DROPS Baby / 25 / 26

First Impression by DROPS Design

Retstrikket body med hæklet kant til baby i DROPS BabyMerino. Str præmatur – 4 år

Tags: overalls,

DROPS Design: Model nr bm-059-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: (præmatur) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
(100) 150-150-150-150 (200-200) g f.nr 28, lys mint
50 g i alle str i f.nr 02, natur

DROPS RUNDP (60 eller 80 cm) nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 48 p retstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL nr 2,5 – til kanter.
DROPS PERLEMORKNAP, NR 521: (5) 6-6-6-6 (7-7) stk.
----------------------------------------------------------

DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 19.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 19.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 39.9kr. Læs mere.

1 knaphul = strik 2. og 3. m fra kanten ret sammen og slå om.
Luk af til knaphul når arb måler:
(præmatur): 4, 10 og 16 cm.
0/1 mdr: 6, 11, 16 og 20 cm.
1/3 mdr: 7, 12, 18 og 24 cm.
6/9 mdr: 8, 14, 20 og 25 cm.
12/18 mdr: 10, 16, 22 og 28 cm.
(2 år): 10, 15, 20, 25 og 30 cm.
(3/4 år): 12, 17, 23, 28 og 34 cm.

STRIBER:
* 4 p retstrik natur, 4 p retstrik lys mint *, gentag fra *-*.
----------------------------------------------------------

BODY:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp.
Start med det ene forstk, slå m op til ærmet og strik op til skulderen. Strik det andet forstk på samme måde, sæt de 2 forstk sammen og strik ned over rygstk, luk af til ben åbning, tag ud igen og strik klap.

HØJRE FORSTK:
Slå (24) 27-29-31-34 (36-39) m LØST op (inkl 5 kant-m mod midt foran) på rundp 3 med lys mint.
LÆS HELE AFSNITTET FØR DET STRIKKES VIDERE!
Strik RETSTRIK – se forkl over (1.p = retsiden). Når arb måler (4) 6-7-8-10 (10-12) cm lukkes der af til første KNAPHUL på forkanten – se forkl over.
Når arb måler (12) 15-18-20-22 (24-27) cm – afpas så næste p strikkes fra retsiden, slåes der nye m op i slutningen af hver p mod siden til ærme således: 2 m totalt (5) 5-5-4-4 (4-5) gange, 4 m totalt (2) 2-2-3-3 (4-5) gange og derefter (13) 22-30-33-40 (46-51) m 1 gang = (55) 67-77-84-94 (106-120) m. Når arb måler (17) 21-25-26-29 (31-35) cm lukkes de yderste 8 m af mod midt foran til hals. Luk derefter af til hals i beg af hver p fra halsen således: Luk 2 m af totalt 2 gange og derefter 1 m totalt (3) 3-3-3-4 (4-4) gange = (40) 52-62-69-78 (90-104) m. Fortsæt med retstrik til arb måler (20) 24-28-30-33 (36-40) cm. Sæt 1 mærke = midt ovenpå skulderen – SAMTIDIG slåes der 2 nye m op i slutningen af næste p mod halsen = (42) 54-64-71-80 (92-106) m (sidste p = vrangen). Sæt alle m på en tråd.

VENSTRE FORSTK:
OBS: Der lukkes ikke af til knaphul på venstre forkant.
Slå op og strik som højre forstk, men spejlvendt (dvs at der slåes nye m op til ærme i slutningen af hver p fra vrangen (i stedet for i slutningen af hver p fra retsiden). I tillæg strikkes der 1 p ret fra vrangen i slutningen af forstk efter at der er slået 2 m op mod halsen så sidste p på både højre og venstre forstk er strikket fra vrangen.

RYGSTK:
Strik venstre forstk ind på rundp (= ret fra retsiden), slå (16) 16-16-16-18 (18-18) nye m op (= bag i nakken) og strik højre forsk ind på rundp (= ret fra retsiden) = (100) 124-144-158-178 (202-230) m på p.
VIDERE MÅLES ARB FRA MÆRKERNE PÅ SKULDRENE.
Fortsæt med retstrik frem og tilbage på p.
Når arb måler (5) 6-7-7-8 (8-8) cm lukkes ærme-m af i beg af hver p i hver side således: Luk (13) 22-30-33-40 (46-51) m af 1 gang, 4 m totalt (2) 2-2-3-3 (4-5) gange og 2 m totalt (5) 5-5-4-4 (4-5) gange = (38) 44-48-52-58 (62-68) m på tilbage på p.
Strik videre til arb måler ca (20) 24-28-30-33 (36-40) cm – buk arb dobbelt ved mærkerne på skuldrene og kontrollere at forstk og rygstk er lige lange. Sæt 1 nyt mærke. VIDERE MÅLES ARB FRA DETTE MÆRKE.
Fortsæt med retstrik Samtidig med at der tages ind til ben åbning således: Tag 1 m ind i beg af p ved at strikke 2 ret sammen indenfor 1 kant-m. Gentag indtagningen på beg af hver p (både fra retsiden og fra vrangen) til der er (14) 14-14-14-16 (16-16) m tilbage på p (der er nu taget (12) 15-17-19-21 (23-26) m ind i hver side og arb måler ca (5) 6-7-8-9 (10-11) cm fra mærket).
Fortsæt med STRIBER – se forkl over. Når der er strikket 1 rapport med striber (= 8 p retstrik) starter udtagningen til ben åbning (striberne fortsættes som før) og der tages ud således: Slå 1 ny m op i slutningen af hver p (både fra retsiden og fra vrangen) til der er (22) 28-32-36-42 (46-52) m på p (= (4) 7-9-11-13 (15-18) udtagninger i hver side). Derefter slåes der 2 nye m op i slutningen af de 8 næste p = (38) 44-48-52-58 (62-68) m på p.
LÆS NÆSTE AFSNIT FØR DET STRIKKES VIDERE!
Strik videre uden udtagning til der er strikket 4 p retstrik med natur efter 4 p retstrik med lys mint. Sæt 1 nyt mærke. Fortsæt striberne som før Samtidig med at der på 1.p fra retsiden tages 1 m ind yderst i hver side til klap ved at strikke de 2 yderste m indenfor 1 kant-m ret sammen. Gentag indtagningen yderst i hver side på hver 4.p (dvs på hver 2. p fra retsiden), (4) 6-8-9-11 (11-14) gange til (= totalt (5) 7-9-10-12 (12-15) gange). Strik sidste stribe færdig (dvs i str præmatur + 0/1 mdr + 1/3 mdr + 3/4 år stoppes der efter 4 p retstrik med lys mint, og i str 6/9 mdr + 12/18 mdr + 2 år stoppes der efter 4 p retstrik med natur).
Fortsæt i retstrik og natur i alle str Samtidig med at der på 1.p fra retsiden lukkes 1 m af yderst i hver side til klap som før og der lukkes af til 3 knaphuller jævnt fordelt - der skal sidde 1 knaphul 2 cm ind fra hver side og 1 knaphul midt på.
Gentag aflukningen yderst i hver side på hver 4.p 1 gang til. Efter sidste aflukning øverst på klappen er der (24) 26-26-28-30 (34-34) m tilbage på p, der er strikket totalt (8) 8-8-12-12 (12-8) p retstrik øverst med natur og klappen måler ca (6) 8-9-10-12 (12-14) cm fra det sidste mærke. Luk af.

MONTERING:
Sy underærme- og sidesømmene i yderste led af yderste m.

HÆKLET KANT:
Hækl på nål 2,5 med natur rundt om hele åbningen på bodyen således (dvs langs nederste kant på højre forstk, op langs forkanten, rundt i halsen, ned langs den anden kant, langs nederste kant på venstre forstk og videre langs ben åbningen, klappen og den anden ben åbning):
1.OMG: 1 fm i første m, * 1 lm, spring over 1 m, 1 fm i næste m *, gentag fra *-* og afslut med 1 km i første fm.
2.OMG: 1 fm om første lm, * 2 lm, 1 fm om næste lm *, gentag fra *-* og afslut med 1 km i første fm. Klip og hæft trådene.
Hækl på samme måde nederst rundt om begge ærmer.

MERE MONTERING:
Buk klappen over til retsiden. Sy knapperne i på forstykket (den midterste knap på klappen knappes gennem både klap og forstk). Sy evt et lille sting eller en trykknap i hver side der hvor ben åbningen møder siden på bodyen så klappen holdes på plads (markeret med stjerner på måleskitsen).

Diagram

= strikkeretning

Uschi 12.07.2019 - 11:48:

Hallo, woe hält denn die Windelklappe an der Vorderen Seite? Liegt sie nur auf? LG

DROPS Design 12.07.2019 kl. 13:14:

Liebe Uschi, mit 3 Knöpfe wird die Windelklappe halten: der mittlere Knopf ist der vom rechten vorderteil, und dann nähen Sie 1 Knopf auf beiden Seiten (je auf einem Vorderteil) - siehe auch Maßskizze. Viel Spaß beim stricken!

Uschi 18.03.2019 - 14:20:

Hallo, reichen 150 gr, wenn ich keine Streifen arbeiten möchte? LG Uschi

DROPS Design 18.03.2019 kl. 15:29:

Liebe Uschi, da dieses Modell mit Streifen gestrickt wurde, haben wir leider keine Erfahrung um die Menge ohne Streifen, am besten kalkulieren Sie die beiden Farben = 150-200-250 g je nach der Größe. Viel Spaß beim stricken!

Patricia 10.06.2017 - 09:43:

Pas de réponse !!!

DROPS Design 12.06.2017 kl. 10:22:

Bonjour Patricia, votre réflexion a bien été transmise, nous vous remercions d'avance pour votre patience. Bon tricot!

Patricia 06.06.2017 - 16:21:

Merci pour votre réponse mais elle ne répond pas à ma question ! Je suis d'accord pour les 7 boutonnières mais pas pour le nombre de boutons. Si nous suivons vos explications, nous utilisons deux boutonnières, pour un seul bouton. Logiquement donc, il ne faut acheter que 6 boutons. J'aimerais que vous me le confirmiez s'il vous plaît et le cas échéant, que vous corrigiez le modèle pour éviter les erreurs. Merci

Patricia 06.06.2017 - 14:02:

Bonjour, me revoilà ! j'ai fini le tricot en 6/9 mois et j'en suis à coudre les boutons. Vous indiquez 7 boutons mais il n'y a que 6 boutonnières d'utilisées d'après ce que je déduis. Où va le dernier bouton s'il vous plaît ? Merci

DROPS Design 06.06.2017 kl. 15:10:

Bonjour Patricia, on ouvre 4 boutonnières sur le devant (à 8, 14, 20 et 25 cm) + 3 boutonnières sur le rabat. Bon tricot!

Patricia 18.05.2017 - 07:48:

Merci, je vais essayer de me débrouiller jusqu'au bout sans vous importuner à nouveau.

DROPS Design 18.05.2017 kl. 09:19:

Bonjour Patricia, vous pouvez toujours demander une assistance complémentaire auprès de votre magasin DROPS et/ou sur le forum DROPS. Bon tricot!

Patricia 17.05.2017 - 16:29:

Vous ne précisez pas après ces diminutions combien nous devrions avoir de mailles. Ensuite pour la taille 6/9 mois on arrête après 2 côtes mousses écru ! A partir d'où ? je suis vraiment perdue

DROPS Design 17.05.2017 kl. 16:36:

Avant d'ouvrir les boutonnières, il reste 32 m. Après les dernières diminutions du rabat, il reste 28 m en taille 6/9 mois. Bon tricot!

Patricia 17.05.2017 - 16:28:

Désolée, je n'ai rien compris, vos explications ne sont pas claires. Que faut il comprendre que sur 1 rang on diminue 1 m au début et 1 m à la fin du rang, que le rang suivant est normal et que le suivant on recommence les diminutions. Ce qui ferait cinq fois des diminutions et 10 diminutions au total ?

Patricia 17.05.2017 - 16:26:

Désolée de vous solliciter à nouveau mais je ne comprends pas grand chose dans vos explications pour le rabat ! après avoir fait les rayures sans augmentation et avoir placer le marqueur, vous dites continuer les rayures et EN MÊME TEMPS, au 1er rang sur l'endroit, diminuer pour le rabart1m de chaque côté, en tricotant 2m ensemble à 1 m lisière du bord. Répétez ces diminutionsencore de chaque côté tous les 4 rangs (c'est à dire tous les 2 rangs à l'endroit) 10 fois au total !

DROPS Design 17.05.2017 kl. 16:34:

Bonjour Patricia, après la dernière rayure en écru (= rayures sans augmentations), on diminue 10 fois au total tous les 4 rangs (= tous les 2 rangs sur l'endroit). On termine ensuite la dernière rayure (= 2 côtes mousse), en taille 6/9 mois, on arrête après 2 côtes mousse écru. Puis, on continue en écru, on continue les diminutions de chaque côté comme avant (2 fois au total, 1 fois au 1er rang puis 1 fois 4 rangs après) et on ouvre les boutonnières au 1er rang. Bon tricot!

Patricia 17.05.2017 - 11:14:

Merci bien.

Kommentere opskrift DROPS Baby 25-26