DROPS / 150 / 47

Etoile by DROPS Design

Settet består av: Stickad DROPS halsvärmare och basker i ”Lima” med hålmönster

DROPS Design: Modell nr li-044
Garngrupp B
-----------------------------------------------------------
HALSVÄRMARE:
Storlek: one-size
Omkrets överst: 46 cm
Omkrets nederst: 107 cm
Garnåtgång:
DROPS LIMA från Garnstudio
150 g nr 9010, ljus grå

DROPS RUNDST (80 cm) NR 4 – eller det st.nr du måste använda för att få 21 m x 28 v slätst på 10 x 10 cm.
DROPS VIRKNÅL NR 4 – till kant.

BASKER:
Storlek: one-size
Passar huvudmått: ca 54/56 cm
Garnåtgång:
DROPS LIMA från Garnstudio
100 g nr 9010, ljus grå

DROPS STRUMPST OCH RUNDST (40 cm) NR 4 – eller det st.nr du måste använda för att få 21 m x 28 v slätst på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDST (40 cm) NR 3,5 – till rätst
----------------------------------------------------------

Kommentarer (50)

65% Ull, 35% Alpacka
från 26.00 kr /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 26.00 kr /50g
Garnaffären
Beställ 
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 26.00 kr /50g
Garnet till detta mönstret kostar 52kr. Läs mer.

----------------------------------------------------------
HALSVÄRMARE:
Halsvärmaren stickas runt på rundst nerifrån och upp. Lägg upp 224 m på rundst 4 med Lima. Sticka 6 v RÄTST – se förkl ovan. Sedan stickas det efter A.1 (= 16 rapporter på bredden). Fortsätt detta mönstret, när A.1 är färdigstickat är det 96 m på st. Sticka 1 v rätt där det ökas 6 m jämnt fördelat = 102 m. Sticka resår 3 rm, 3 am i 9 cm. Maska av med rm över rm och am över am.

VIRKAD KANT:
Virka en kant längst ner på halsvärmaren med nål 4 med Lima så här: * 1 fm, 3 lm, 1 st i första lm, hoppa fram ca 1½ cm *, upprepa *-*, avsluta med 1 sm i första fm.

BASKER:
Arb stickas runt på st, uppifrån och ned. Lägg upp 18 m på strumpst 4 med Lima. Sticka efter diagram A.2 (= 6 rapporter på bredden). Byt till rundst vid behov. När A.2 har stickats en gång på höjden är det 102 m på st. Byt till rundst 3,5, sedan stickas det rätst över alla m tills arb mäter 20 cm. Maska av. För att ge rätt form till mössan fuktas den när den är färdig och spänns ut över en tallrik. Lå den torka på tallriken. Upprepa denna process varje gång mössan tvättas.

= lyft 1 m, sticka 2 m räta tills, drag den lyfta m över
= lyft 1 m, sticka 1 rm, drag den lyfta m över
= 2 m räta tills

Silvia 20.12.2017 - 13:32:

Hallo liebes Drops Team ich stricke zur Zeit den Schallkragen 150-47 jedoch beim Muster A 1 in der 18. Runde geht es bei mir nicht mehr auf habe ich was übersehen ?

DROPS Design 20.12.2017 kl. 16:28:

Liebe Silvia, in der 17. Runde werden Sie keine Umschläge stricken, dh 2 M werden in jedem A.1 abgenommen = 12 M in jedem A.1. Viel Spaß beim stricken!

Irena 18.10.2017 - 22:14:

Rozpoczynamy od nabrania 18 oczek - wychodzi dziurka. Czy na koniec robótki należy po prostu ściągnąć nitką te 18 oczek, czy ja może źle rozpoczynam?

DROPS Design 19.10.2017 kl. 12:50:

Witaj Ireno, dokładnie tak jak piszesz: należy ściągnąć nitką 18 oczek na początku. Koniecznie zamieść zdjęcie na naszym facebooku w grpie DROPS Workshop. Pozdrawiam.

GALIANO Patricia 27.01.2017 - 18:47:

Bonsoir je voudrai faire le béret ajourés feuilles en drops en lima n°li-044. je n'ai jamais fait de béret. je n'ai pas compris comment commence le béret vous parlez que du diagramme de la feuille ( 6 fois ) pourriez vous m'en dire un peu plus s'il vous plait car votre modèle me plait beaucoup. ou une vidéo du commencement du béret sachant que j'ai bien compris qu'il commence par le haut merci

DROPS Design 30.01.2017 kl. 10:26:

Bonjour Mme Gallano, pour commencez le béret, montez 18 mailles et répétez 6 fois le diagramme A.2 tout le tour soit 6 x les 3 m au 1er tour de A.2 = 18 m. Commencez à lire le diagramme en commençant en bas à droite et lisez de droite à gauche tous les tours (cf ici. Bon tricot!

Daniela 15.01.2017 - 11:33:

Hello!Of what material may be made hat and shawl?

DROPS Design 16.01.2017 kl. 09:45:

Dear Daniela, this set is worked in DROPS Lima - click on the shadecard to read more about the yarn. Happy knitting!

Elena 27.01.2016 - 22:31:

Per modellare il cappello si consiglia di bagnare e stendere su un piatto. Un piatto fondo o piano?

DROPS Design 28.01.2016 kl. 09:07:

Buongiorno Elena. E’ abbastanza indifferente se fondo o piano. Questo video può aiutarla. Buon lavoro!

Elena 27.01.2016 - 20:09:

Ho un dubbio per il cappello. Le 18 maglie iniziali non creano un buco. Come si chiude il buco? Vorrei una risposta di chiarimento. Grazie

DROPS Design 28.01.2016 kl. 09:07:

Buongiorno Elena. Se il foro che si crea all’inizio risulta troppo grande, può far passare l’estremità del filo attraverso le m del ferro di avvio e stringere per chiudere il foro stesso. Buon lavoro!

Evelyn 17.01.2016 - 14:55:

Får ikke de 18m på hver pinne til å stemme med 6 rapporter,hvis det skal være 17m på hver rapport.

DROPS Design 25.01.2016 kl. 15:08:

Hej. Du börjar med diagrammet nerifrån, alltså där en rapport är 3 maskor (3 x 6 = 18 m). Lycka till!

Corinna Belitz 02.12.2015 - 13:29:

Hallo, ich versehe den Anfang der Mütze nicht. Wenn ich 18 M anschlagen soll, wie komme ich dann auf 102 M.? Oder muss ich 102 M. anschlagen und die Strickschrift 6 x wiederholen?

DROPS Design 05.12.2015 kl. 18:30:

Die Zunahmen ergeben sich durch das Diagramm A.2. In der 1. Rd hat 1 Rapport von A.2 3 M, passt also 6x in die Rd (bei 18 angeschlagenen M). Im weiteren Verlauf von A.2 nehmen Sie ja Maschen zu (und auch wieder ab), bis am Ende 1 Rapport von A.2 17 M hat. 17 M x 6= 102 M.

Mina Jensen 24.01.2015 - 17:12:

Har problemer med opskriften til Etoile hals og hue, er der andre der også har det? Den passer ikke med antal masker.

DROPS Design 29.01.2015 kl. 16:01:

Hej Mina. Hvilken störrelse laver du og hvor har du problemer? Saa kan jeg kigge med og evt hjaelpe dig videre.

Lelletta 14.01.2015 - 19:13:

Ora è chiarissimo! Vi ringrazio!!!

Kommentér oppskrift DROPS 150-47