DROPS / 151 / 17

Raspberry Sorbet Wrist Warmers by DROPS Design

Strikket DROPS pulsvarmere i ”Alpaca” med hullmønster. Str one-size

DROPS Design: Modell nr z-661
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: One-size
Omkrets: ca 17 cm
Lengde: ca 20 cm
Materialer:
DROPS ALPACA fra Garnstudio
50 g f.nr 3770, mørk rosa

DROPS SETTP NR 3 – eller det p.nr du må bruke for å få 24 m x 32 p glstrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Se diag C, E og F.
----------------------------------------------------------

PULSVARMERE:
Arb strikkes rundt på settp. Legg opp 60 m på settp 3 med Alpaca. Strikk 1 omg rett og 1 omg vrang. På neste omg strikkes det etter diag E (= 5 rapporter i bredden). Når diag E er strikket 1 gang i høyden er det 40 m igjen på p. Neste omg strikkes slik: Strikk 19 m rett, strikk diag F (= 12 m), strikk 9 m rett. Fortsett slik til diag F er strikket 5 ganger i høyden. Nå strikkes diag C over alle m. Deretter strikkes det 1 omg r og 1 omg vr, fell løst av. Strikk en pulsvarmer til på samme måte.

= ta 1 m løst av p, strikk 2 r sm, løft den løse m over
= 2 r sm
= ta 1 m løst av, 1 r og løft den løse m over