DROPS / 152 / 35

Sunflower by DROPS Design

Gehaakte DROPS omslagdoek met bloemen van ”Muskat”.

Trefwoorden: bloem, kantpatroon, sjaal, stola,

DROPS design: Model nr. r-662
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Maten:
Breedte: 37 cm
Lengte: 135 cm
Materiaal:
DROPS MUSKAT van Garnstudio
300 gr. kleur nr. 30, vanillegeel

DROPS HAAKNLD 4.5 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 3 bloemen en 3 l-lussen = ongeveer 17 cm.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 12.18€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatroon A.1 en A.2 – de telpatronen laten de goede kant zien.
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gehaakt met keerpunten, dus u haakt zowel aan de goede kant als de verkeerde kant op dezelfde toer.
Haak volgens telpatroon A.1, dus haak als volgt:
Neem haaknld 4.5 mm en Muskat.
TOER 1: haak 7 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, haak in l-ring: 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, * 11 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, haak in l-ring: 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk *, herhaal van *-* nog 3 keer, 11 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, haak in l-ring: 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv.
TOER 2: 3 l, haak eerste in l-ring: 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, 1 hv in eerste l-lus op toer eronder, 7 l, * 1 hv in laatste l in dezelfde l-lus, 3 l, haak in volgende l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, 1 hv in volgende l-lus op toer eronder, 7 l *, herhaal van *-* nog 3 keer, 1 hv in laatste l in dezelfde l-lus, 3 l, haak in volgende l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, 1 hv in laatste l op toer eronder.
TOER 3: 11 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, haak 2 stk in l-ring, 3 l, sla 1 l-lus op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 10 l, * 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, 2 stk in l-ring, sla 2 l-lussen op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 3 l, haak in dezelfde l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk, 3 l, sla 1 l-lus op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 10 l *, herhaal van *-* nog 3 keer, 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, 2 stk in l-ring, sla 2 l-lussen op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 3 l, haak in dezelfde l-ring haak: 1 hv en 3 l en 2 stk, 3 l, sla 1 l-lus op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus.
TOER 4: 9 l, sla 2 l op toer eronder over, 1 hv in volgende l, 3 l, haak in eerste in l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, * 1 hv in volgende l-lus op toer eronder, 7 l, sla 1 hv en 2 l op toer eronder over, 1 hv in volgende l, 3 l, haak in volgende l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk *, herhaal van *-* nog 3 keer, 1 hv in volgende l-lus op toer eronder, 7 l, sla 1 hv en 2 l op toer eronder over, 1 hv in volgende l, 3 l, in laatste l-ring haak: 1 stk en 3 l en 2 stk.
TOER 5: 10 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, haak 2 stk in l-ring, sla 2 l-lussen op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 3 l, haak in dezelfde l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk, * 3 l, sla 1 l-lus op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 10 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, haak 2 stk in l-ring, sla 2 l-lussen op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 3 l, haak in dezelfde l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk *, herhaal van *-* nog 3 keer, 3 l, sla 1 l-lus op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 10 l, 1 hv in 4e l vanaf haak (= l-ring), 3 l, keer het werk, 2 stk in l-ring, sla 2 l-lussen op toer eronder over, 1 hv in volgende l-lus, 3 l, haak in dezelfde l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv.
TOER 6: 3 l, haak in eerste in l-ring: 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, 1 hv in volgende l-lus op toer eronder, 7 l, * sla 1 hv en 2 l op toer eronder over, 1 hv in volgende l, 3 l, haak in volgende l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, 1 hv in volgende l-lus op toer eronder, 7 l * , herhaal van *-* nog 3 keer, sla 1 hv over en 2 l op toer eronder, 1 hv in volgende l, 3 l, haak in laatste l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, 1 hv in volgende l-lus op toer eronder.
Herhaal de 3e-6e TOER tot het werk ongeveer 135 cm meet – pas zo aan dat u eindig na een 4e TOER. Knip de draad NIET af. Haak nu naar beneden langs de linkerkant van het werk volgens telpatroon A.2, dus haak als volgt:
* Haak 3 l, haak in l-ring: 1 hv en 3 l en 2 stk en 3 l en 1 hv en 3 l en 2 stk, 1 hv in volgende l-lus, 7 l, sla 1 hv en 2 l over, 1 hv in volgende l *, herhaal van *-* naar beneden langs de kant. Hecht af.

Telpatroon

= 1 l
= 1 stk in l-ring
= 1 hv om l
= 1 hv in l
= keer het werk
= begin hier

Csiga 13.12.2018 - 16:31:

A mintán három virág van egymás mellett. Hogyan lesz a sál hat virágnyi széles?

DROPS Design 27.11.2015 - 11:10:

Er is nu een video van de eerste 4 toeren van dit patroon:

Thera Van Dijk 26.10.2015 - 21:18:

Ik loop vast in de derde toer. Is er een video van dit patroon?

DROPS Design 27.10.2015 kl. 14:38:

Hoi Thera. We hebben nog geen video van dit patroon, maar wij zullen het toevoegen op de lijst. Ik kan helaas niet zeggen hoe lang het duurt om de video klaar te hebben.

Rhea 04.05.2015 - 21:24:

This is so lovely. I have included it on a sunflower crochet roundup on my blog

Rosie 12.01.2014 - 10:09:

Love this!

Allie 06.01.2014 - 19:55:

I'm in love with this shawl! Very lovely!

Orlie 05.01.2014 - 04:34:

What an enchanting shawl, feminine and summer-like!

Gabriela Chavez Ugalde 15.12.2013 - 05:29:

Se me acavaron los votos pero no puedo pasar por desapercivido este modelo que esta encasntador

Irmi 11.12.2013 - 08:24:

Freue mich auf die Anleitung

Strikkepinnen 10.12.2013 - 20:45:

Nydelige smørblomster

Laat een opmerking achter voor DROPS 152-35