DROPS / 150 / 47

Etoile by DROPS Design

Settiin kuuluu: Pitsineuleiset DROPS kauluri ja myssy ”Lima”-langasta.

DROPS Design: Malli nro li-044
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
KAULURI:
Koko: Yksi koko
Yläreunan ympärys: 46 cm
Alareunan ympärys: 107 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
150 g nro 9010, vaaleanharmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 (reunukseen).

Pään ympärys: n. 54/56 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
100 g nro 9010, vaaleanharmaa

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3,5 (ainaoikeinneuleeseen).

----------------------------------------------------------
KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, alhaalta ylös. Luo 224 s pyöröpuikolle nro 4 Lima-langalla. Neulo 6 krs AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (työhön tulee 16 mallikertaa). Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 96 s. Neulo 1 krs oikein ja lisää SAMALLA tasavälein 6 s = 102 s. Neulo 9 cm 3 o/3 n -joustinneuletta. Päätä s:t joustinneuletta neuloen.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus kaulurin alareunaan koukulla nro 4 ja Lima-langalla seuraavasti: *1 ks, 3 kjs, 1 p ensimmäiseen kjs:aan, jätä n. 1½ cm väliin*, toista *-*, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan.

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena, ylhäältä alas. Luo 18 s sukkapuikoille nro 4 Lima-langalla. Neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (työhön tulee 6 mallikertaa). Vaihda työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, työssä on 102 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5. Neulo kaikilla silmukoilla ainaoikeaa, kunnes työn korkeus on 20 cm. Päätä s:t. Kostuta myssy ja aseta se lautasen päälle kuivumaan, jotta myssystä tulisi oikean muotoinen. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.

= nosta 1 s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 150-47 alkuperäisohjeeseen.