DROPS Baby / 25 / 23

Heartthrob Hat by DROPS Design

Hæklet hue med striber til baby i DROPS Alpaca. Str 0 – 4 år

Tags: huer, posehue, striber,

DROPS Design: Model nr z-093-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Passer hovedmål: 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50 - 50/52) cm.
Materialer:
DROPS ALPACA fra Garnstudio
50 g i alle str f.nr 8105, isblå
50 g i alle str f.nr 100, natur

DROPS HÆKLENÅL NR 3 – eller den nål du skal bruge for at få 26 fm i bredden og 28 rækker med fm i højden på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 39.9kr. Læs mere.
HÆKLETIPS:
Hver omg med fm starter med 1 lm (denne erstatter IKKE første fm) og afsluttes med 1 km i første fm i beg af omg.
Hver omg hækles skiftevis fra retsiden og fra vrangen

STRIBEMØNSTER:
* hækl 6 omg fm med isblå, derefter 6 omg fm med natur *, gentag fra *-*.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 fm ind ved at hækle 2 m sammen.
Dette gøres således: Stik nålen ned i første m, hent tråden, stik nålen ned i næste m, hent tråden, slå om og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb hækles ovenfra og ned og der hækles skiftevis fra retsiden og fra vrangen, dvs arb vendes efter hver afsluttede omg.
Hækl 4 lm med isblå på nål 3 og sæt dem til en ring med 1 km i første lm. LÆS HÆKLETIPS! Hækl STRIBEMØNSTER som forkl over! Omg starter midt bagpå.
1.OMG: Hækl 7 fm om lm-ringen.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * Hækl 1 fm i første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * Hækl 1 fm i hver af de 2 første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: Hækl 1 fm i hver af de 3 første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 35 fm.
Fortsæt udtagningen på samme måde, dvs at der bliver 1 fm mere mellem hver gang der hækles 2 fm i 1 m, til der er 98-98-105 (112-119) fm på omg. Videre hækles 1 omg Samtidig med at der tages 0-4-3 (2-1) fm ud jævnt fordelt = 98-102-108 (114-120) fm. Fortsæt med 1 fm i hver fm og stribemønster til arb måler 13-14-15 (16-17) cm – afslut efter 6 omg med isblå, klip tråden. Nu hækles øreklapperne.

ØREKLAP
Hele øreklappen hækles med isblå. Tæl 10-10-10 (11-11) fm fra midt bagpå – start med at hækle her. Hækl 1 fm i hver af de næste 25-25-27 (28-30) fm. Vend med 1 lm og hækl 1 fm i hver fm tilbage. Fortsæt således til der totalt er hæklet 4-4-6 (6-8) rækker. På næste række tages 1 m ind i beg og slutningen ved at hækle de 2 yderste fm sammen – læs INDTAGNINGSTIPS! Gentag indtagningen på hver 2.række 2 gange til (= totalt 3 indtagninger) og derefter på hver række totalt 5-5-6 (6-7) gange = 8-9-9 (10-10) fm tilbage, klip og hæft tråden.
Hækle 1 øreklap til på samme måde i den anden side, der skal være 20-20-20 (22-22) fm mellem øreklapperne midt bagpå og 28-32-34 (36-38) fm mellem øreklapperne midt foran.

TIL SIDST HÆKLES KANT + SNOR:
Hækl med natur – start midt bagpå. Hækl 1 omg med 1 fm + 1 lm rundt om hele huen inkl øreklapperne, men når man kommer til midt på hver øreklap, hækles 1 snor således: Hækl løse lm i ca 25-25-30 (30-35) cm, vend og hækl tilbage med 1 fm i hver lm (start i 2.lm fra nålen). Afslut med 1 km i første fm i beg af omg midt bagpå, klip og hæft tråden.

Edna 09.11.2018 - 02:38:

Hi again, I am doing a single crochet each row ( American version) and each raw I turn the side of my work. However, the pattern doesn't look the same as in the picture. Any suggestion? Thanks, Edna

DROPS Design 09.11.2018 kl. 08:55:

Dear Edna, make sure your tension is correct - a good idea could be to show you work to your store, so that they could check - you can contact them even per mail. Happy crocheting!

Edna 08.11.2018 - 21:23:

Hi, could you please explain the instruction after round 5 to the end of the paragraph. Many thanks!

DROPS Design 09.11.2018 kl. 08:33:

Dear Edna, after round 5 you continue increasing as before, ie on round 6 work *1 sc in each of the next 4 sc, 2 sc in next sc*, on round 7 work *1 sc on each of the next 5 sc, 2 sc in next sc*, and so on until you have the required number of sts for the size worked. Happy crocheting!

Ida 05.11.2018 - 21:04:

Buonasera volendo fare il cappello in baby merino ma con un solo colore nella tagloa 0/3 mesi basterebbero 50 gr?

DROPS Design 05.11.2018 kl. 21:43:

Buonasera Ida, per qualsiasi consiglio sulla quantità di filato può rivolgersi al suo rivenditore DROPS di fiducia. Buon lavoro!

Audrey 27.09.2018 - 14:22:

Bonjour, quand il est écrit "Continuer en ms (=1 ms dans chaque ms) et point fantaisie rayé jusqu'à ce que l'ouvrage mesure 13-14-15 (16-17) cm", s'agit-il de 13 cm (pour la première taille) à partir du haut du bonnet ou bien de 13 cm après le "plat" du bonnet ? Merci par avance.

DROPS Design 27.09.2018 kl. 14:34:

Bonjour Audrey! Il s'agit-il de 13 cm (pour la première taille) à partir du haut du bonnet. Bon travail!

Juie 24.03.2018 - 21:41:

Hvordan skal man gøre, hvis man vil hækle denne hue i 8/4 garn?

DROPS Design 04.04.2018 kl. 13:10:

Hej Juie, opskriften passer også til DROPS Loves You #7 som er en fin 8/4 bomuld: DROPS ♥ You #7

Sandra 04.02.2018 - 22:27:

Til mit spørgsmål nedenunder: Så vil jeg lave denne hue i str. 1/3 måneder.

DROPS Design 12.02.2018 kl. 15:33:

Hej igen, se svaret nedenfor. God fornöjelse!

Sandra 04.02.2018 - 22:24:

Hej, jeg ved ikke om det er mig der misforstår noget her, men huen hækles fra midt og ud i cirkel. Hvordan kan det blive til en hue til sidst? Jeg følger alle anvisninger og det er tredje gang jeg forsøger, da opskriften i mine øjne ikke giver mening ifht. at den fortsætter derud af som et rund cirkel man fx kunne bruge som bordskåner eller lign. Mvh. Sandra

DROPS Design 12.02.2018 kl. 15:32:

Hej Sandra, häller du i DROPS Alpaca og har du 26 fm på 10 cm i bredden, så vil du få en hue som ser nöjaktig ud som på biledet. Du starter på toppen, tager ud ifölge opskriften til du har 98 fm nu fortsätter du uden at tage ud til du har målene i opskriften. God fornöjelse!

Zacharias 06.12.2017 - 21:06:

Wie erkenne ich , wo eine Runde zu Ende ist ? Der Anfang ist ja in Runden nicht mehr ersichtlich .

DROPS Design 07.12.2017 kl. 09:57:

Lieber Zacharias, Sie werden abwechslungsweise von der Vorder- und von der Rückseite häkeln, am Ende jeder Reihe häkeln Sie 1 Kett-M in die 1. Lm der Reihe, dann wenden Sie und 1 fM in jeder fM der vorrigen Reihe häkeln. Viel Spaß beim häkeln!

Therese 21.10.2017 - 19:40:

Hei, jeg er litt usikker på om det er jeg som gjør noe galt, men når jeg avslutter omgangen ved å sette en kj.m. i første fm på begynnelsen av omg og så snur, lager en lm og begynner rundt igjen, så ender jeg med en rad av huller oppover der omgangene begynner...resten av luen ser fin ut men får altså disse hullene og skjønner ikke helt hva jeg gjør galt? hvorfor setter man kj.m i 1.fm istedenfor å bare lage fm?

DROPS Design 23.10.2017 kl. 14:44:

Hei Therese. Du skulle ha fått motsatt effekt / ingen hull. Ved å avslutte en omgang med 1 kjedemaske i 1. fastmaske strammer/ lukker du den omgangen. Så hekler du 1 luftmaske i begynnelsen av hver omgang for å komme opp i "høyden" til fastmaskene som skal hekles på neste omgang. Prøv å stramme litt mer når du hekler kjedemasken i 1. fastmaske. God Fornøyelse!

Sara 03.10.2017 - 16:06:

Buon pomeriggio sono sara non ho capito come devo aumentare dal quinto giro in poi

DROPS Design 03.10.2017 kl. 17:03:

Buongiorno Sara. Nel video sotto trova come aumentare lavorando 2 maglie nella stessa maglia. Inoltre la prima volta che aumenta lavora 1 mb nelle 3 maglie successive e poi aumenta e così su tutto il giro. La seconda volta che aumenta, lavora 1 mb nelle 4 maglie successive e poi aumenta. Quindi ad ogni aumento, lavora 1 mb in più prima di aumentare. Buon lavoro!

Kommentere opskrift DROPS Baby 25-23