DROPS Baby / 25 / 27

First Impression Pants by DROPS Design

Ribstrikkede bukser til baby i DROPS BabyMerino. Str præmatur - 4 år

Tags: bukser,

DROPS Design: Model nr bm-057-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: (præmatur) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Str i cm: (40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
OBS: Pga Ribben bliver tøjet meget elastisk og vil derfor trække sig sammen i forhold til målene på måleskitsen.
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio
(100) 100-100-100-100 (150-150) g f.nr 28, lys mint

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 eller 60 cm) nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 2,5 – til kant.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 37.9kr. Læs mere.
UDTAGNINGSTIPS:
Der tages ud på hver side af 2 m ret ved at slå om, på næste omg strikkes omslagen drejet (dvs strik i bagerste m-bue) så der ikke bliver hul. De nye m strikkes løbende ind i Ribben, dvs at de 2 første m som tages ud strikkes ret, de 2 næste vrang osv.

INDTAGNINGSTIPS:
Strik til der er 3 m tilbage før mærket, strik derefter 2 m sammen (i Ribben), strik 2 m (mærketråden sidder midt mellem disse 2 m) og strik derefter 2 m drejet sammen (i Ribben).
---------------------------------------------------------

BUKSER:
Arb strikkes rundt, ovenfra og ned. Omg starter midt bagpå.
Slå (88) 96-104-120-128 (136-144) m op på rundp 2,5 med Baby Merino. Sæt 1 mærke i beg af omg (= midt bagpå) og 1 mærke efter (44) 48-52-60-64 (68-72) m (= midt foran). Strik Rib således fra midt bagpå: 1 r, * 2 vr, 2 r *, gentag fra *-*, afslut med 2 vr, 1 r. Når Ribben måler 3 cm skiftes der til rundp 3. Nu strikkes der forhøjning bagpå således: Strik (7) 7-9-9-9 (9-9) m Rib, vend, stram tråden, strik (14) 14-18-18-18 (18-18) m Rib tilbage, vend, stram tråden, strik (20) 20-26-26-26 (26-26) m Rib, vend, stram tråden, strik (26) 26-34-34-34 (34-34) m Rib tilbage. Fortsæt således ved at strikke (6) 6-8-8-8 (8-8) m mere for hver gang det vendes til der er strikket over totalt (50) 50-66-66-82 (82-82) m. Vend, fortsæt med Rib rundt over alle m igen. Når arb måler (10) 12-13-16-15 (16-17) cm midt foran tages der 1 m ud på hver side af de 2 midterste m foran og bagpå – læs UDTAGNINGSTIPS (= 4 m taget ud). Gentag udtagningen på hver 2.omg, (7) 7-7-7-11 (11-11) gange til (= totalt (8) 8-8-8-12 (12-12) udtagninger) = (120) 128-136-152-176 (184-192) m. Når arb måler (15) 17-18-21-22 (23-24) cm (udtagningerne skal nu være afsluttet), lukkes der (12) 12-12-12-16 (16-16) m af midt foran og midt bagpå. Hvert ben strikkes færdig for sig, sæt m fra det ene ben på 1 tråd.

BEN:
= (48) 52-56-64-72 (76-80) m. Fordel m på 4 strømpep nr 3 og fortsæt Ribben rundt - sæt 1 mærke på indersiden af benet. Når benet måler 2 cm, tages der 1 m ind på hver side af mærket – læs INDTAGNINGSTIPS. Gentag indtagningen på hver (4.) 6.-6.-4.-4. (6.-6.) omg, (3) 3-3-7-7 (7-7) gange til (= totalt (4) 4-4-8-8 (8-8) indtagninger) = (40) 44-48-48-56 (60-64) m. Når benet måler ca (13) 17-20-23-26 (31-36) cm (evt ved ønsket længde), lukkes der løst af med r over r og vr over vr.

Sæt m fra det andet ben tilbage på p og strik som det første ben.

MONTERING:
Sy de (12) 12-12-12-16 (16-16) m som blev lukket af mellem benene, mod hverandre.

Diagram

Mary 31.01.2019 - 22:27:

Jeg kan ikke få indtagning til at se godt ud. Starte man med 2 sm (1v1r) 1 r, 1 vr, 2 dr sm (1vr1r).... Næste indtagning Synes ikke jeg får det til at se rigtig ud - hvordan med rib

DROPS Design 01.02.2019 kl. 08:45:

Hei Mary. Når du feller maskene strikkes de som neste maske i ribben (vridd eller ikke). Er neste maske vrang så strikkes de 2 (vridd) vrang sammen. Er neste maske rett strikkes de 2 (vridd) rett sammen. Fordi det felles masker vil ikke ribben gå opp hele veien, og sånn må det bare bli. God fornøyelse

Brit 08.09.2018 - 21:23:

Legg opp (88) 96-104-120-128 (136-144) m ..... hva er (136-144) maskeantall for? Ser at det står masker eller cm i parentes etter maskeantall/cm for største størrelsen???

DROPS Design 10.09.2018 kl. 11:17:

Hei Brit. Hvert tall tilsvarer en størrelse, så du velger det tallet i rekken som tilsvarer din valgte størrelse (og du kan ignorere de andre tallene i rekken). Størrelsene er som følger: Størrelse: (prematur) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mnd (2 - 3/4) år. Så om du følger størrelse 2 år legger du opp 136 masker, mens om du følger størrelse 3/4 år legger du opp 144 masker. Om du vil ha cm målene kan du se på målskissen nederst på siden. God fornøyelse.

Anne B. Viggen 19.04.2017 - 16:52:

Hei jeg forstår ikke hvordan jeg skal øke og å få nye riller inn vrang og rett på buksen 25-27 slik at det blir pent. Har rekt opp 4 ganger

Kim 03.03.2017 - 23:40:

Hallo, ik wil de ronding starten na 3cm boord steek. Er staat: 9 steken boord steek breien en daarna werk omkeren. Is dat dan 9 losse steken? Of r r av av rr av av r? Of *r r av av* en dat 9x herhalen? En met welke steek start je dan als het werk gekeerd is? Dank!

DROPS Design 07.03.2017 kl. 14:33:

Hoi Kim. Nee, je breit 9 st boordsteek (dwz, 2 av, 2 r) zoals eerst, dan keer je het werk en breit 18 st boordsteek terug, keer brei 26 st boordsteek enzovoort.

LINN 07.01.2016 - 18:11:

Når man skal øke mot skrittet, så står det at man skal strikke ett kast og på neste omgang så skal man strikke vridd rett maske på kastet. Der etter gjøre d samme hver andre omg. Blir kastet og vridningen sett på som en omg eller blir det sånn at når man har strikker vridd maske så begynner man med kastet igjen på neste omg? :)

DROPS Design 08.01.2016 kl. 09:29:

Hej. Du gör ökningen (lager kast) när arb måler det antal cm för din storlek. På neste omg. stickar du kastene vridd. Sen på neste omg efter det gör du nya ökningar (lager kast). Lycka till!

Mervi Suutarinen 06.01.2016 - 17:28:

"Kun työn pituus keskeltä edestä mitattuna on (10) 12-13-16-15 (16-17) cm". Tuossa on ehkä virhe. Olisiko ensimmäinen 16cm joko 13 tai 14cm?

Susy 18.08.2015 - 17:48:

Ich habe dieses Muster bereits einmal nach englischer Anleitung gestrickt und mir dieses Mal die deutsche Anleitung ausgedruckt. Meiner Meinung nach fehlt die Übersetzung des folgenden Satzes: "When rib measures 3 cm, switch to circular needle size 3 mm.". Denn ich denken, dass 3 cm Bündchen mit den kleineren Nadeln gestrickt wird, bevor man zu den größeren Nadeln wechselt und mit den verkürzten Reihen anfängt, oder? Vielen Dank im Voraus, mfG!

DROPS Design 01.09.2015 kl. 10:38:

Ja, Sie haben Recht, der Satz fehlt und wird gleich ergänzt. Danke für den Hinweis!

Bossy 09.02.2015 - 09:29:

Merci beaucoup , je suis étonnée par la rapidité de votre réponse. Maintenant l'explication me semble évidente. Merci encore

Bossy 08.02.2015 - 15:07:

Bonjour, Je fais le modèle 6/9 mois. Au niveau du corps, il y a d'abord les augmentations ( 32 mailles sur 8 rgs ( tous les 2 tours ) ) Pour les diminutions, il manque des informations: il est juste dit rabattre 12 m au milieu devant et milieu dos. Je calcule qu'il y aura 24 m diminuées, mais je ne sais pas comment ces diminutions sont réparties Merci pour votre aide,

DROPS Design 08.02.2015 kl. 19:27:

Bonjour Mme Bossy, quand toutes les augmentations sont faites, vous rabattez simplement les 12 m du milieu dos et du milieu devant (= 6 m avant le marqueur + 6 m après le marqueur, et ce au niveau des 2 marqueurs, celui du milieu devant et celui du milieu dos. Il vous reste les mailles des jambes de chaque côté. Bon tricot!

Kristine 20.09.2014 - 13:45:

Læs min kommentar af 29.08.14 og RET opskriften, så den bliver brugelig også for novicer. Mvh.

DROPS Design 23.09.2014 kl. 14:31:

Hej Kristine, Så er opskriften rettet så der står at man lukker af (istedet for at tage ind). Tak for info!

Kommentere opskrift DROPS Baby 25-27