DROPS / 149 / 11

Robin Hood by DROPS Design

De set bevat: gehaakte DROPS muts met klep en halswarmer van “Nepal”.

DROPS design: Model nr. ne-125
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
MUTS:
Maat: S/M - L/XL
Hoofdomtrek: ongeveer 54/56 - 58/60 cm
Materiaal:
DROPS NEPAL van Garnstudio
100-100 gr. kleur nr. 6314, denimblauw

DROPS HAAKNLD 6 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 11 v = 10 cm breed, en 3½ stk-groepen in telpatroon A.1 = 10 cm breed.
DROPS ZILVER ANTIEK KNOOP NR. 533: 2 stuks

HALSWARMER:
Maat: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Maten:
Hoogte: ongeveer 36-38-40 cm
Omtrek aan de bovenkant: ongeveer 63-69-74 cm
Omtrek aan de onderkant: ongeveer 110-120-130 cm
Materiaal:
DROPS NEPAL van Garnstudio
250-300-300 gr. kleur nr. 6314, denimblauw

DROPS HAAKNLD 6 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 11 v = 10 cm breed, en ongeveer 3½ stk-groepen in telpatroon A.2 = 10 cm breed.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: halswarmer, mutsen, set, techniek: kantpatroon, vorm: ruime muts,
2.15 EUR

Zie telpatroon A.1 (muts) en A.2-A.4 (halswarmer).
----------------------------------------------------------

MUTS:
Wordt in de rondte gehaakt, van boven naar beneden.
Haak 5-5 l met haaknld 6 mm en Nepal en vorm 1 ring met 1 hv in 1e l.
TOER 1: 3 l (= 1 stk), haak 11 stk in l-ring = 12-12 stk, eindig met 1 hv in 3e l van het begin van de toer.
TOER 2: 3 l (= 1 stk), haak 1 stk in hetzelfde stk, haak dan 2 stk in elk stk de hele toer, eindig met 1 hv in 3e l van het begin van de toer = 24-24 stk.
TOER 3: 3 l (= 1 stk), 1 stk in hetzelfde stk, 1 stk in volgende stk, * 2 stk in volgende stk, 1 stk in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 3e l op begin van toer = 36-36 stk.
TOER 4: 3 l (= 1 stk), 1 stk in hetzelfde stk, 1 stk in elke van de volgende 2-1 stk, * 2 stk in volgende stk, 1 stk in elke van de volgende 2-1 stk *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 3e l op begin van toer = 48-54 stk.
Haak dan volgens telpatroon A.1, dus haak als volgt:
TOER 1: 4 l (= 1 v en 3 l), * sla 2 stk over, 1 v in volgende stk, 3 l *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 16-18 l-lussen.
TOER 2: 1 hv in eerste l-lus, 2 l (= 1 hstk), 2 stk in zelfde l-lus, 1 hstk in dezelfde l-lus, * haak in volgende l-lus 1 hstk en 2 stk en 1 hstk *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 2e l van het begin van de toer = 16-18 stk-groepen.
TOER 3: 5 l (= 1 v en 4 l), * sla stk-groep over, 1 v in ruimte voor volgende stk-groep, 4 l *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 16-18 l-lussen.
Herhaal toer 2 en 3 in A.1 tot het werk ongeveer 21-22 cm meet (eindig na toer 3).
Haak dan 2 toeren met v als volgt:
MAAT S/M:
TOER 1: 1 l, * haak 3 v in eerste l-lus, 4 v in volgende l-lus *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 56 v op de toer.
MAAT L/XL:
TOER 1: 1 l, * haak 3 v in eerste l-lus, 3 v in volgende l-lus, 4 v in volgende l-lus *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 60 v op de toer.
BEIDE MATEN:
TOER 2: haak 1 v in elke v = 56-60 v. Hecht de draad af.

KLEP:
Haak v heen en weer over de middelste 30-30 v op de muts (dus haak niet over de 13-15 v aan elke kant van het begin van de toer = middenachter). Meerder als de klep 5 cm meet 6 v gelijkmatig door 2 v te haken in elke 5e v. Haak 1 toer over alle 36-36 v, Hecht de draad af. Vouw een hoek van de klep omhoog, zet vast en naai er dan een knoop op ter decoratie. Herhaal aan de andere kant.
----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Wordt in de rondte gehaakt, van boven naar beneden.
Haak 87-95-103 losse l met haaknld 6 mm en Nepal en vorm 1 ring met 1 hv in 1e l.
TOER 1: 1 l, haak 1 v in eerste l (dus de laatste l waarin net gehaakt is), haak dan 1 v in elke van de volgende 2 l, * sla 1 l over, 1 v in elke van de volgende 3 l *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 66-72-78 v.
Haak de volgende toer als volgt: 4 l (= 1 v en 3 l), * sla 2 v over, 1 v in volgende v, 3 l *, herhaal van *-* 21-23-25 keer in totaal, sla de laatste 2 v over en eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 22-24-26 l-lussen.
Haak dan volgens telpatroon A.2, dus haak als volgt:
TOER 1: 1 hv in eerste l-lus, 2 l (= 1 hstk), 2 stk in dezelfde l-lus, 1 hstk in dezelfde l-lus, * haak in volgende l-lus 1 hstk en 2 stk en 1 hstk *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 2e l van het begin van de toer = 22-24-26 stk-groepen.
TOER 2: 5 l (= 1 v en 4 l), * sla stk-groep over, 1 v in ruimte voor volgende stk-groep, 4 l *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 22-24-26 l-lussen.
Herhaal toer 1 en 2 in A.2 tot het werk ongeveer 12 cm meet in alle maten – eindig na een 2e toer (dus na een toer met l-lussen).
Haak dan volgens telpatroon A.3, dus haak als volgt:
TOER 1: 1 hv in eerste l-lus, 2 l (= 1 hstk), 3 stk in dezelfde l-lus, 1 hstk in dezelfde l-lus, * haak in volgende l-lus 1 hstk en 3 stk en 1 hstk *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 2e l van het begin van de toer = 22-24-26 stk-groepen.
TOER 2: 6 l (= 1 v en 5 l), * sla stk-groep over, 1 v in ruimte voor volgende stk-groep, 5 l *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 22-24-26 l-lussen.
Herhaal toer 1 en 2 in A.3 tot het werk ongeveer 24-26-28 cm meet – eindig na 2e toer (dus na een toer met l-lussen).
Haak dan volgens telpatroon A.4, dus haak als volgt:
TOER 1: 1 hv in eerste l-lus, 2 l (= 1 hstk), 5 stk in dezelfde l-lus, 1 hstk in dezelfde l-lus, * haak in volgende l-lus 1 hstk en 5 stk en 1 hstk *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 2e l van het begin van de toer = 22-24-26 stk-groepen.
TOER 2: 8 l (= 1 v en 7 l), * sla stk-groep over, 1 v in ruimte voor volgende stk-groep, 7 l *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer = 22-24-26 l-lussen.
Herhaal toer 1 en 2 in A.4 tot het werk ongeveer 36-38-40 cm meet (eindig na een toer 1). Hecht de draad af.

= 1 hv
= 1 hstk

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 149-11.