DROPS Baby / 25 / 9

Pampered by DROPS Design

Strikkede blebukser til baby i DROPS BabyMerino. Str præmatur – 4 år

Tags: bukser, shorts,

DROPS Design: Model nr bm-055-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: (præmatur) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
(50) 50-50-50-50 (100-100) g f.nr 02, natur

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 eller 60 cm) nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 48 p retstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 2,5 – til kant.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 18.95kr. Læs mere.

Tag ind således i beg af p: 2 m ret, 2 m ret sammen.
Tag ind således i slutningen af p: Strik til der er 4 m tilbage, løft 1 m løst af, strik 1 m ret, løft den løse m over, strik 2 m ret.
---------------------------------------------------------

UNDERBUKSER:
Arb strikkes ovenfra og ned. Der strikkes rundt til Ribkanten er færdig, derefter strikkes arb frem og tilbage på rundp.
Slå (80) 96-96-112-112 (128-128) m op på rundp 2,5 med natur Baby Merino. Sæt 1 mærke i beg af omg (= midt bagpå). Strik Rib således fra midt bagpå: 1 r, * 2 vr, 2 r *, gentag fra *-*, afslut med 2 vr, 1 r. Når Ribkanten måler (2) 2-2-3-3 (3-3) cm strikkes næste omg således: * 1 r, slå om, 2 vr sm, 1 r *, gentag fra *-* omg rundt (= hulkant til bindebånd). Strik 1 omg Rib 2 r/2 vr.
Fortsæt med forhøjning bagpå således: Strik (7) 9-9-9-9 (9-11) m Rib, vend, stram tråden, strik (14) 18-18-18-18 (18-22) m Rib tilbage. Vend, stram tråden, strik (20) 24-24-24-26 (26-30) m Rib, vend, stram tråden, strik (26) 30-30-30-34 (34-38) m Rib tilbage. Vend, stram tråden, strik (32) 36-36-36-42 (42-46) m Rib, vend, stram tråden, strik (38) 42-42-42-50 (50-54) m Rib tilbage. Fortsæt således ved at strikke (6) 6-6-6-8 (8-8) m mere for hver gang der vendes til der er strikket over totalt (62) 66-66-66-82 (82-86) m. Vend, fortsæt med Rib rundt over alle m igen.
Når arb måler (4) 4-5-6-6 (6-6) cm midt foran skiftes der til rundp 3. Strik 1 omg ret Samtidig med at der tages (10) 14-10-22-14 (26-18) m ind jævnt fordelt = (70) 82-86-90-98 (102-110) m. Klip tråden, sæt 1 mærke midt foran og start med at strikke fra mærket (1.p fra vrangen). Fortsæt med RETSTRIK frem og tilbage på rundp – se forkl over Samtidig med at der tages ind – læs INDTAGNINGSTIPS (= 2 m tages ind). * tag 1 m ind i hver side, strik 2 p retstrik uden indtagning *, gentag fra *-* til der er 4 m tilbage på p. Vend og strik m ret sammen 2 og 2, klip tråden og træk den gennem de sidste 2 m.

MONTERING:
Buk spidsen af trekanten mod forsiden af bukserne og sy pænt fast midt foran. Sy åbningen fra spidsen og ned i hver side til åbningerne for benene er tilpas store. Prøv på barnet som skal have dem, det bør være ca 6-12 cm tilbage til ben.

BINDEBÅND:
Klip 3 tråde natur Baby Merino à ca 2-3 meter. Sno dem sammen til de gør modstand, læg snoren dobbelt og lad den tvinde sig sammen. Bind en knude i hver ende. Træk snoren op og ned gennem hulrækken (start og slut midt foran).

Diagram

Verschueren Andrea 24.04.2019 - 15:26:

Beste, Ik ben het luierbroekje aan het breien . Er staat niets in het patroon wanneer je de pijpjes moet breien. Zoals ik het patroon volg wordt het broekje in een stuk gebreid ? Kan u mij misschien een beetje verduidelijking geven? Men spreekt van middenvoor een markeerder te plaatsen en dan verder te gaan op de rondbreinaald maar over een splitsing spreken ze niet in het patroon. Mvg Andrea

DROPS Design 25.04.2019 kl. 11:59:

Dag Andrea,

Nadat je de boord hebt gereid, ga je verder in ribbelsteek heen en weer breiend (dus niet meer in de rondte). Je mindert dan steeds aan beide kanten van het werk, zoals beschreven en op die manier brei je a.h.w. een driehoek onder de boord. Op het einde vouw je de punt van de driehoek naar boven en zet je deze midden voor vast. Je breit dus geen aparte pijpjes.

Carolina 05.03.2019 - 12:05:

Hola amigos, mi duda se encuentra en la parte donde se comienza a disminuir en punto musgo. Al decir, “disminuir 1 punto a cada lado, tejer 2 hileras de derecho sin disminuir” no tengo claro si son vueltas-hileras o surco= 2 hileras. En la imagen me parece ver una disminución y dos surcos sin disminución. Muchas gracias y un saludo.

Annette Køster 10.10.2018 - 11:47:

Kan ikke forstå, at der skal tages ind på hver 3. p, og ikke på retpinde, da indtagningerne så ikke bliver ens i siderne?

DROPS Design 11.10.2018 kl. 11:15:

Hei Annette. Du feller 1 maske i hver side på hver 3 pinne, slik at du feller like mange masker i hver side, og det ser likt ut. God fornøyelse

San 12.09.2018 - 23:27:

Het stuk: minder TEGELIJKERTIJD (10) 14-10-22-14 (26-18) st gelijkmatig = (70) 82-86-90-98 (102-110) st snap ik niet. Hoe minder ik tegelijkertijd? Zou je me dit kunnen uitleggen? Dank!

DROPS Design 17.09.2018 kl. 20:28:

Dag San, Anders gezegd: Je breit 1 naald recht én je mindert op die naald (10) 14-10-22-14 (26-18) st gelijkmatig.

Eva Susanne Solberg-Ónodi 27.01.2018 - 14:17:

Hi! For sewing together the leg opening, roughly how many cm should I leave open on the 1-3 month size please? Around 7? Thank you!

DROPS Design 25.02.2018 kl. 00:05:

Dear Eva-Susanne, yes, the 7 cm sound just about right, but since every baby is different, you probably shouuld try the pants on the baby and adjust the length of the opening accordingly.Happy Knitting!

Patricia 08.07.2017 - 08:07:

Bonjour, je ne comprends pas comment travailler avec 86 m (1-3 mois) sur une aiguille circulaire. Le tricot est trop court ! Merci

DROPS Design 10.07.2017 kl. 09:19:

Bonjour Patricia, si votre aiguille circulaire est trop longue, vous pouvez utiliser la méthode dite du "magic loop". Bon tricot!

Emeline 10.03.2017 - 16:55:

Bonjour, je souhaite tricoter cette culotte mais en rajoutant un bord en côtes pour les cuisses, que me conseillez-vous ?

DROPS Design 13.03.2017 kl. 09:32:

Bonjour Emeline, nous ne sommes pas en mesure de pouvoir adapter chaque modèle à chaque demande individuelle. Vous pouvez vous inspirer des modèles de pantalon layette ou demander de l'aide à votre magasin DROPS. Bon tricot!

Marcoux Martine 13.02.2017 - 15:37:

Bonjour,je n'ai jamais tricoté avec des aiguilles circulaires, est-il possible de le tricoter avec des aiguilles doubles pointes ou meme avec une seule pointe?

DROPS Design 13.02.2017 kl. 16:21:

Bonjour Mme Marcoux, vous pouvez vous aider des vidéos (cf onglet "vidéos" à droite de celui "Matériels" pour apprendre à dompter les circulaires, au cas où vous n'auriez pas suffisamment de place sur les doubles pointes (en fonction de la taille). Vous trouverez ici des indications sur l'adaptation des modèles. Bon tricot!

Marelva 17.01.2017 - 16:10:

Hello, do you have this pampered heirloom in crochet pattern too..?? Love to crochet it, Thank you very much, Marelva

DROPS Design 17.01.2017 kl. 16:31:

Dear Marelva, there is only a knit pattern to this one, why not have a try knitting with the help of our lessons or videos (see also tab). Happy knitting!

Elisa 18.11.2016 - 19:23:

Hallo, ich habe auf beiden Seiten die kleinen Dreiecke gestrickt, bei denen man alle Masche abnimmt. Nun steht in der Beschreibung als nächster Punkt "Fertigstellen". Dabei soll ein Dreieck nach vorne geklappt werden. Die Seitendreiecke sind dafür allerdings zu klein. Muss evt noch ein weiteres gestrickt werden, welches in der Anleitung fehlt? Vielen Dank für eine Antwort!

DROPS Design 21.11.2016 kl. 08:41:

Liebe Elisa, die Maschenprobe bitte beachten (48 R Kraus re = 10 cm) - und dann wie beschrieben jede 3. Reihe abnehmen. Viel Spaß beim stricken!

Kommentere opskrift DROPS Baby 25-9