g colour no 05, beige

DROPS STRAIGHT NEEDLES SIZE 6 mm - or size needed to get 15 sts x 32 rows in garter st = 10 x 10 cm.

Comments (3)

77% Alpaca, 23% Silk
from 2.60 £ /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 2.60 £ /25g
You can get the yarn to make this pattern from 7.80£. Read more.

Pattern instructions

NOTE: This pattern is written in British English. All measurements in charts are in cm. For conversion from cm to inches - click here. There are different terms for crocheting in British and American English. If this pattern includes crochet, click for "crochet terms" here. For this pattern in American English, please click here.
GARTER ST (back and forth on needle):
K all rows. 1 ridge = 2 rows K.

PATTERN:
ROW 1-10: K all sts.
ROW 11: * K 1, 2 YO *, repeat from *-* until 1 st remains, K 1.
ROW 12: * K 1, drop YOs from previous row off the needle *, repeat from *-* until 1 st remains, K 1.
Repeat rows 1 to 12.
----------------------------------------------------------

SCARF:
Worked back and forth on needle. Cast on 45 sts on needle size 6 mm with Brushed Alpaca Silk. Work PATTERN - see explanation above! REMEMBER THE KNITTING TENSION. When piece measures approx. 160 cm - adjust to finish after 5 ridges. Loosely cast off.

Susan 01.07.2015 - 09:32:

Wird das Garn einfädig oder doppelfädig verstrickt? Der Schal sieht trotz Fallmaschen und dafür, dass eine Nadelstärke größer benutzt wurde, als beim Garn empfohlen, sehr dicht aus.

DROPS Design 05.07.2015 kl. 08:44:

Es wird einfädig verstrickt, es wirkt so dicht, weil es ein Flauschgarn ist und somit recht voluminös. Die für das Garn empfohlene Nadelstärke ist immer nur ein mittlerer Richtwert und kann verändert werden, je nachdem, wie fest oder locker das Gestrick aussehen soll. Dieser Schal soll locker fallen, daher wird eine dickere Nadel genommen.

VINCENT Isabelle 20.02.2015 - 11:57:

Bonjour,je suis très déçue par la qualité de la laine Drops Alpaca Silk Brushed, après un 1er lavage effectué selon les conditions d'entretien, l'écharpe avait perdu son moelleux et après un 2ème lavage, elle est toute feutrée, pratiquement immettable!Je suis en train de me tricoter un pull avec la même laine et me demande si ça vaut la peine de continuer! Salutations

DROPS Design 20.02.2015 kl. 15:53:

Bonjour Mme Vincent, Nous n'avons eu encore aucun retour négatif sur cette qualité qui a beaucoup de succès. Veillez bien à respecter les consignes d'entretien (voir ici), notamment lessive spéciale et lavage délicatement à la main, en plus des indications de l'étiquette. Pensez à vous adresser à votre magasin DROPS pour toute aide et conseil. Bon tricot !

Laetitia 10.12.2014 - 09:36:

Bonjour, pouvez-vous me dire comment réaliser sur le rang 12 : lâcher de l'aiguille les jetés du rang précédent ? Si j'utilise une autre laine (drops air) dans la partie alternative, dois-je prendre la même quantité que pour DROPS BRUSHED ALPACA SILK? Je vous remercie

DROPS Design 10.12.2014 kl. 10:05:

Bonjour Laetitia, la vidéo ci-dessous montre comment faire 2 jetés qui sont ensuite lâchés au rang suivant. Cliquez ici pour calculer la quantité nécessaire quand on utilise une équivalence. Bon tricot!

Post a comment to pattern DROPS 156-27