DROPS / 149 / 9

Monica by DROPS Design

Palmikolliset DROPS myssy ja kauluri ”Eskimo”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ee-466
Lankaryhmä E
-----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: n. 52/54 - 56/58 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ESKIMO:
100-100 g nro 41, lila/violetti

KAULURI:
Koko: Yksi koko
Ympärys: Leveimmillään n. 67 cm
Korkeus: n. 23 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ESKIMO:
100 g nro 41, lila/violetti

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 8 tai käsialan mukaan.

Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (KAULURI):
Kavenna merkkilangan jälkeen 1 s näin: Neulo 2 s oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo löyhästi Eskimo-langalla 52-54 s tasan jaettuina sukkapuikoille nro 8. Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 13 s) ja sitten 39-41 s oikein. HUOM: Neulo piirroksen A.1 3. krs seuraavasti: 4 n, siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, 1 langankierto (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein), 2 o, neulo apupuikon 3 s oikein, 4 n = 53-55 s työssä. Neulo piirros A.1 (= 14 s) loppuun (loput 39-41 s neulotaan oikein). Neulo sitten piirroksen A.1 silmukoilla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti yht. 1-2 mallikertaa. Työn korkeus on n. 18-21 cm. Neulo sitten piirroksen A.2 silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti 1 mallikerta, ja kavenna SAMALLA oikeiden silmukoiden kohdalla seuraavasti:
1.KRS: Neulo 2 s oikein yhteen, *10 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä 2 kertaa, neulo lopuksi 1-3 o = 49-51 s (työstä kapeni 4 s).
2.KRS (ja kaikki muut parilliset krs:t): Neulo oikeaa.
3.KRS: Neulo *4 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä 4 kertaa, 3-5 o, 2 s oikein yhteen = 41-43 s (työstä kapeni 8 s).
5.KRS: Neulo *3 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä 4 kertaa, neulo lopuksi 4-6 o = 34-36 s (työstä kapeni 7 s).
7.KRS: Neulo *2 s oikein yhteen, 2 o*, toista *-* vielä 5 kertaa, neulo lopuksi 0-2 o = 26-28 s (työstä kapeni 8 s).
9.KRS: Neulo *1 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä 5 kertaa, neulo lopuksi 0-2 o = 18-20 s (työstä kapeni 8 s).
Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, kavenna seuraavasti:
11.KRS: Neulo kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 9-10 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät.

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo 73 s pyöröpuikolle nro 8 Eskimo-langalla. Neulo mallineuletta piirroksen A.1 (= 13 s) mukaisesti, neulo 5 o, kiinnitä 1 merkkilanka työhön, *neulo 10 o, kiinnitä 1 merkkilanka työhön*, toista *-* vielä 4 kertaa, neulo lopuksi 5 o = 6 merkkilankaa. HUOM: Piirroksen A.1 3. krs neulotaan seuraavasti: 4 n, siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, 1 langankierto (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein), 2 o, neulo apupuikon 3 s oikein, 4 n = 74 s työssä. Jatka mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 14 s) ja sileää neuletta, ja kavenna SAMALLA 4. krs:lla jokaisen merkkilangan jälkeen 1 s (KS. KAVENNUSVINKKI YLLÄ) = 68 s. Työstä kapeni 6 s. Toista tällaiset kavennukset, kun työn korkeus on 14 cm = 62 s. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo näillä silmukoilla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti 2 mallikertaa. Jatka sitten neulomalla seuraavasti:
1.KRS: 4 n, 2 s oikein yhteen, 2 o, 2 s oikein yhteen, 4 n (= piirroksen A.2 s:t), neulo muut silmukat oikein = 60 s.
2.KRS: 4 n, 4 o, 4 n (= piirroksen A.2 s:t), neulo muut silmukat oikein.
Päätä s:t. Työn korkeus on n. 23 cm.

= siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, 3 o, neulo apupuikon 3 s oikein
= siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, 1 langankierto (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein), 2 o, neulo apupuikon 3 s oikein
= siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, 3 o, neulo apupuikon s nurin
= siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, 1 n, neulo apupuikon 3 s oikein

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 149-9 alkuperäisohjeeseen.