DROPS Extra / 0-940

Fredrik by DROPS Design

DROPS raglánový pulovr pletený z příze "DROPS ♥ YOU #4" nebo "Nepal".

DROPS design: model č. ne-014-bn
Skupina přízí: C
-----------------------------------------------------------
Velikost: 3/4 – 5/6 – 7/8 – 9/10 – 11/12 let
Materiál: DROPS ♥ YOU #4 firmy Garnstudio
300-350-400-450-500 g, barva č.2176, světlá modrá
nebo
DROPS NEPAL firmy Garnstudio
300-350-400-450-500 g, barva č.6220, světlá modrá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č.6 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 15 ok x 20 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

TIP - UJÍMÁNÍ (raglán):
Na všech místech, kde se trup stýká s rukávy, ujímáme takto (začínáme 3 oka před značkou): 2 oka spleteme hladce, 1 oko hladce, (značka), 1 oko hladce, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP – RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ/zešikmení:
Pokud při pletení hodně utahujete a rozměry vašeho úpletu neodpovídají údajům ze zkušebního vzorku (tj. máte-li úplet hustší – vyšší počet řad na 10 cm výšky pleteniny), může být raglánový průramek moc těsný. Tomu lze předejít tím, že mezi raglánovým ujímáním budete plést vždy v pravidelných rozestupech 1 kruhovou řadu navíc, bez ujímání.
----------------------------------------------------------

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.6 nahodíme 100-104-116-128-136 ok a pleteme pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) až do výše asi 3 cm. Pak pleteme lícovým žerzejem a SOUČASNĚ ujmeme v první kruhové řadě rovnoměrně 4-2-2-2-4 oka = 96-102-114-126-132 ok. Označíme si boční strany pleteniny. Ve výši 7 cm přidáme na každé straně obou značek po 1 oku a přidávání opakujeme vždy po 7 cm výšky pleteniny celkem 3x = 108-114-126-138-144 ok. Ve výši 23-25-27-28-29 cm uzavřeme na obou bočních stranách 6-6-6-6-8 ok pro průramky (tj. 3-3-3-3-4 oka na obou stranách obou značek) = pro přední i zadní díl zbývá po 48-51-57-63-64 okách. Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice č.6 volně nahodíme 36-36-40-40-44 ok a pleteme pružným vzorem 2/2 do výše asi 3 cm. Pokračujeme lícovým žerzejem a SOUČASNĚ ujmeme v první kruhové řadě rovnoměrně 8-6-8-8-10 ok = 28-30-32-32-34 ok. Ve výši 10 cm přidáme uprostřed vnitřní strany rukávu 2 oka a přidávání opakujeme vždy po 8-6,5-7,5-6,5-6 cm výšky pleteniny ještě 3-4-4-5-6x = 36-40-42-44-48 ok. Když rukáv měří 36-39-43-46-48 cm, uzavřeme uprostřed vnitřní strany rukávu 6-6-6-6-8 ok = 30-34-36-38-40 ok. Díl odložíme a upleteme druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy převedeme na stejnou kruhovou jehlici jako trup – díly sesadíme v místě otvorů pro průramky = 156-170-186-202-208 ok. Všechna místa, kde se rukávy stýkají s trupem, si označíme = 4 značky. Než začneme ujímat raglán, upleteme 3-1-1-1-1 kruhovou řadu.

NEŽ BUDETE PLÉST DÁL, PŘEČTĚTE SI POZORNĚ OBA NÁSLEDUJÍCÍ ODSTAVCE!

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Viz TIP! Na obou stranách každé značky ujímáme po 1 oku; ujímáme po stranách 2 ok se značkou uprostřed (tj. ujmeme, oko, značka, oko, ujmeme) = 8 ujmutých ok v 1 kruhové řadě. Viz TIP - UJÍMÁNÍ! Ujímání opakujeme v každé druhé kruhové řadě celkem 9-11-12-13-14x.

PRŮKRČNÍK:
SOUČASNĚ ve výši 33-36-39-40-42 cm odložíme prostředních 16-17-17-17-18 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník). Na obou stranách průkrčníku uzavíráme vždy na začátku řady: 2-2-2-1-1x 2 oka a 0-0-0-3-3x 1 oko. Po dokončení veškerého ujímání pro raglán i průkrčník máme na jehlici 60-57-65-71-68 ok.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Z předního okraje průkrčníku nabereme 22 až 30 ok (včetně odložených oka z pomocné jehlice) = asi 80 až 100 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem a SOUČASNĚ upravíme počet ok na celkových 60-64-64-68-72 ok. Pak pleteme pružným vzorem 2/2 do výše 3 cm, poté všechna oka volně dle vzoru uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Sešijeme otvory v podpaží. Přízi zapošijeme.

Pokud se vám zdá, že je v návodu chyba či nesrovnalost, napište nám, prosím, své postřehy prostřednictvím Komentářů. Přejít k originálu návodu na model DROPS Extra 0-940.