DROPS / 152 / 34

Summer Baskets by DROPS Design

Gehaakte DROPS mand met sterrenpatroon van ”Paris”.

Trefwoorden: keuken, mandjes, pasen, sterpatroon,

DROPS design: Model nr. w-502
Garengroep C of A en A
-----------------------------------------------------------
KLEINE MAND:
Maten:
Diameter: 21 cm
Hoogte: 6 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio
150 gr. kleur nr. 19, lichtgeel

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 v x 19 toeren = 10 x 10 cm. 9 sterren = 10 cm breed.
-----------------------------------------------------------
GROTE MAND:
Maten:
Diameter: 23 cm
Hoogte: 9 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 35, vanillegeel

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 v x 19 toeren = 10 x 10 cm. 9 sterren = 10 cm breed.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (29)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 3.90€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

TIP VOOR HET HAKEN:
Begin elke toer met v met 1 l en eindig met 1 hv in 1e v van het begin van de toer.
----------------------------------------------------------

KLEINE MAND:
Wordt van onderen naar boven gehaakt.
Haak 4 l met haaknld 4 mm en lichtgeel en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: haak 6 v in l-ring – zie TIP VOOR HET HAKEN!
TOER 2: haak 2 v in elke v = 12 v.
TOER 3: haak 1 en 2 v afwisselend in elke v de hele toer = 18 v.
TOER 4: haak 1 v in elke v maar haak 2 v in elke 3e v = 24 v.
TOER 5: haak 1 v in elke v maar haak 2 v in elke 4e v = 30 v.
Haak dan 1 v meer tussen de meerderingen tot de mand ongeveer 20 cm in diameter meet. MEET NU HET WERK VANAF HIER!
Haak nu het sterrenpatroon heen en weer, begin aan de goede kant als volgt:
TOER 1: haak 3 l, neem 1 st op in 2e en 3e l vanaf haak, neem
1 st op in achterste lus van volgende v, neem 1 st op in voorste lus van dezelfde v, neem 1 st op in de volgende v op de toer = 6 st op de haak, maak een omsl en haal de draad door alle 6 st, haak 1 l, * neem 1 st op in het gaatje, neem 1 st op in de zijkant van de laatste van de 6 st, neem 1 st op in dezelfde l als waarin de 6e st opgenomen is, neem 1 st op in achterste lus van volgende v, neem 1 st op in voorste lus van dezelfde st = 6 st op haak, maak een omsl en haal draad door alle 6 st, 1 l *, herhaal van *-* tot er 1 v overblijft op de toer, haak 1 hstk in laatste v. Keer.
TOER 2: 2 l (vervangt 1 hstk), haak 2 hstk in elk "sterrengaatje" en eindig de toer met 1 hstk in laatste st. Keer.
TOER 3: haak 3 l, neem 1 st op in 2e en 3e l vanaf haak, neem 1 st op in eerste 3 hstk op de toer = 6 st op de haak, maak een omsl en haal de draad door alle 6 st, haak 1 l, * neem 1 st op in het gaatje, neem 1 st op in de zijkant van de laatste van de 6 st, neem 1 st op in dezelfde st als waarin de 6e st opgenomen is, neem 1 st op in elk van de volgende 2 st = 6 st op haak, maak een omsl en haal draad door alle 6 st, 1 l *, herhaal van *-* tot er 1 v overblijft op de toer, haak 1 hstk in laatste hstk. Keer.
Herhaal toer 2 en 3 tot het werk ongeveer 11 cm hoog is (pas zo aan dat het na toer 2 is). Hecht af en knip de drad af; houd een draadeinde van ongeveer 25 cm voor de afwerking.

AFWERKING:
Naai samen aan de zijkant en hecht af. Vouw de rand om naar binnen
----------------------------------------------------------

GROTE MAND:
Haak op dezelfde manier als de KLEINE MAND met vanillegeel, maar meerder tot de onderkant ongeveer 23 cm meet in diameter. Herhaal het sterrenpatroon tot het werk ongeveer 17 cm hoog is

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Correctie: v vervangen door hstk op de 3. toer
Gewijzigd online: 04.09.2015

Opmerkingen (29)

Plaats uw opmerking!

Marita Lendt 29.04.2018 - 17:39:

Es soll natürlich heißen: 1. Reihe weglassen...

Marita Lendt 29.04.2018 - 17:36:

Nach dem Korbboden: 1. 1. 1. Reihe weglassen und mit 3. Reihe beginnen. Danach 2. Reihe und 3. Reihe im Wechsel häkeln.

DROPS Design 30.04.2018 kl. 11:28:

Liebe Frau Lendt, mit 1. Reihe anfangen, es ist wie Reihe 3 gehäkelt aber aus dem hinteren Maschenglied der vorrigen Runden gehäkelt, dann Reihe 2 und 3 wiedherholen. Viel Spaß beim häkeln!

Susanne Jørgensen 27.08.2017 - 22:48:

Jeg har samme problem som flere andre: min kurv bliver flad. Jeg er startet forfra flere gange og har set videoerne en del gange. Jeg har fulgt opskrift og video til punkt og prikke!

DROPS Design 29.08.2017 kl. 13:20:

Hei Susanne. Det er veldig viktig at heklefastheten stemmer. Om du ikke har gjort det tidlgere, er det lurt å hekle en prøvelapp og måle heklefastheten. Hekler man litt for løst, kan kurven bli flat.

Paola Mazzinghi 17.11.2016 - 20:43:

Buonasera! Probabilmente avete già risposto in altre lingue, ma non mi torna la spiegazione del punto stella rispetto al video. Nel video vengono prese le maglie una dopo l altra, mentre nelle spiegazioni si dice: riprendere 1 m nel filo dietro della m.b successiva, riprendere 1 m nel filo davanti della stessa m.b Devo seguire il video o la spiegazione? :-) grazie

DROPS Design 17.11.2016 kl. 21:07:

Buonasera Paola. Deve seguire le indicazioni del testo. Nella prima riga si lavora nel filo dietro e davanti per il passaggio della base ai lati; alla riga 3 si riprendono le m nelle m successive. Il video che alleghiamo dovrebbe aiutarla. Buon lavoro!

Paola Mazzinghi 17.11.2016 - 17:42:

Buonasera! Probabilmente avete già risposto in altre lingue, ma non mi torna la spiegazione del punto stella rispetto al video. Nel video vengono prese le maglie una dopo l altra, mentre nelle spiegazioni si dice: riprendere 1 m nel filo dietro della m.b successiva, riprendere 1 m nel filo davanti della stessa m.b Devo seguire il video o la spiegazione? :-) grazie

DROPS Design 17.11.2016 kl. 18:19:

Buonasera Paola. Deve seguire le indicazioni del testo. Nella prima riga si lavora nel filo dietro e davanti per il passaggio della base ai lati; alla riga 3 si riprendono le m nelle m successive. Il video che alleghiamo dovrebbe aiutarla. Buon lavoro!

Liesbeth 11.09.2016 - 03:31:

Bij mij is de rand zo wijd, dat hij totaal niet rechtop komt te staan. Wat kan ik daaraan doen? Zou het helpen als ik de eerste toer niet van dezelfde steek (vaste) de voorste lus gebruik, maar gewoon een volgende vaste?

Camilla 22.08.2016 - 17:16:

Hej, hvis man følger jeres opskrift bliver kanten helt bølget og ikke som i videoen i henviser til. Er der en fejl i jeres opskrift?

DROPS Design 06.09.2016 kl. 16:16:

Hej Camilla. Overholder du haeklefastheden? Hvis du haekler for löst kan den bölge.

Christina 06.07.2016 - 18:32:

Jeg har hatt samme problemer som beskrevet under. Det er helt klart at denne oppskriften ikke er korrekt! Jeg fulgte oppskriften og fikk alt for mange masker på første runde i kanten slik at den ble helt flat.. Dersom en starter å hekle kanten som beskrevet i rad 3, og deretter rad 2 og 3 annenhver gang får man en fin kurv som er lik den på bildet :)

Sonali 19.12.2015 - 23:01:

Thanks for your reply

Sonali 18.12.2015 - 00:32:

As the yarn is used for a bread basket in the picture, presumably the dyes used are safe for food? If so, is this true for all Drops yarns? Thanks

DROPS Design 18.12.2015 kl. 10:00:

Dear Sonali, DROPS Paris is certificated Oeko-tex - see shadecard - read more about this here and on the shadecard to each yarn. Happy crocheting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 152-34