DROPS Extra / 0-980

Carmel by DROPS Design

Hæklet DROPS herre hue i ”Nepal”. Str S-XL

Tags: huer, posehue,

DROPS design: Model nr ne-140
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Herre størrelse: S/M - L/XL
Passer hovedmål: 58/60 cm – 62/64 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
100-100 g f.nr 0612, brun
50-50 g f.nr 8903, sort

DROPS Hæklenål nr 5 - eller den nål du skal bruge for at få 17 fm i bredden på 10 cm.

DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 22.00 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 41.85kr. Læs mere.
HÆKLEINFO:
Efter den sidste fm på omg, fortsættes til næste omg med 1 fm i næste fm (= første fm fra forrige omg). OBS: Markere beg af omg med en mærketråd mellem sidste fm på omg og første fm på næste omg, lad mærketråden følge med op. Hækl fm i de bagerste maskbuer for at skabe en stribet struktur.

MAGISK CIRKEL:
Start med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garnenden og sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langefinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, slå om og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der fm rundt om løkken. Når du har ønsket antal fm, træk i garnenden så du snører løkken sammen. Hæft garnenden på bagsiden og fortsæt at hækl rundt i cirkel.

INDTAGNINGSTIPS:
Hækl ca hver 7./8.fm - 6./7.fm sammen på omg. Hækl 2 fm sammen således: Stik nålen ind i første fm, hent tråden, stik nålen ind i næste fm, hent tråden, slå om og træk tråden gennem alle m på nålen.
--------------------------------------------------------

HUE:
Hækl en MAGISK CIRKEL med nål 5 og brun - se over, eller hækl 4 lm og sæt dem sammen til en ring med 1 km i 1.lm. Læs HÆKLEINFO!
OMG 1: Hækl 8 fm om cirklen/lm-ringen.
Herfra hækles der fm i de bagerste maskebuer af maskerne.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 16 fm.
3.OMG: * 1 fm i første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 24 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 32 fm.
5.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 32 fm. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
6.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 40 fm.
7.OMG: * 1 fm i næste 4 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 48 fm.
8.OMG: * 1 fm i næste 5 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 56 fm.
9.OMG: * 1 fm i næste 6 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 64 fm.
10.OMG: * 1 fm i næste 7 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 72 fm.
11.OMG: * 1 fm i næste 8 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 80 fm.
12.OMG: * 1 fm i næste 9 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 88 fm.
Afslut udtagningerne i str S/M her, fortsæt at hækle fm rundt.
13.OMG: * 1 fm i næste 10 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* = 96 fm.
Afslut udtagningerne i str L/XL her, fortsæt at hækle fm rundt.

Når arb måler 12-15 cm hækles der fm som før og skift farve således: 2 omg sort, 3 omg brun, 1 omg sort og på denne omg tages der 12-14 fm ind jævnt fordelt – læs INDTAGNINGSTIPS (= 76-82 fm tilbage), 4 omg sort, 2 omg brun.
Nu måler huen ca 20-23 cm fra toppen. Klip og hæft tråden.

Claudia 14.06.2019 - 19:25:

How big should the magic circle be, please? Thank you.

DROPS Design 15.06.2019 kl. 23:44:

Dear Claudia, dont worry about it - size of magic circle is not so important as you will "close" it (by pulling the strand) afterwards. Happy crafting!

Adiba 07.05.2019 - 12:09:

Bonjour, J'ai réalisé ce bonnet pour mon frère, il est juste génial, car maintenant 3 autres personnes de ma famille qui voudraient que je leur en fasse un !! Merci.

Kelly T 06.02.2019 - 02:41:

Is it possible to make this with super bulky yarn? what adjustments are needed?

DROPS Design 06.02.2019 kl. 09:08:

Dear Kelly, your tension will be completely different and pattern would have to be completely adjusted to your own tension. Should you need any individual assistance to adjust the pattern to your yarn please contact the store where you bought the yarn. Happy crocheting!

Sandra 12.12.2018 - 15:21:

I'm a beginner and the finished product was too tight at the end. What did I do wrong?

DROPS Design 12.12.2018 kl. 16:10:

Dear Sandra, did you get the correct tension? You should have 17 dc (UK)/ sc (US) = 10 cm/4" in width - and keep the same tension while working the hat. Happy crocheting!

Libby 14.11.2018 - 14:24:

Hi, first of all great pattern it comes out really good! My question is, do I keep decrease as I go along from the black or do I decrease only once in the black row in this pattern? I hope you understand my question

DROPS Design 14.11.2018 kl. 15:04:

Dear Libby, you decrease only 1 time 12-14 sts on one round (the first round after the 3 rounds with medium brown) = there are now 76-82 sts continue working the last 6 rounds without decreasing anymore. Happy crocheting!

Angelina 16.08.2018 - 02:12:

How do I stop the spiral? There's not obvious transition from the beginning of the spiral to the end, so I can't tell where to put my sl st before I change colors.

DROPS Design 16.08.2018 kl. 09:37:

Dear Angelina, for a nicer transition for the stripes, add a marker in the first st of every round and let the marker follow the piece so that you can sl st the last st with first colour in this stitch. You can also continue working in the round in a spiral with the new colour, the transition will be quite smooth. Happy crocheting!

Lyn 23.05.2018 - 15:02:

Thanks for your prompt reply and video. I understand working in the round but it doesn't work the same in a spiral for me. Is the jog unavoidable in this situation

DROPS Design 23.05.2018 kl. 16:07:

Dear Lynn, when working stripes, stop the spiral and join in the round with the technique shown in the video will avoid you a jog at the beg of round. Happy crocheting!

Lyn 23.05.2018 - 14:24:

I am failing to be able to join my spiral stripes without the "jog" despite reading an earlier comment you made. "before changing colour you can join with a sl st with the new colour and continue as before without joining until next stripe, you will then avoid a jog at the back of hat" It sounds simple enough but not working for me. Can you suggest what I'm missing in the interpretation n explain again

Lyn 23.05.2018 - 14:18:

I'm failing to be able to join my spiral stripes without the "jog" despite reading your earlier answer to Lori. I'm obviously not interpreting something correctly "before changing colour you can join with a sl st with the new colour and continue as before without joining until next stripe, you will then avoid a jog at the back of hat" It sounds simple enough but it's not working for me..any suggestions what I'm missing.

DROPS Design 23.05.2018 kl. 14:39:

Dear Lynn, this video shows how to change colour at the end of round, ie work the beg of st with first colour (same of the round you are finishing) and make the last pull through with the colour used on next round. Happy crocheting!

Lori 06.04.2018 - 06:21:

Because the rows are worked in a spiral, my stripes are not straight at the join. Any advice?

DROPS Design 06.04.2018 kl. 08:47:

Dear Lori, before changing colour you can join with a sl st with the new colour and continue as before without joining until next stripe, you will then avoid a jog at the back of hat. Happy crocheting!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-980