DROPS Extra / 0-990

Stuart Little by DROPS Design

DROPS Joulu: Virkattu DROPS hiiri housunkannattimilla ”Big Merino” -langasta.

Tagit: eläimet, joulu, lelut,
DROPS design: Malli nro mb-008
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Mitat:
Korkeus: n. 28 cm (päästä jalkoihin)
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BIG MERINO:
Nro 02, harmaa 50 g
Nro 18, punainen 50 g
Jäännöslankaa nro 04, musta

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks Big Merino -langalla, koukulla nro 4 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua hiiren täyttämiseen.
DROPS HELMIÄISNAPPI (521): 2 kpl.

DROPS Big Merino mix DROPS Big Merino mix 3.80 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Big Merino uni colour DROPS Big Merino uni colour 3.80 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 7.60€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka suljettua virkkausta.

SULJETTU VIRKKAUS:
Kun olet virkannut krs:n viimeisen ks:n, virkkaa 1 ks seuraavan krs:n ensimmäiseen ks:aan. HUOM: Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n viimeisen ks:n ja seuraavan krs:n ensimmäisen ks:n keskelle. Anna merkkilangan kulkea työn mukana.

YHTEENVIRKKAAMINEN:
Virkkaa 1 ks, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä (= 2 s koukulla), virkkaa sitten seuraava ks (tai seuraavat 2 ks) samoin ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi.

VÄRINVAIHDOT:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: Vie koukku viimeiseen s:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi.
--------------------------------------------------------

HIIRI:
Virkkaa aluksi pää ja vartalo, sitten jalat ja kädet Big Merino -langasta.

PÄÄ:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä koukulla nro 4. Tee ALOITUSYMPYRÄ (kts. selitys yllä) harmaalla langalla.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään. LUE SULJETTU VIRKKAUS.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 20 ks.
6.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
7.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks.
8.KRS: Virkkaa ensimmäiset 2 ks yhteen (LUE YHTEENVIRKKAAMINEN), virkkaa seuraavat 2 ks yhteen, *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä 7 kertaa, virkkaa sitten viimeiset 4 ks pareittain yhteen = 28 ks.
9.KRS: Virkkaa 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä 7 kertaa, virkkaa sitten 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan = 36 ks.
10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
11.KRS: Virkkaa 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä 7 kertaa, virkkaa sitten 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan = 44 ks.
12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen 18 ensimmäiseen ks:aan, *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä 3 kertaa, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen 18 viimeiseen ks:aan = 48 ks. Kiinnitä 1 merkkilanka 2 keskimmäisen lisäyksen väliin = keskietu (tämä merkkilanka kiinnitetään viimeistelyä varten).
13.-15.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 48 ks työssä.
16.KRS: *1 ks jokaiseen 6 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 ks.
17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 42 ks työssä.
18.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
19.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
20.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
21.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 30 ks.
22.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
23.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks.
24.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
25.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks.
26.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks. Älä katkaise lankaa.
Kirjo silmät ja suu päähän mustalla langalla. Tee solmu kuonoon punaisella langalla = nenä. Täytä pää vanulla. Virkkaa sitten pää valmiiksi seuraavasti:
27.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
28.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen= 6 ks. Katkaise lanka ja harsi lanka loppujen silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen.

KORVA:
Virkataan tasona.
1.KRS: Aloita korva sen alaosasta ja virkkaa 5 kjs harmaalla langalla, sitten 2 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 2 ks viimeiseen kjs:aan = 6 ks, käännä työ.
2.KRS: Virkkaa 1 kjs, 2 ks ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes jäljellä on 1 ks, 2 ks viimeiseen ks:aan = 8 ks, käännä työ.
3.KRS: Virkkaa 1 kjs, 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 kjs, virkkaa ensimmäiset 2 ks yhteen, 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes jäljellä on 2 ks, virkkaa viimeiset 2 ks yhteen = 6 ks.
Toista 4. krs:ta vielä 2 kertaa = 2 s jäljellä työssä. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa toinen korva samoin. Taita korvien alaosat kaksinkerroin ja kiinnitä korvat pään kummallekin puolelle.

VARTALO:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä koukulla nro 4. Tee ALOITUSYMPYRÄ (= vartalon alaosa) punaisella langalla.
1.KRS: Virkkaa 8 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 32 ks.
6.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 40 ks.
7.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 40 ks.
8.KRS: *1 ks jokaiseen 9 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 44 ks.
9.-14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 44 ks työssä. HUOM: Vaihda viimeisen krs:n lopussa harmaaseen lankaan (LUE VÄRINVAIHDOT).
15.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 44 ks.
16.KRS: *1 ks jokaiseen 9 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 40 ks.
17.-18.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 40 ks työssä.
19.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
20.-21.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 32 ks työssä.
22.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
23.-24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks työssä.
25.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
26.-27.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks työssä. Katkaise lanka ja jätä työhön 30 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn. Täytä vartalo vanulla.

JALKA:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä koukulla nro 4. Tee aloitusympyrä punaisella langalla = jalan ulko-osa.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4. ja 5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks työssä.
6.KRS: 1 ks jokaiseen 5 ensimmäiseen ks:aan, *virkkaa seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* vielä 3 kertaa, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen 5 viimeiseen ks:aan = 14 ks.
7.KRS: 1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, *virkkaa seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* vielä 3 kertaa, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen 3 viimeiseen ks:aan = 10 ks.
8. ja 9.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 10 ks työssä. HUOM: Vaihda viimeisen krs:n lopussa harmaaseen lankaan (LUE VÄRINVAIHDOT).
Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan raidoittaen seuraavasti: *2 krs harmaalla langalla, 2 krs punaisella langalla*, toista *-* kunnes työssä on yht. 3 punaista raitaa. Virkkaa sitten vielä 2 krs punaisella langalla (jalan pituus on n. 10 cm). Katkaise lanka ja jätä työhön 20 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn. Virkkaa toinen jalka samoin. Täytä jalat vanulla.

KÄSI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä koukulla nro 4. Tee aloitusympyrä punaisella langalla = käden ulko-osa.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
4. ja 5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks työssä.
6.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 8 ks. HUOM: Vaihda krs:n lopussa harmaaseen lankaan.
Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan harmaalla langalla, kunnes käden pituus on n. 9 cm. Katkaise lanka ja jätä työhön 20 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn. Virkkaa toinen käsi samoin. Täytä kädet vanulla.

HÄNTÄ:
Virkkaa n. 22 cm:n pituinen kjs-ketju harmaalla langalla ja koukulla nro 4 (kjs-luku tulee olla parillinen), käännä työ ja virkkaa 1 ps 2. kjs:aan koukusta laskien, *jätä 1 kjs väliin, 1 ps seuraavaan kjs:aan*, toista *-* koko krs:n pituudelta. Katkaise lanka ja jätä työhön 20 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä pää vartaloon pienin siistein pistoin. Kiinnitä jalat ja kädet vartalon kummallekin puolelle. Kiinnitä häntä vartalon takaosaan.

HOUSUNKANNATTIMET:
Virkkaa 3 kjs punaisella langalla ja koukulla nro 4. Virkkaa 1 ks 2. kjs:aan ja 1 ks seuraavaan kjs:aan. Virkkaa jokaisen krs:n aluksi 1 kjs ja virkkaa tasona ks:ita, kunnes työn pituus on 14 cm. Virkkaa lopuksi 8 kjs ja 1 ps krs:n viimeiseen ks:aan. Katkaise lanka. Virkkaa toinen housunkannatin samoin. Kiinnitä housunkannattimien aloitusreunat hiiren housujen takaosan viimeiseen punaiseen kerrokseen, n. 4 cm:n välein. Kiinnitä 2 nappia hiiren viimeiseen punaiseen kerrokseen, n. 3,5 cm:n päähän keskeltä edestä. Napita napit housunkannattimien kjs-ketjuihin. Housunkannattimien tulee muodostaa risti keskellä takana.

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Extra 0-990) .

Kommentit / Kysymykset (15)

Cricri692 07.06.2019 - 19:45:

Bonjour et merci pour ce joli modèle ! Pourriez vous nous donner les explications pour terminer la queue et qu'elle soit comme sur la photo svp ! Merciii

DROPS Design 11.06.2019 kl. 09:52:

Bonjour Cricri692, crochetez bien la queue comme expliquée, autrement dit, commencez par 1 mc dans la 2ème ml à partir du crochet, puis *sautez 1 maille en l'air, 1 maille coulée dans la maille en l'air suivante*, répétez de *-* tout le long de la chaînette, on va ainsi former une petite spirale, comme sur la photo. Bon crochet!

Gabi 06.05.2019 - 13:30:

Ein großes Lob und Danke von mir für die Anleitung, Ich habe noch nicht viele Tiere gehäkelt, aber dies ist mit Abstand die beste und verständlichste Anleitung, die ich bisher nachhäkeln durfte. Da können sich Einige, die ihre Anleitungen verkaufen, noch eine dicke Scheibe abschneiden.

FORESTIER Monique 16.03.2019 - 15:43:

Bonjour, je ne sais pas comment placer la tète sur le corps.Merci pour tous les magnifiques modèle s

DROPS Design 18.03.2019 kl. 08:43:

Bonjour Mme Forestier, placez la tête au-dessus du haut du corps (comme on le voit sur la 2ème photo), et avec une aiguille à coudre et le fil gris (les 30 cm de la fin du corps), assemblez la tête au corps en piquant alternativement dans les mailles de la tête et dans les mailles et dans celles du dernier rang du corps en faisant tout le tour. Maintenez la tête en place, vous pouvez épingler dans un premier temps si besoin pour ajuster la position de la tête. Bon assemblage!

"> 04.01.2019 - 15:22:

">

Margareta 19.11.2018 - 21:48:

Hur tvättar man alla virkade leksaker, som är stoppade med vadd och gjorda av bomull och akryl?

DROPS Design 23.11.2018 kl. 11:16:

Hei Margareta. det står vaskeanvisning på alle våre garn. Bomullsgarnet Paris feks kan vaskes på 60 grader, mens Safran vaskes på 40. Du kan finne vaskeanvisning til alle våre garn ved å klikke deg inn på dem her . Når det kommer til vatten må du nesten frohøre deg med forhandleren av dette, vi har dessverre ingen oversikt over det. God fornøyelse.

Lucie 10.08.2018 - 15:43:

Merci de votre réponse si rapide. Nous ne nous sommes pas compris il me semble. Je ne recherche pas une souris à faire au tricot mais un modèle de souris à faire au crochet, mais cette souris en question tricote elle même (j’ai une photo mais je ne peux visiblement pas la joindre pour illustrer mon propos.)

DROPS Design 13.08.2018 kl. 10:50:

Bonjour Lucie, vous trouverez tous nos modèles de jouets ici. Bon crochet!

Lucie 10.08.2018 - 11:18:

Bonjour, Je suis actuellement a la recherche de ce type de modèle de souris mais je recherche précisément une petite souris blanche qui porte une robe rose et qui tricote, auriez-vous ce type de modèle ? Cordialement

DROPS Design 10.08.2018 kl. 15:13:

Bonjour Lucie, nous avons un lapin au tricot mais pas de souris blanche habillée, désolée.

Lies 16.10.2017 - 14:30:

Hallo liebes Drops-Team, ich habe bei einer Händlerin in Berlin die Drops Big Merino in Farbe 02 und 18 gekauft. Beim Häkeln habe ich gemerkt, dass der Faden von Farbe 18 teilweise kaputt war. Immer wieder gab es Stellen, wo mehrere Teilfaden durch waren, aber nicht der komplette Faden. Die Händlerin war sehr freundlich und hat mir neue Wolle gegeben. Ich wollte den Vorfall aber trotzdem bei Ihnen als Hersteller melden.

DROPS Design 16.10.2017 kl. 15:32:

Liebe Lies, so haben Sie es richtig gemacht, der Laden wird uns darüber besprechen. Viel Spaß beim stricken!

Jemai 23.05.2017 - 21:17:

Bonsoir pour faire la souris je bloque au rang 8 que je comprend pas car je tombe pas a 28 mail les autres tours de 1 a 7 c est super bien ensuite non rien fonctionne sois il y a une erreur ou je comprend pas trop faut faire 2 diminution ensuite 1 maille serré et 2 maille serré dans une meme mail sachant qu on peu pas le faire 7 fois je comprend pas aidez moi merci beaucoup

DROPS Design 24.05.2017 kl. 08:49:

Bonjour Mme Jenai, au tour 8, on commence par diminuer 2 fois en crochetant 2 fois 2 ms écoulées ensemble, puis on augmente 8 fois au total en crochetant ainsi: (1 ms dans la ms suiv, 2 ms dans la ms suiv), il reste 4 ms avant la fin du tour, on crochète 2 fois 2 ms écoulées ensemble = 2 diminutions. On va avoir ainsi: 2 m (= les 2 diminutions + (8 x 3 = 24 m ) soit les augmentations et on 2 x 1 m (les 2 dernières diminutions) = 28 ms. Bon crochet!

Tarja Vellamo 06.03.2015 - 00:17:

Hei! Virkattu hiiri Big Merino langasta ohjeessa. jalan ohjeessa on virhe. 18:sta silmukasta ei voi vähentää: "1s. jokaiseen 5 seuraavaan silmukkaan",-toista vielä kolme kertaa ja virkkaa jäljelle jääviin 5 silmukkaan 1s, Työssä 14s.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-990