DROPS / 154 / 15

Solstice by DROPS Design

Ainaoikeinneulottu DROPS huivi virkatulla reunuksella ”Baby Alpaca Silk”- ja ”Kid-Silk” -langoista.

DROPS Design: Malli nro bs-067
Lankaryhmä A+A
-----------------------------------------------------------
Mitat: n. 130 cm lyhytsivusta (eli päätösreunasta) mitattuna.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABY ALPACA SILK:
200 g nro 1306, puuteri
Sekä: Garnstudion DROPS KID-SILK:
100 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 (virkattuun reunukseen).
NEULETIHEYS: 12 s x 25 krs ainaoikeaa 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 8 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: huivit,

----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 3 s pyöröpuikolle nro 8. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla AINAOIKEAA (kts. selitys yllä) seuraavasti:
1. krs: Neulo 1 s oikein, tee 1 löyhä langankierto, neulo loput s:t oikein.
2. krs: Neulo kaikki s:t ja langankierto oikein.
Toista krs:ia 1. ja 2., kunnes työssä on n. 156 s. Päätä s:t seuraavasti (jotta reunasta tulisi joustava): *Päätä 2 s, tee 1 langankierto ja päätä langankierto löyhästi*, toista *-* koko krs:n ajan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa kumpaankin lyhytsivuun pieni reunus koukulla nro 4 ja 1-kertaisella Kid-Silk -langalla. Aloita kulmasta ja virkkaa *1 ks, 3 kjs, jätä 1 cm väliin*, toista *-* kunnes olet 1 cm:n päässä huivin alakärjestä. Virkkaa 3 kjs, siirry alimpaan s:aan. Virkkaa tähän silmukkaan 1 ks, 3 kjs ja 1 ks. Virkkaa 3 kjs ja jätä 1 cm väliin, toista *-* pitkin toista lyhytsivua. Virkkaa lopuksi 3 kjs ja 1 ks reunan viimeiseen s:aan.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 154-15 alkuperäisohjeeseen.