DROPS Baby / 25 / 19

Little Darcy Pants by DROPS Design

Strikkede bukser til baby i DROPS Karisma. Str 0 – 4 år

Tags: bukser,

DROPS Design: Model nr u-064-by
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Str i cm: 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
100-150-150-150 (150-200) g f.nr 01, naturhvid
50 g i alle str i farve nr 71, lys beige

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 eller 50 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 3 – til Rib.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 66kr. Læs mere.
UDTAGNINGSTIPS:
Der tages ud på hver side af de 2 midterste m foran og bagpå (mærketråden sidder midt mellem disse 2 m). Tag 1 m ud ved at slå om, på næste omg strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul.

INDTAGNINGSTIPS:
Start 2 m før mærketråden og strik således: 2 ret sammen, (mærketråd), tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.

RETSTRIK (rundt på strømpep):
1 omg ret og 1 omg vrang.
--------------------------------------------------------

BUKSER:
Arb strikkes rundt fra livet og ned.
Slå 100-120-124-136 (140-144) m op på rundp 3 med lys beige - omg beg = midt bagpå. Strik 1 omg Rib = 2 r /2 vr, skift til natur og fortsæt Ribben. Når Ribben måler 4 cm skiftes der til rundp 4. Strik 1 omg ret Samtidig med at der tages 16-20-20-22 (22-22) m ind jævnt fordelt = 84-100-104-114 (118-122) m.
Fortsæt med glatstrik Samtidig med at der strikkes forhøjning bagpå således: Strik 6-6-6-7 (7-7) m fra omg beg, vend arb (for at undgå hul tages 1.m løs af når der strikkes tilbage og tråden strammes). Strik 12-12-12-14 (14-14) m tilbage og vend arb. Strik 18-18-18-21 (21-21) m og vend arb. Strik 24-24-24-28 (28-28) m tilbage og vend arb. Fortsæt således ved at strikke 6-6-6-7 (7-7) m mere for hver gang det vendes 6 gange til (= totalt 10 forkortede p). Derefter fortsættes der rundt med glatstrik over alle m.
Når arb måler 12-13-16-17 (18-19) cm fra livet (målt midt foran) sættes der 1 mærketråd i beg af omg og 1 mærketråd efter 42-50-52-57 (59-61) m (markerer midt foran og midt bagpå). På næste omg tages der 1 m ud på hver side af disse mærketråde (= 4 m taget ud pr omg) – læs UDTAGNINGSTIPS. Gentag udtagningen på hver 4.omg, 3 gange til (= totalt 4 udtagninger) = 100-116-120-130 (134-138) m. Når arb måler 17-18-21-22 (23-24) cm fra livet målt midt foran (udtagningerne skal nu være afsluttet), lukkes der 4 m af midt foran og midt bagpå (dvs 2 m på hver side af begge mærker). Hvert ben strikkes færdig for sig. Sæt m på det ene ben på 1 tråd.

BEN:
= 46-54-56-61 (63-65) m. Fordel m på 4 strømpep nr 4 og fortsæt med glatstrik rundt - sæt 1 mærketråd på indersiden af benet = omg beg. Efter 1 cm tages der 1 m ind på hver side af mærketråden – LÆS INDTAGNINGSTIPS. Gentag indtagningen 9-9-9-9 (7-6) gange til (= totalt 10-10-10-10 (8-7) indtagninger) således:
STR 0/1 MDR: På skiftevis hver 2. og 3.omg.
STR 1/3 MDR: På hver 3.omg.
STR 6/9 MDR: På hver 4.omg.
STR 12/18 MDR: På hver 5.omg.
STR 2 ÅR: På hver 8.omg.
STR 3/4 ÅR: På hver 12.omg
= 26-34-36-41 (47-51) m. Når arb måler 26-30-36-40 (46-53) cm fra livet (indtagningerne skal nu være afsluttet) byttes der til strømpep 3. Fortsæt med RETSTRIK – se forkl således: * 4 p retstrik natur, 2 p retstrik lys beige *, gentag fra *-* til retstrik kanten måler ca 6 cm – afslut efter 4 p retstrik med natur og luk løst af.
Strik det andet ben på samme måde.

MONTERING:
Sy åbningen mellem benene sammen.

Rosalie 27.09.2016 - 16:25:

Bonjour, Pourriez vous me préciser si sur le bas des jambes du pantalon il est prévu un revers, je n'arrive pas à le voir précisément sur la photo. Comme je ne veux pas de revers, je serai alors obligée de réduire la hauteur des jambes. Merci pour votre réponse

DROPS Design 28.09.2016 kl. 08:29:

Bonjour Rosalie, les jambes se terminent par une bordure point mousse, sans revers. Vous pouvez toujours ajuster la longueur des jambes souhaitée sur la base du schéma des mesures et d'un vêtement similaire. Bon tricot!

Pia 08.09.2015 - 12:51:

Hallo, Ich wickle meine Zwillinge mit Stoffwindeln, daher haben sie ein entsprechend größeres Windelpaket. Sind die Schnitte speziell dieser hier denn so üppig geschnitten, dass ich die Hose nach Fertigstellung über die Popos bekomme? Gibt es vielleicht Erfahrungswerte, wie und was genau geändert werden muss? Ich freue mich über jede Anregung und Hilfe, die mir ein ständiges Aufribbeln und neu Stricken ersparen.

Anna 19.07.2015 - 10:13:

Ik had een vraag over het volgende gedeelte van het patroon. Brei in tricotst en brei TEGELIJKERTIJD een ronding op het achterpand als volgt: brei 6-6-6-7 (7-7) st vanaf het begin van de toer, keer het werk (voorkom gaatjes, haal de eerste st af en trek als u keert de draad goed aan). Daarna komen nog 13 verkorte toeren. Ik vroeg me af of je elke keer als je het werk keert de eerste st moet afhalen? Als je het inderdaad maar 1 keer hoeft te doen wat is hier dan het voordeel van?

DROPS Design 29.07.2015 kl. 14:00:

Hoi Anna. Je haalt de eerste st r af elke keer je keert. Je doet dit om een gaatje in de overgang te voorkomen.

Erika 02.07.2015 - 23:27:

Hei, i denne oppskriften står det "målt fra livet", menes det da fra oppleggskanten eller fra slutten på ribbestrikken?

DROPS Design 08.07.2015 kl. 15:36:

Hej Erika, ja du måler fra oppleggskanten midt foran. God fornøjelse!

Vanessa 01.07.2014 - 14:54:

Ich habe eine Frage zu den verkürzten Reihen: Wenn ich das richtig verstehe werden die verkürzten Reihen am Rundenanfang auf einer Seite gestrick? Wahrscheinlich habe ich das falsch verstanden, oder? Sonst würde die Arbeit ja am Schluss nicht bündig zusammen genäht werden können..

DROPS Design 01.07.2014 kl. 16:16:

Liebe Vanessa, Sie stricken die verk. R über den Rd-Beginn hinaus. Sie starten von der Vorderseite am Rd-Beginn (= hintere Mitte), stricken die angegebenen M, wenden & stricken die angegebenen M zurück - so stricken Sie dann die gleiche Anzahl an M rechts und links neben dem Rd-Beginn. So stricken Sie weiter, d.h. beidseitig des Rd-Beginns werden immer gleich viele M gestrickt. Nach den verk. R stricken Sie wieder in Rd über alle M weiter und müssen daher oben gar nichts zusammennähen.

Kommentere opskrift DROPS Baby 25-19