DROPS / 156 / 39

Azalea by DROPS Design

Stickad DROPS sjal i ”Brushed Alpaca Silk ” med rätstickning och hålmönster.

DROPS Design: Modell nr as-022
Garngrupp C eller A + A
----------------------------------------------------------
Mått: Bredd överst: ca 140 cm, längd mitt bak: ca 70 cm
Garnåtgång:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK från Garnstudio
75 g nr 08, ljung

DROPS RUNDST (80 cm) NR 5,5 – eller det st.nr du måste använda för att få 16 m x 33 v rätst på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

från 29.00 kr /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 29.00 kr /25g
Garnet till detta mönstret kostar 87kr. Läs mer.

Instruktioner

MÖNSTER:
Se diag A.1. Diag visar alla v i mönstret sett från rätsidan.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arb stickas fram och tillbaka på rundst för att få plats med alla m.
Lägg löst upp 8 m på rundst 5,5 med Brushed Alpaca Silk. Sticka mönster efter A.1. KONTROLLERA STICKFASTHETEN! När A.1 har stickats 1 gång på höjden fortsätts mönstret som förut, dvs det ökas 1 m innanför 1 kantm i början av varje v, och det stickas 1 nytt hålmönster med 11 v mellanrum på höjden. För varje mönsterrapport på höjden stickas det 1 hålmönster mer på bredden med 14 m mellanrum (6 m in på höger sida av arb och 7 m in från vänster sida av arb sett från rätsidan).

När arb mäter ca 70 cm (lägg arb platt när det mäts), avpassa så att det avslutas fint i förhållande till mönstret - maskas det av från rätsidan så här: * Maska av 4 m, sedan görs det 1 omslag om st, maska av omslaget *, upprepa *-* v ut.

Diagram

= rm från rätsidan
= rm från avigsidan
= 1 omslag mellan 2 m, omslaget stickas rätt på nästa v, det ska bli hål
= 2 m räta tills

Lakshmi 13.05.2019 - 16:12:

This is so beautiful. I would lke to knit it. Are you using only one strand (I read the comments and then got confused that you might be doubling the yarn)? Also if I wanted to make this wider - do you have a suggestion how I should alter the pattern?

DROPS Design 13.05.2019 kl. 16:19:

Dear Mrs Lakshmi, this shawl is worked with only 1 strand DROPS Brushed Alpaca Silk. It is 70cm high for ca 140 cm wingspann - should you need it larger than 140 cm, just continue in pattern as before until desired width, it will be also then longer than the 70 cm. Happy knitting!

Manosha Refaat 17.04.2019 - 19:55:

I love your amazing design,I made man things my friend like it

Faidra Koukara 11.12.2017 - 10:47:

Hello! I would like to knit this shawl with baby alpaca silk. Could you please help me? How many gr of yarn do I have to buy and what size of needles do I have to use? Also, do I have to use two strands at once or it will be too thick? Thanks, Faidra.

DROPS Design 11.12.2017 kl. 11:16:

Dear Mrs Koukara, you would need to knit with 2 strands Baby Alpaca Silk (= 2 strands yarn group A = 1 strand yarn group C). Please read more here how to calculate new amount of yarn. Happy knitting!

Julie A MacMahon 12.03.2015 - 01:56:

The pattern shows that you knit a yarnover at the beginning of one row and at the end of the next. By doing this all my yarnovers are on only one side of the shawl. what am I doing wrong?

DROPS Design 12.03.2015 kl. 09:15:

Dear Mrs MacMahon, you inc with 1 yo inside 1 st at the beg of each row (in the diagram 1 square = 1 st x 1 row, read more about diagrams here), working that way you will increase both side of the shawl, at the beg of each row. Happy knitting!

Sigrid 26.02.2015 - 13:56:

Varför är det 7 maskor på ena sidan och 6 på andra. Kan man inte loka gärna ha samma antal på båda sidor?

DROPS Design 26.05.2015 kl. 10:39:

Hej Sigrid, jo men det får du när du ökar i den andra sidan på nästa varv. Lycka till!

Jokevandermolen 01.12.2014 - 16:20:

Kan ik dit patroon ook met 2 pennen breien?

DROPS Design 02.12.2014 kl. 16:27:

Hoi Joke. Ja, dat is mogelijk als je alle st kwijt kan op de nld.

Frisoline 06.06.2014 - 13:26:

Matinale ? Couvrez-vous pour prendre votre petit déjeuner dans la maison qui dort encore dans la fraîcheur de la nuit.

Britt Iréne Gotlin Blom 03.06.2014 - 23:34:

Elegant!

Monique Ooms 03.06.2014 - 21:00:

Prachtig!

Csilla 03.06.2014 - 20:58:

Beautiful, soft and feminine.Love!

Kommentér oppskrift DROPS 156-39