DROPS / 152 / 34

Summer Baskets by DROPS Design

Gehaakte DROPS mand met sterrenpatroon van ”Paris”.

DROPS design: Model nr. w-502
Garengroep C of A en A
-----------------------------------------------------------
KLEINE MAND:
Maten:
Diameter: 21 cm
Hoogte: 6 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio
150 gr. kleur nr. 19, lichtgeel

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 v x 19 toeren = 10 x 10 cm. 9 sterren = 10 cm breed.
-----------------------------------------------------------
GROTE MAND:
Maten:
Diameter: 23 cm
Hoogte: 9 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 35, vanillegeel

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 v x 19 toeren = 10 x 10 cm. 9 sterren = 10 cm breed.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: mandjes, techniek: sterpatroon, thema: keuken,

Begin elke toer met v met 1 l en eindig met 1 hv in 1e v van het begin van de toer.
----------------------------------------------------------

KLEINE MAND:
Wordt van onderen naar boven gehaakt.
Haak 4 l met haaknld 4 mm en lichtgeel en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: haak 6 v in l-ring – zie TIP VOOR HET HAKEN!
TOER 2: haak 2 v in elke v = 12 v.
TOER 3: haak 1 en 2 v afwisselend in elke v de hele toer = 18 v.
TOER 4: haak 1 v in elke v maar haak 2 v in elke 3e v = 24 v.
TOER 5: haak 1 v in elke v maar haak 2 v in elke 4e v = 30 v.
Haak dan 1 v meer tussen de meerderingen tot de mand ongeveer 20 cm in diameter meet. MEET NU HET WERK VANAF HIER!
Haak nu het sterrenpatroon heen en weer, begin aan de goede kant als volgt:
TOER 1: haak 3 l, neem 1 st op in 2e en 3e l vanaf haak, neem
1 st op in achterste lus van volgende v, neem 1 st op in voorste lus van dezelfde v, neem 1 st op in de volgende v op de toer = 6 st op de haak, maak een omsl en haal de draad door alle 6 st, haak 1 l, * neem 1 st op in het gaatje, neem 1 st op in de zijkant van de laatste van de 6 st, neem 1 st op in dezelfde l als waarin de 6e st opgenomen is, neem 1 st op in achterste lus van volgende v, neem 1 st op in voorste lus van dezelfde st = 6 st op haak, maak een omsl en haal draad door alle 6 st, 1 l *, herhaal van *-* tot er 1 v overblijft op de toer, haak 1 hstk in laatste v. Keer.
TOER 2: 2 l (vervangt 1 hstk), haak 2 hstk in elk "sterrengaatje" en eindig de toer met 1 hstk in laatste st. Keer.
TOER 3: haak 3 l, neem 1 st op in 2e en 3e l vanaf haak, neem 1 st op in eerste 3 hstk op de toer = 6 st op de haak, maak een omsl en haal de draad door alle 6 st, haak 1 l, * neem 1 st op in het gaatje, neem 1 st op in de zijkant van de laatste van de 6 st, neem 1 st op in dezelfde st als waarin de 6e st opgenomen is, neem 1 st op in elk van de volgende 2 st = 6 st op haak, maak een omsl en haal draad door alle 6 st, 1 l *, herhaal van *-* tot er 1 v overblijft op de toer, haak 1 hstk in laatste hstk. Keer.
Herhaal toer 2 en 3 tot het werk ongeveer 11 cm hoog is (pas zo aan dat het na toer 2 is). Hecht af en knip de drad af; houd een draadeinde van ongeveer 25 cm voor de afwerking.

AFWERKING:
Naai samen aan de zijkant en hecht af. Vouw de rand om naar binnen
----------------------------------------------------------

GROTE MAND:
Haak op dezelfde manier als de KLEINE MAND met vanillegeel, maar meerder tot de onderkant ongeveer 23 cm meet in diameter. Herhaal het sterrenpatroon tot het werk ongeveer 17 cm hoog is

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 152-34.