DROPS / 154 / 26

Tequila Sunrise by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i ”Big Delight” med retstrik og tabte masker

DROPS Design: Model nr db-031
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Mål efter formning:
Bredde (øverst): ca 200 cm.
Højde målt midt bagpå: ca 80 cm.
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
200 g f.nr 07, solopgang

DROPS RUNDP (80 cm) nr 5,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 16 m x 30 p retstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 36.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 36.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 73.9kr. Læs mere.
MØNSTER:
1.p (= retsiden): * 1 r, 2 omslag om p *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage og afslut med 1 r.
2.p (= vrangen): Strik ret samtidig med at omslagen fra forrige p slippes ned (= tabte m). OBS! Husk udtagningerne.
3.p: Som 1.p
4.p: Som 2.p
5.p: Som 1.p
6.p: Som 2.p
7.p til 12.p: Strik ret over alle m.
Gentag 1. til 12.p.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Sjalet strikkes ovenfra og ned. Sjalet strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m.
Slå 3 m op på p 5,5 med Big Delight. Sæt 1 mærketråd i den midterste m = midt bag på sjalet. Strik således (1.p = vrangen): 1 r, slå om, 1 r, slå om, 1 r = 5 m. Strik ret tilbage over alle m, omslagen strikkes drejet ret (dvs i bagerste del af m i stedet for i forreste) for at undgå hul.
Næste p strikkes således: (1 r, 1 vr) i første m, 1 r, (1 r, 1 vr, 1 r) i næste m, (1 r, 1 vr) i næste m, 1 r = 9 m. Strik ret tilbage over alle m som før. Fortsæt frem og tilbage med ret over alle m. SAMTIDIG tages der 4 m ud på hver p fra vrangen ved at strikke (1 r, 1 vr) i den første m på p og den næst sidste m på p, og ved at strikke (1 r, 1 vr, 1 r) i den midterste m med mærketråden. Fortsæt således til der er 57 m på p. Nu tages der 6 m ud på hver p fra vrangen ved at strikke (1 r, 1 vr, 1 r) i den første m på p, den midterste m med mærketråd og den sidste m på p - Samtidig med at der startes med MØNSTER på næste p fra retsiden - se forkl over. Gentag mønsteret ialt 5 gange til arb måler ca 58 cm målt i strikkeretning, ikke ned på midten, men lodret fra starten og ned til pinden (afslut efter 6.p i mønsteret på 5.gentagelse). Nu fortsættes der med udtagninger på hver p fra vrangen som før Samtidig med at der strikkes ret frem og tilbage over alle m. Fortsæt således til arb måler 62 cm. Nu lukkes der af således: * luk 3 m af, slå om højre p, luk omslaget af *, gentag fra *-* p ud.

FORM SJALET:
Læg arb i lunkent vand til det er gennemvådt. Pres forsigtig vandet ud – det må ikke vrides. Derefter rulles arb forsigtigt i et håndklæde og klemmes for at fjerne endnu mere vand - arb vil nu bare være lidt fugtig. Dette sjal bør hænge mens det tørrer, træk arb i mål og hæng det pænt op så den øverste kant er lige og spidsen midt bagpå hænger ned. Lad det tørre således. Gentag processen hver gang sjalet vaskes.

Kommentarer (14)

Skriv din kommentar her!

Tina 16.04.2018 - 09:25:

Hej, De två instruktionsvideor med ökning av 2m i 1m samt 3m i 1m som rekommenderas som hjälp till detta mönstret visar räta maskor från rätsidan såvitt jag kan förstå?. I mönstret ska man sticka 1rm, 1av och 1rm, 1av, 1rm i m på avigsidan men jag kan inte hitta någon video på det?

DROPS Design 18.04.2018 kl. 08:03:

Det er kun de 2 eller 3 maskene i parentes som skal strikkes i samme maske. Du kan absolutt følge videoen men isteden for å strikke nr 2 masken rett så strikker du den vrang (i bakerste maskebue). Legger ved en video av hvordan å øke vrangmasker i en maske. God fornøyelse

Gail Coleman 16.03.2017 - 01:21:

Thank you for your prompt reply. The video helped a lot and I can see that I was knitting the stitches too tightly. It's working a lot better now.

Gail Coleman 14.03.2017 - 09:03:

I'm having trouble with the pattern section of the Tequila Sunrise shawl. The 1st row of the pattern says k1, 2YO to the end. The second row I drop the Yo's off but they have tightened so much on the needle I am having a lot of trouble getting them off. Do you have any tips please.

DROPS Design 14.03.2017 kl. 09:56:

Dear Mrs Coleman, the video below shows how to work 2 YOs dropped on next row, try to avoid tighting YOs too much when working them. Happy knitting!

Mimi Routh 18.04.2016 - 08:10:

Beautiful yarn, fun design to knit. I have been KNITTING each double yarnover which is making the whole project difficult. I was thinking I would need a needle 10 kilometers long as the increases are exponential! It will be a breeze to knit AS WRITTEN! Drops has given me so much joy. Thank you!

Gerda Meijer 22.01.2015 - 10:18:

Ik begrijp niet hoe ik die 58 cm moet meten, de volgende tekst is mij niet duidelijk: Het werk meet nu ongeveer 58 cm gemeten in de breirichting, dus niet in het midden, maar in de hoogte vanaf de opzet tot de nld .

DROPS Design 22.01.2015 kl. 14:10:

Hoi Gerda. Je meet in de breirichting, dwz, meet vanaf de opzetnaald in de richting van de steken (dus eigenlijk een beetje schuin meten)

Annette Stillhoff 26.07.2014 - 14:10:

I pind 7-12 i mønstret, skal der fortsat tages 6 masker ud på hver vrangpind?

DROPS Design 07.08.2014 kl. 12:31:

Hej Annette. Ja, du skal hele tiden tage ud på vrangen.

Renza Lucchesi 02.04.2014 - 16:09:

Ho eseguito il modello dello scialle per regalarlo a mia cognata che compie 60anni. E' venuto molto bello, spero che le piaccia. Vi farò sapere

Martine 11.02.2014 - 15:20:

Bonjour Je suis étonnée car vous indiquez 4 fois le point fantaisie et que selon la photo, je compte 5 fois. Ne faudrait il pas faire une bordure au crochet ?

DROPS Design 11.02.2014 kl. 21:03:

Bonjour Martine, on répète en fait 5 fois au total le point fantaisie, et on arrête après le rang 6 la 5ème fois (modifications faites). Bon tricot!

Leena 11.01.2014 - 20:42:

I like this model and these special colours.

Red Is The Color 11.01.2014 - 13:57:

Fabulous coloway

Kommentere opskrift DROPS 154-26