DROPS / 154 / 2

Long Beach by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu DROPS pitsineulepusero ”Paris”-langasta. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli nro w-529
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
450-500-550-600-650-700 g nro 01, aprikoosi

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 5,5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 5,5 (pääntien reunukseen).
NEULETIHEYS: 13 s piirroksen A.1 mallineuletta puikoilla nro 5,5 = 10 cm leveyssuunnassa. 15 s x 21 krs sileää neuletta puikoilla nro 5,5 = 10 x 10 cm.

Saat tämän mallin langat alkaen 12.15€. Lue lisää.

AINAOIKEINNEULE tasona
Neulo kaikki kerrokset oikein.

MALLINEULE:
Katso ruutupiirros A.1. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

RAGLANLISÄYKSET:
Lisää jokaisella lisäyskerroksella 8 s. Lisäykset tehdään takakappaleen, etukappaleen ja hihojen jokaisen rajakohdan sileän neuleen 3 s:n molemmin puolin. Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.1 mallineuletta. Lisää seuraavasti:
Tee lisäykset joka 2. ja joka 3. krs yht. 20-20-22-20-22-14 kertaa.
Toista sitten lisäykset eri koissa hihoissa ja etu- ja takakappaleessa eri tavalla seuraavasti:
KOKO S: Neulo vielä 3 krs ilman lisäyksiä = 232 s työssä.
KOKO M: Toista lisäykset etu- ja takakappaleessa jokaisella krs:lla 3 kertaa, toista lisäykset hihoissa joka 3. krs kerran. Neulo 2 krs ilman lisäyksiä = 248 s työssä.
KOKO L: Toista lisäykset etu- ja takakappaleessa jokaisella krs:lla 4 kertaa, hihoissa ei enää lisätä = 264 s työssä.
KOKO XL: Toista lisäykset etu- ja takakappaleessa jokaisella krs:lla 9 kertaa, toista lisäykset hihoissa joka 3. krs 3 kertaa = 288 s työssä.
KOKO XXL: Toista lisäykset etu- ja takakappaleessa jokaisella krs:lla 9 kertaa, toista lisäykset hihoissa joka 3. krs 2 kertaa = 304 s työssä.
KOKO XXXL: Toista lisäykset etu- ja takakappaleessa jokaisella krs:lla 23 kertaa, toista lisäykset hihoissa joka 2. krs 11 kertaa = 332 s työssä.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna keskellä hihan alla olevan sileän neuleen 3 s:n molemmin puolin seuraavasti:
Ennen sileää neuletta: Neulo kunnes sileää neuletta edeltää 2 s, nosta 1 s neulomatta, neulo 1 s ja vedä nostettu s neulotun yli.
Sileän neuleen jälkeen: Neulo 2 s oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan ylhäältä alas. Luo 84-84-84-92-96-96 s pyöröpuikolle nro 5,5 ja neulo 4 krs ainaoikeaa suljettuna neuleena. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA kaikissa koissa tasavälein 12 s = 72-72-72-80-84-84 s. Neulo 1 krs nurin ja kiinnitä SAMALLA 8 merkkilankaa työhön näin: Kiinnitä 1. merkkilanka krs:n alkuun (= takakappaleen oikea olka), kiinnitä 2. merkkilanka 18-18-18-18-20-20 s:n jälkeen (= takakappale), kiinnitä 3. merkkilanka seuraavien 3 s:n jälkeen, kiinnitä 4. merkkilanka seuraavien 12-12-12-16-16-16 s:n jälkeen (= vasen hiha), kiinnitä 5. merkkilanka seuraavien 3 s:n jälkeen, kiinnitä 6. merkkilanka seuraavien 18-18-18-18-20-20 s:n jälkeen (= etukappale), kiinnitä 7. merkkilanka seuraavien 3 s:n jälkeen, kiinnitä 8. merkkilanka seuraavien 12-12-12-16-16-16 s:n jälkeen (= oikea hiha).

Jatka neulomalla etukappaleen, takakappaleen ja hihojen silmukoilla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. Tee SAMALLA jokaisen kappaleiden rajakohdan sileän neuleen 3 s:n molemmin puolin RAGLANLISÄYKSET (kts. selitys yllä).

Kun kaikki raglanlisäykset on tehty, työssä on 232-248-264-288-304-332 s. Neulo seuraava krs näin: Neulo takakappaleen 58-64-70-76-82-94 s:lla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, päätä 3 s, neulo oikean hihan 52-54-56-62-64-66 s:lla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, siirrä hihan s:t apulangalle, päätä 3 s, neulo etukappaleen 58-64-70-76-82-94 s:lla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, päätä 3 s, neulo vasemman hihan 52-54-56-62-64-66 s:lla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, siirrä hihan s:t apulangalle ja päätä 3 s. Neulo miehusta ja hihat erikseen.

ETU- JA TAKAKAPPALE: Seuraava krs neulotaan näin: Neulo seuraavilla 58-64-70-76-82-94 s:lla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= takakappale), luo oikean hihan silmukoiden tilalle 4 s, neulo seuraavilla 58-64-70-76-82-94 s:lla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= etukappale) ja luo vasemman hihan silmukoiden tilalle 4 s = 124-136-148-160-172-196 s. Kiinnitä 1 merkkilanka kummankin hihan alla olevien 4 s:n keskelle ja anna merkkilankojen kulkea työn mukana. Neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on 41-43-45-47-49-51 cm. Neulo sitten kummankin merkkilangan molemmin puolin olevilla 4 s:lla 4 krs ainaoikeaa (= 8 ainaoikeinneulottua s kummassakin sivussa), muilla silmukoilla neulotaan piirroksen A.1 mallineuletta kuten aiemmin. Jaa seuraavalla krs:lla työ merkkilankojen kohdalta ja neulo etu- ja takakappale erikseen = 62-68-74-80-86-98 s työssä. Jatka kummassakin reunassa 4 s:lla ainaoikeaa. Neulo kunnes työn pituus on 54-56-58-60-62-64 cm. Neulo 4 krs ainaoikeaa. Neulo sitten 1 krs oikein ja lisää SAMALLA tasavälein 10-10-12-14-14-14 s = 72-78-86-94-100-112 s. Neulo vielä 1 krs oikein. Päätä s:t löyhästi. Työn pituus on n. 56-58-60-62-64-66 cm.

HIHA:
Ota hihan s:t takaisin työhön = 52-54-56-62-64-66 s. Luo 3 uutta s ja jatka neulomista suljettuna neuleena pyörö-/sukkapuikoilla = 55-57-59-65-67-69 s. Keskellä hihan alla olevat 3 uutta s neulotaan sileänä neuleena, muilla silmukoilla neulotaan piirroksen A.1 mallineuletta kuten aiemmin. Kiinnitä 1 merkkilanka keskelle hihan alle. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ. Kun työn pituus on 2 cm, kavenna keskellä hihan alla olevan sileän neuleen 3 s:n molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI) YLLÄ). Toista tällaiset kavennukset 2½-2-2-2-1½-1½ cm välein vielä 15-16-16-18-19-19 kertaa = 23-23-25-27-27-29 s jäljellä työssä. Neulo kunnes työn pituus merkkilangasta mitattuna on n. 41 cm. Neulo 1 krs oikein, 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Neulo 1 krs oikein ja lisää SAMALLA tasavälein 4 s = 27-27-29-31-31-33 s. Neulo 1 krs nurin ja päätä sitten s:t löyhästi. Työn pituus on n. 43 cm (kaikissa koissa on samat mitat, koska suurimmissa koissa on leveämpi miehusta).

Piirros

= oikea s oikealta puolelta tai nurja s nurjalta puolelta
= 1 langankierto 2 silmukan väliin
= nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 1 s oikein, vedä nostettu s neulotun yli
= neulo 2 s oikein yhteen

Sharon 03.09.2019 - 15:36:

I am sorry to again be asking for help but I do not understand the instructions for the size M increase where it says: "SIZE M: Inc every round on front/back piece 3 times and inc on 3rd round 1 time on sleeves. Work 2 rounds without inc = 248 sts on needle" What do you mean by "every round"? Do you mean each ROW of the 4 row repeat in A1 pattern? Or do you mean 4 pattern rows = one round? I only need to gain 16 sts. I need a simpler step by step explanation .

DROPS Design 05.09.2019 kl. 16:12:

Dear Sharon, you first increase a total of 20 times 8 sts per inc-round alternately every 2nd and every 3rd round, then work some more inc round in size M: increase on the next 2 rounds on body (= 4 sts inc per round), then increase on body + sleeve on next round (= 8 sts inc), work 2 rounds without inc, you should have now 248 sts on neede and raglan are done. Happy knitting!

Sharon 31.08.2019 - 02:21:

The first stitch of my row 3 (of A1), is a YO increase from the previous round. Have I made a mistake? I ask because I can't K that YO twisted when A1 tells me for the start of row 3 to K2tog . I am following the instructions for A1 which you gave to Margaret on pg. 2 of these comments. Thank you, Sharon

DROPS Design 02.09.2019 kl. 09:15:

Dear Sharon, the increased stitches before/after A.1 have to be worked in A.1 when there are enough stitches to work them in pattern, ie you need to have increased 2 times to have enough stitches to work the increases in A.1, after 1st round increases, K the YO (= increases) twisted and work A.1 as before, after 2nd row with inc, work the 2 new stitches in A.1 (= like row 2 or4 = K twisted). Happy knitting!

Sharon 30.08.2019 - 14:50:

When I come to the 3 stitches between the markers, do I knit them in stockinette or do I work the A1 pattern through it?

DROPS Design 30.08.2019 kl. 15:10:

Dear Sharon, the 3 stitches in stocking stitch are the raglan lines, they are worked in stocking stitch all the way, only the increases are worked in A.1. Happy knitting!

Sharon 26.08.2019 - 23:38:

Can you please tell me which length needle I use to cast on? The directions say I need both a 32" and a 16", but no indication when to use each one.

DROPS Design 27.08.2019 kl. 09:13:

Dear Sharon, you can start with the smaller one then when you have i ncreased for raglan, you can change to the longer one. Happy knitting!

Jutta 26.08.2019 - 21:52:

Hallo, muss ich diazugenommen Umschläge der Raglanschrägung in der nächsten R immer erst rechts verschränkt stricken und dann in der dann folgenden R ins Muster integrieren ?

DROPS Design 27.08.2019 kl. 09:12:

Liebe Jutta, ja genau, die Umschläge der Raglanschrägung werden rechts verschränkt gestrickt, dann im Muster A.1 gestrickt, wenn Sie genügend Maschen für 1 Rapport haben, und rechts gestrickt, wenn Sie noch nicht genügend Maschen für 1 Rapport haben. Viel Spaß beim stricken!

Wendy Emo 05.08.2019 - 23:21:

Thank you so much for having the comment thread. I see that mine have been asked and answered! Yay. And thank you for doing this in so many languages.

Anita 07.04.2019 - 14:01:

Tak

Anita 30.03.2019 - 16:37:

Bluse 154-2. Diagram A.1 viser 4 omgange med 2 "blanke" - men diagram forklaringen ser anderledes ud - ret fra retsiden el vrang fra vrangen - slå om mellem 2 m - og så de samme 2 som i A.1. Det kan jeg ikke forstå.

DROPS Design 05.04.2019 kl. 14:48:

Hei Anita. Diagram A.1 strikkes slik: rad 1: 1 kast (symbol 2), ta 1 m løst av p som om den skulle strikkes rett, 1 m rett, løft den løse m over (symbol 3). Rad 2: begge makene strikkes rett (symbol 1). Rad 3: 2 masker rett sammen (symbol 4), 1 kast (symbol 2). Rad 4: begge maskene strikkes rett (symbol 1). God fornøyelse

Andrea Hölzl 21.08.2018 - 14:55:

Guten Tag, kann man diesen Pullover auch als Jacke stricken?

DROPS Design 27.08.2018 kl. 10:18:

Hallo Andrea, leider haben wir für dieses Modell keine entsprechende Jacke. Als Jacke müsste in Hin- und Rück-Reihen gestrickt werden sowie an den vorderen Rändern jeweils eine Blende gestrickt werden. Wie gesagt haben wir dafür aber keine Anleitung. Vielleicht stöbern Sie einmal bei unseren Jacken und finden dort ein Modell, das Ihnen auch gefällt.

Anna 14.08.2018 - 13:12:

How do i get After raglan inc 232 sts for size S started with only 72 sts, I finished 20 rounds and I have only 152 (8 sts inc in each 2nd and 3rd rnd)

DROPS Design 14.08.2018 kl. 16:23:

Dear Anna, in size S you need to increase 8 sts a total of 20 times , there were 72 sts + 8 stsx20 = 72 + 160 = 232 sts. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 154-2