DROPS / 151 / 20

Candy Crush Set by DROPS Design

De set bevat: gebreide DROPS muts en sjaal in ribbelst van ”Big Delight”.

Trefwoorden: diagonaal, mutsen, ruime muts, set, sjaal,

DROPS design: Model nr. db-026
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
MUTS:
Maat: S/M – M/L
Hoofdomtrek: 54/56 – 56/58 cm
Materiaal:
DROPS BIG DELIGHT van Garnstudio
100-100 gr. kleur nr. 02, zomerheide

DROPS RECHTE BREINLD 5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 st x 33 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.

SJAAL:
Maat: Één-maat
Maten: ongeveer 24 keer 150 cm
Materiaal:
DROPS BIG DELIGHT van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 02, zomerheide

DROPS RONDBREINLD (60 of 80 cm) 6 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 15 st x 29 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (35)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.78€ krijgen. Lees meer.

Meerder 1 st door 1 omsl te maken na de 1e kant st, brei in de volgende nld de omsl gedraaid (dus brei in achterste lus van de st in plaats van de voorste lus) om gaatjes te voorkomen.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder naast de kant st in ribbelst door 2 st r samen te breien.

----------------------------------------------------------

MUTS:
Brei zijdelings heen en weer op de nld met verkorte toeren.
Zet 52 st op met nld 5 mm en Big Delight. Brei in RIBBELST - zie uitleg boven en TEGELIJKERTIJD als volgt - aan de goede kant:
Nld 1-2: 8 st r, 2 st r samen, 33 st r, 1 omsl, 9 st r. Keer en brei terug (brei omsl gedraaid recht).
Nld 3-4: 8 st r, 2 st r samen, 33 st r, 1 omsl, 5 st r, keer en brei de teruggaande nld (brei omsl gedraaid recht).
Nld 5-6: 8 st r, 2 st r samen, 33 st r, 1 omsl, 1 st r, keer en brei de teruggaande nld (brei omsl gedraaid recht).
Herhaal steeds deze 6 nld.

Kant af bij een hoogte van 50-52 cm op het langste deel (= onderkant).

AFWERKING:
Naai de opzetrand en de afkantrand aan elkaar. Rijg een draad door de st langs de bovenkant, trek de draad aan en bind de muts zo dicht.
----------------------------------------------------------

SJAAL:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 3 st op met rondbreinld 6 mm en Big Delight. Brei in RIBBELST - zie uitleg boven (1e nld = goede kant). Meerder dan 1 st aan het begin elke nld - lees TIP VOOR HET MEERDEREN. Herhaal dit meerderen tot er 49 st op de nld staan. Het werk meet ongeveer 23 cm gemeten langs de kant met meerderingen. Ga verder in ribbelst als hiervoor en minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan het begin van elke nld aan de goede kant - LEES TIP VOOR HET MINDEREN, en ga verder met meerderen als hiervoor aan het begin van elke nld aan de verkeerde kant. Ga verder met meerderen en minderen aan elke kant van het werk tot het werk klaar is (het aantal st blijft nu dus gelijk). Brei tot een hoogte van 150 cm - gemeten recht omhoog langs de zijkant van de sjaal (niet in de breirichting) en minder nu 1 st aan het begin van elke nld door 2 st r samen te breien. Brei tot er 3 st over zijn, kant af en zet de losse draden vast.

Graziella 11.01.2019 - 07:24:

Non ho capito bene il procedimento della sciarpa ...un ferro aumento in ferro diminuisco. ....c'è qualche passaggio che sbaglio grazie x il chuarimento

DROPS Design 11.01.2019 kl. 08:46:

Buongiorno Graziella. All'inizio aumenta fino ad avere 49 m. Da qui in avanti, sul diritto del lavoro, diminuisce 1 m all'inizio del ferro; sul ferro di ritorno aumenta 1 m all'inizio del ferro. Quindi alla fine del secondo ferro ha di nuovo 49 m. Prosegue così finché la sciarpa non misura 150 cm. Poi dinìminuisce fino ad avere 3 m. Buon lavoro!

Helen 25.11.2018 - 08:39:

I have read all the faq's but still a bit confused. work row 3 as stated-turn with 4 sts remaining- then work row 4. when working back on row 4 am i correct in that i keep the pattern (yo, k2tog etc) but skip the turn and complete the row? otherwise i end up with 2 short sides

DROPS Design 26.11.2018 kl. 08:59:

Dear Helen, on row 3 you work 40 sts: K2 tog, K33, YO, K5 (= there are 40 sts on the right needle - leave the remaining sts on left needle unworked, turn and K these 40 sts on next row = row 4. Happy knitting!

Letizia 09.10.2018 - 12:50:

Bonjour, je suis en train de tricoter l'écharpe mais je n'ai pas compris de quel coté je dois mesurer la hauteur, vu que à cause des augmentation et des diminution il y a un coté plus long par rapport à l'autre. Quand je regarde l'écharp sur l'endroit, je dois mesurer le coté droite ou le coté gauche? Merci

DROPS Design 09.10.2018 kl. 13:38:

Bonjour Letizia, le début de l'écharpe se tricote en biais: vous augmentez au début de chaque rang (sur l'endroit et sur l'envers) jusqu'à ce que le côté mesure 23 cm (l'un des côtés où vous avez augmenté). Vous continuez ensuite en diminuant 1 m au début de chaque rang sur l'endroit et en augmentant 1 m au début de chaque rang sur l'envers, vous allez obtenir un rectangle, vous mesurez ensuite le long de la grande longueur. Bon tricot!

Letizia 16.03.2018 - 14:43:

Bonjour, mon échantillon est plutôt 19m et pas 17, est-ce que je dois changer la taille de mes aiguilles? Merci

DROPS Design 16.03.2018 kl. 15:18:

Bonjour Letizia, vous pouvez dans un premier temps laver et sécher votre échantillon dans les mêmes conditions que vous laverez votre ouvrage par la suite et vérifier si les dimensions sont justes et ajuster la taille des aiguilles si nécessaire (et renouveler l'opération jusqu'à ce que vous ayez le bon échantillon). Bon tricot!

Barbara 25.05.2017 - 18:18:

Dziękuję za dołączony filmik ale wydaje mi się że nie dotyczy on tego przypadku poniewaz czapka powinna być zszyta wzdłuż "tych rowków czyli rzędów" a nie w poprzek.

DROPS Design 26.05.2017 kl. 09:19:

Witam ponownie. Wykonywałam wzór 0-964 również po skosie ściegiem francuskim i zszywałam tak samo, szwu nie widać wogóle na prawej stronie robótki. Proszę spróbować na fragmencie, zawsze można spruć szew i spróbowac ponownie. POWODZENIA!

Barbara 25.05.2017 - 14:55:

Witam, w jaki sposób zszyć tę czapkę żeby szew był niewidoczny i estetyczny.

DROPS Design 25.05.2017 kl. 17:30:

Witaj Barbaro, jak ładnie zszyć robótkę wykonaną ściegiem francuskim znajdziesz TUTAJ. Powodzenia!

Gail 14.06.2016 - 19:14:

I'm working the Candy Crush hat. I understand the 6 rows of the pattern but I'm not sure if I should be doing short rows on both left and right edges of the work?

DROPS Design 15.06.2016 kl. 08:43:

Dear Gail, short rows are only worked beg from RS, ie for top of hat. Repeat the 6 rows upwards to the finished measurements. Happy knitting!

Carmen Maguire 24.01.2016 - 21:38:

Hallo,, wird Reihe 1 wie beschrieben gestrickt und die Rückreihe glatt rechts gestrickt oder wie Reihe 1? Bei Reihe 3 die Masche 5 am ende und Abheben aber dann als erste der 8 zählen?? Bin etwas iritiert.....

DROPS Design 02.02.2016 kl. 11:03:

Die Rück-R (= jede gerade R) wird re gestrickt, d.h. kraus re. Die Umschläge stricken Sie verschränkt, damit ein Loch vermieden wird.

Rainbow 17.01.2016 - 13:06:

Hi. I have finished the scarf and now it is 150cm. but I'm confused about the finishing. Do i Decrease at the beginning of the row and work regular till the end and turn then decrease again at the beginning?? Thanks

DROPS Design 18.01.2016 kl. 14:20:

Dear Mrs Rainbow, that's correct: you will now dec with K2 tog at the beg of every row (both from RS and from WS) until 3 sts remain. Happy knitting!

Rainbow 07.01.2016 - 09:36:

Thanks for answering previously. But is there a photo for the scarf not we are? Because I don't know if will be when it is finished besides the 150cm long I don't know from where to measure? Thanks.

DROPS Design 07.01.2016 kl. 17:48:

Dear Rainbow, measure are taken along the longer side of the scarf. Happy knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 151-20