DROPS / 155 / 16

Raspberry Salsa by DROPS Design

Spódniczka DROPS z motywem ażurowym, z włóczki „Cotton Merino”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr cm-009
Grupa włóczek B
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS COTTON MERINO od Garnstudio
250-300-300-350-350-400 g kolor nr 13, koralowy

DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 i 80 cm) DROPS nr 4 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 21 o. x 28 rz. dżersejem otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm (lub 1 raz schemat A.2 otrzymać próbkę o szerokości 6 cm).
GUMKA: ok. 66-110 cm
----------------------------------------------------------

Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Aby ułatwić Ci zadanie, musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.

ŚCIEG FRANCUSKI (na okrągło na drutach z żyłką):
Przer.: *1 okr. na prawo, 1 okr. na lewo*, powt. od *-*. 1 „ściągacz” francuski = 2 okr.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy A.1 i A.2.

ZAMYKANIE OCZEK:
Zamknąć 1 o. na przemian, raz po prawej, a raz po lewej stronie każdego markera. To znaczy, że w 1-szym okrążeniu z zamykaniem oczek zamykać o. po prawej stronie wszystkich markerów, a w 2-gim okr. z zamykaniem oczek zamykać o. po lewej stronie wszystkich markerów.
ZAMKNĄĆ NASTĘPUJĄCO 2 O. PRZED MARKERAMI (= po prawej stronie): zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.
ZAMKNĄĆ NASTĘPUJĄCO ZA MARKERAMI (= po lewej stronie): 2 o. razem na prawo.
----------------------------------------------------------

SPÓDNICA:
Przerabiana na okrągło na drutach z żyłką, od dołu do góry.
Na drutach z żyłką nr 4 nabrać 342-361-399-437-494-532 o. włóczką Cotton Merino. Przer. ściegiem fantazyjnym wg schematu A.1 (= 19 o.) przez wszystkie oczka (= 18-19-21-23-26-28 razy przez całe okrążenie) = zostaje 306-323-357-391-442-476 o. po przerobieniu 1 raz schematu A.1 na wysokość.
Dalej przer. schemat A.2 (= 17 o.) przez wszystkie oczka (= 18-19-21-23-26-28 razy przez całe okrążenie). Dalej przer. tak samo, aż zostanie przerobiony 1 cały motyw schematu A.2 na wysokość. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Dalej przer. 2 ściągacze ściegiem francuskim - patrz powyżej. Dalej przer. wg schematu A.2, aż dł. robótki wynosi 17 cm od dołu robótki.
Dalej przer. 1 okr. na prawo, w tym samym czasie równomiernie zamknąć 78-84-97-104-114-123 o. (tj. przer. razem na prawo co ok. 3-cie i 4-te o.) = zostaje 228-239-260-287-328-353 o. Umieścić teraz 6 markerów: 38-39-43-47-54-58 o., umieścić marker tutaj, 38-41-44-49-56-60 o., umieścić marker tutaj, 38-39-43-47-54-58 o., umieścić marker tutaj, 38-39-43-47-54-58 o., umieścić marker tutaj, 38-42-44-50-56-61 o., umieścić marker tutaj, 38-39-43-47-54-58 o., umieścić marker tutaj.
Dalej przer. dżersejem, W TYM SAMYM CZASIE w 2-gim okr. zamknąć 1 o. w miejscu każdego markera– PATRZ ZAMYKANIE OCZEK (= 6 zamkniętych o. w okrążeniu). Powt. zamykanie o. w sumie 15-15-16-17-20-20 razy co 1˝ cm = zostaje 138-149-164-185-208-233 o. Dalej przer. dżersejem bez zamykania oczek.
Na wys. 46-48-50-52-54-56 cm od dołu robótki przer. 1 okr. na lewo (= rząd zagięcia), dalej przer. dżersejem przez 2 cm na zakładkę i luźno zakończyć.

WYKOŃCZENIE:
Złożyć zakładkę na pół na lewą stronę robótki i przyszyć krytym szwem. Zostawić mały otwór na wciągnięcie gumki.

Schemat

= 1 o.p.
= 1 o.l.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 155-16.