DROPS Extra / 0-951

Happy Moments by DROPS Design

Sweter DROPS przerabiany 2 nitkami włóczki „Delight”. Od S do XXXL.

Tagi: oversize, swetry,

DROPS design: Model nr de-103
Grupy włóczek A + A
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS DELIGHT od Garnstudio
250-300-350-350-400-450 g kolor nr 05, beż/szary/róż
250-300-350-350-400-450 g kolor nr 11, fiolet/zielony

DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 i 80 cm) DROPS nr 7 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 2 nitkami 14 o. x 17 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

75% Wełna, 25% Poliamid
od 13.80 zł /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 13.80 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 138.00zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

ŚCIEG FRANCUSKI (na okrągło na drutach z żyłką):
1 „ściągacz” francuski = przer.: *1 okr. na prawo, 1 okr. na lewo*, powt. od *-*.

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
Przer. wszystkie rzędy na prawo. 1 „ściągacz” francuski = 2 rz. na prawo.
----------------------------------------------------------

TYŁ:
Przerabiany w tę i z powrotem na drutach z żyłką, aby zmieścić wszystkie oczka.
Na druty z żyłką nr 7 nabrać 72-78-84-90-98-108 o. (w tym 1 o. brzeg. z każdej strony) 1 nitką każdego koloru (= 2 nitki razem). Przer. ściegiem francuskim - patrz powyżej.
Na wys. 43-44-45-46-47-48 cm od dołu robótki zamknąć 1 o. na pocz. 2 kolejnych rz. na podkrój rękawa = 70-76-82-88-96-106 o.
Na wys. 58-60-62-64-66-68 cm od dołu robótki zamknąć 20-22-24-26-26-28 o. środk. na dekolt i zakańczać każde ramię osobno. Zamknąć 1 o. w nast. rzędzie od strony dekoltu = zostaje 24-26-28-30-34-38 o. na ramię. Zamknąć luźno wszystkie o. na wys. 60-62-64-66-68-70 cm od dołu robótki.

PRZÓD:
Przer. jak tył, aż dł. robótki wynosi 52-54-56-58-60-62 cm. Zdjąć na drut pomocniczy 12-14-16-18-18-20 o. środk. na dekolt i zakańczać każde ramię osobno. Następnie zamknąć w każdym rz. od strony dekoltu: 2 razy 2 o. i 1 raz 1 o. = zostaje 24-26-28-30-34-38 o. na ramię. Zamknąć luźno wszystkie o. na wys. 60-62-64-66-68-70 cm od dołu robótki.

RĘKAWY:
Przerabiane w tę i z powrotem na drutach z żyłką.
Na druty z żyłką nr 7 nabrać 38-40-42-44-46-48 o. (w tym 1 o. brzeg. z każdej strony) 1 nitką w każdym kolorze (= 2 nitki razem). Przer. 6 ściągaczy ściegiem francuskim, dalej przer. dżersejem z 1 o. brzeg. z każdej strony ściegiem francuskim.
Na wys. 8 cm od dołu robótki dodać 1 o. z każdej strony. Powt. dodawanie o. jeszcze 5-6-6-7-7-8 razy co 6-5-5-4-3½-2½ cm (w sumie 6-7-7-8-8-9 razy) = 50-54-56-60-62-66 o.
Na wys. 45-44-43-42-40-37 cm od dołu robótki (krócej dla większych rozmiarów, gdyż ramiona są szersze) zamknąć wszystkie oczka.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona. Wszyć rękawy. Zszyć rękawy i boki w odl. 1 o. od brzegu, ale zostawić ok. 9 cm na pęknięcia na dole z każdej strony.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na krótkie druty z żyłką nr 7 nabrać od 56 do 74 o. (w tym oczka na drucie pomocniczym) 1 nitką każdego koloru = 2 nitki. Przer. 2 ściągacze ściegiem francuskim - patrz powyżej, zakończyć.

Schemat

Małgorzata 02.01.2019 - 16:01:

Dzień dobry, mam pytanie odnośnie zamykania oczek na dekolt. Dlaczego w przypadku pleców zamykamy oczka a w przypadku przodu oczka zdejmujemy na drut pomocniczy. Czy mogę też je zamknąć zamiast zdejmować? Nie mam dużego doświadczenia w robieniu na drutach, stąd moje pytanie.

DROPS Design 02.01.2019 kl. 16:20:

Witaj Małgosiu! Postępując w ten sposób wykończenie dekoltu będzie bardziej płynne z przodu i nie będzie się odcinać od pozostałej części robótki. Oczywiście można to samo zrobić z tyłu. Powodzenia!

Małgorzata 20.11.2018 - 14:25:

Dzień dobry, mam pytanie odnośnie ilości włóczki potrzebnej do zrobienia tego swetra. Planuję zrobic rozmiar M - w opisie jest podane po 300 g każdego koloru ale przerabia się podwójną nitką, więc do dyspozycji mamy wciąż jakby 300 g na cąły sweter, wydaje mi się, że to może być za mało. Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam

DROPS Design 20.11.2018 kl. 15:16:

Witaj Małgorzato, DROPS Delight to dosyć cienka włóczka, a zastosowany wzór nie należy do tych szczególnie zwartych, więc powinno wystarczyć. Wzór nie jest najnowszy, gdyby ilość włóczki nie byłą odpowiednia, z pewnością pojawiłyby się już komentarze klientek. Powodzenia!

HandgehaaktbyD 12.12.2013 - 23:31:

Voor de kleinste maat heb je 250 gram van beide kleuren nodig... dat is totaal 500 gram, 10 bollen, dat wordt toch 31,50 en geen 15,75? Of begrijp ik nu iets verkeerd?

DROPS Design 13.12.2013 kl. 10:10:

Hoi HandgehaaktbyD. Je hebt gelijk, het was verkeerd berekent. Het is nu aangepast. Bedankt voor het melden.

Dodaj komentarz do modelu DROPS Extra 0-951