DROPS / 150 / 39

Ice Age by DROPS Design

Czapka DROPS z warkoczami, z włóczki „Lima”.

DROPS design: Model nr li-040
Grupa włóczek B
-----------------------------------------------------------
CZAPKA:
Rozmiar: uniwersalny
Obwód głowy: ok. 54 - 58 cm
Materiał:
DROPS LIMA od Garnstudio
100 g kolor nr 5310, jasny brąz

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 cm) DROPS nr 4 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 21 o. x 28 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.

Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.

(Patrz objasnienia...)

Tagi: czapki, warkocz,

Patrz schematy od A.1 do A.3. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

WSKAZÓWKA:
Ab dodać 1 o. należy wykonać 1 narzut. W nast. rzędzie przer. narzuty przekręcone na prawo (wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu), aby uniknąć dziur.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Przerabiana na okrągło na drutach z żyłką, dalej gdy jest już za mało oczek przer. na drutach pończoszniczych.
Na drutach z żyłką nr 4 nabrać 110 o. włóczką Lima i przer. ściegiem fantazyjnym wg schematu A.1 - patrz ŚCIEG FANTAZYJNY powyżej, przez wszystkie o. (= 5 razy całe okrążenie) - patrz WSKAZÓWKA powyżej – w sumie 1 raz na wysokość = jest 125 o.
Dalej przer. wg schematu A.2 przez wszystkie oczka (= 5 razy całe okrążenie) w sumie 8 razy na wysokość, aż dł. robótki wynosi ok. 17 cm. Dalej zamykać o. następująco:
Przer. 1 raz schemat A.3 na wysokość przez wszystkie o. = zostaje 40 o.
Dalej przer. następująco:
OKR. 1: * 1 o.l., 2 o. razem na lewo, 1 o.p., 1 o.l., 2 o. razem na lewo, 1 o.p. *, powt. od *-* całe okrążenie = 30 o.
OKR. 2: Przer. o. tak jak schodzą z drutu.
OKR. 3: * 2 o. razem na lewo, 1 o.p., 2 o. razem na lewo, 1 o.p. *, powt. od *-* całe okrążenie = 20 o.
OKR. 4: Przer. o. tak jak schodzą z drutu.
OKR. 5: Przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo = 10 o.
Przeciągnąć nitkę przez ost. oczka i zacisnąć, zakończyć. Wys. czapki wynosi ok. 24 cm.

Schemat

= 1 o.p.
= 1 o.l.
= 2 o. razem na lewo
= 2 o. razem na prawo
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= zdjąć 2 o. na drut pomocniczy przed robótką, 2 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo
= zdjąć 2 o. na drut pomocniczy za robótką, 2 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo
= zdjąć 2 o. na drut pomocniczy przed robótką, 1 narzut (w nast. okrążeniu przer. oczko przekręcone w miejscu narzutu), 1 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo
= zdjąć 1 o. na drut pomocniczy przed robótką, 2 o.p., 1 narzut (w nast. okrążeniu przer. oczko przekręcone w miejscu narzutu), 1 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 150-39.