DROPS / 150 / 27

Rouge by DROPS Design

Strikket DROPS hue og hals i 2 tråde ”Alpaca” med snoninger

DROPS Design: Model nr z-658
Garngruppe A+A
-----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S/M - L/XL
Passer hovedmål: 53/55 - 56/58 cm
Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
100 - 150 g f.nr 5565, vinrød

DROPS RUNDP OG STRØMPEP (40 og 60 cm) nr 3 - eller den p du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik med 2 tråde Alpaca på 10 x 10 cm.

HALS:
Størrelse: One size
Højde: ca 24 cm
Omkreds øverst: 46 cm let strakt
Materialer:
DROPS ALPACA fra Garnstudio
50 gr f.nr: 2925, orangemeleret
50 gr f.nr: 3900, tomatrød

DROPS RUNDP (40 og 60 cm) nr 4 - eller den p du skal bruge for at få 19 m x 25 p glatstrik med 2 tråde Alpaca på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 87.8kr. Læs mere.
HUE:
MØNSTER:
Se mønster A.1, A.2 og A.3

INDTAGNINGSTIPS HUE:
Der tages 1 m ind på hver side af hver mærketråd således:
Tag ind således 2 m før mærketråden: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 r, løft den løse m over.
Tag ind således efter mærketråden: 2 m ret sammen.
----------------------------------------------------------

HUE:
Slå 100-105 m op på rundp 3 med 2 tråde Alpaca. Strik rib med 3 r /2 vr over 50 m, strik 3 ret, A.1 over 12 m, start med 3 r og fortsæt rundt med rib. Fortsæt med rib og A.1, til A.1 er strikket 1 gang i højden. Skift til strømpep og strik videre i glatstrik, men over de 12 m i A.1 fortsættes der efter A.2. Når arb måler 18-19 cm sættes der 5 mærketråde i arb således:
S/M: 20 m mellem hver mærketråd. Sørg for at A.2 havner midt i et mellemrum med 20 masker.
L/XL: 21 m mellem hver mærketråd. Sørg for at A.2 havner ca midt i et mellemrom med 21 masker.
Alle str: Fortsæt i glatstrik og A.2 mens der tages ind før og efter mærketrådene, gentag på hver 2.omg 3 gange til. Fortsæt med at tage ind på hver omg totalt 4 gange, MEN mellem mærketrådene hvor A.2 er skal der i stedet tages ind efter diagram A.3 = totalt 20-25 m tilbage på omg efter sidste p af A.3. På næste omg strikkes alle m ret sammen 2 og 2 = 10-13 m tilbage. Klip tråden, brug en nål og træk tråden gennem de resterende m, træk sammen og hæft. Huen måler ca 23-24 cm i højden.
----------------------------------------------------------

HALS:

MØNSTER:
Se mønster A.4, A.5 og A.6.

UDTAGNINGSTIPS:
Tag ud således i vrang partierne: Slå om mellem 2 masker, strik omslaget drejet ret på næste p for at undgå hul. Tag ud skiftevis på højre og venstre side af vr-partierne.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt på rundp, ovenfra og ned. Slå 88 m løst op på rundp 4 med 1 tråd af hver farve.
Strik 1 omg ret, på næste omg strikkes * 3 r, 2 vr, A.4 (= 4 m, bliver 6 m) og 2 vr *, gentag fra * - * omg ud = 104 m.
Fortsæt med: * 3 r, 2 vr, A.5, og 2 vr *, gentag fra * - * p ud. Fortsæt at strikke således til A.5 er strikket 1 gang i højden, arb måler ca 10 cm.
Nu fortsættes der med * 3 r, 2 vr, A.6, og 2 vr *, gentag fra * - * omg ud. Fortsæt at strikke således til A.6 er strikket 1 gang i højden = 120 m. LÆS UDTAGNINGSTIPS!
På næste omg tages 2 vr ud til 3 vr = 144 m.
Skift til længere rundp og fortsæt med Rib 3 r/3 vr.
Nu tages der ud på samme måde på hver 6. omg totalt 3 gange til = 216 m (3 r/ 6 vr). Strik 4 omg til med 3 r / 6 vr og luk løst af med r over r og vr over vr.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 14.08.2013
Nye ikoner og tekster på 8. og 9. diagramikon.

Diagram

= vrang fra retsiden
= ret fra retsiden
= sæt 3 m på hj.p bag arb, 3 ret, 3 ret fra hj.p
= slå om mellem 2 m, omslaget strikkes drejet ret på næste omg
= tag 1 m ud ved at strikke 2 m i hver m
= tag 1 m løst af p, 1 r, løft den løse m over
= 2 m ret sammen
= sæt 3 m på hj.p foran arb, 1 vr, 3 r fra hj.p
= sæt 1 m på hj.p bag arb, 3 r, 1 vr fra hj.p

Natalie 07.12.2018 - 01:17:

Thank you so much for this pattern!

Chantal 14.11.2015 - 03:59:

Le modèle se tricote avec 2 fils. Dans le diagramme de la torsade à A2, il y a 3 m. end. puis 3 m. en sur une aig. à torsade. Puisque le fil est double et que le nombre de maille est impaire, dois-je prendre 1 fil pour la section impaire et faire suivre le second fil? merci

DROPS Design 16.11.2015 kl. 09:09:

Bonjour Chantal, on tricote avec 2 fils comme un seul, chaque maille est composée de 2 fils et la torsade se fait bien sur 6 m, prenez bien chacune des 3 m pour les glisser sur l'aiguille auxiliaire (chaque maille = 2 fils). Bon tricot!

Chantal Lainé 23.10.2015 - 22:44:

Peut-on faire ce model avec 2 aiguilles? merci

DROPS Design 24.10.2015 kl. 10:07:

Bonjour Mme Lainé, cliquez ici pour plus d'infos sur l'adaptation d'un modèle en allers et retours. Bon tricot!

Törcsvary G. 08.12.2014 - 20:47:

Stricke die Mütze und bin gerade beim abnehmen. Wenn ich aber vor und nach jeder Markierung je 1 Masche abnehme, sind das 10 Maschen pro Runde. Also insgesamt 40 Maschen + die 8 Maschen im Muster. Wie können es dann nach den Abnahmen nur noch 25 Maschen sein? Was mache ich falsch?

DROPS Design 10.12.2014 kl. 22:26:

Die Anleitung ist an dieser Stelle leider nicht ganz korrekt und wird gleich aktualisiert - Sie arbeiten die Abnahmen zunächst in jeder 2. Rd 3 x (= 30 M abgenommen), danach in jeder Rd noch 4 x (= 40 weitere M abgenommen, = 70 M). In denselben 4 Rd nehmen Sie noch 8 M in A.3 ab, d.h. es bleiben 27 M und nicht 25 M übrig, aber das macht nichts - die können Sie auch einfach paarweise zusammenstricken. Ich werde das letztere Problem an die Designerinnen weiterleiten.

Kat 12.08.2013 - 18:55:

Er der en fejl i øverste line på A1? På billedet er 2x4 masker involveret snoningen, men i beskrivelsen til diagrammet tales der kun om 2x3 masker.

DROPS Design 16.08.2013 kl. 15:23:

Ja, det har vært en feil i diagrammet A.1. Det er rettet opp nå.

Lucia 26.06.2013 - 23:27:

Me gusta es muy lindo y practico.

Petra 21.06.2013 - 19:48:

Sieht sehr warm aus, gefällt mir und werde es bestimmt stricken

Daniela 11.06.2013 - 23:42:

Rosso avvolgente

Me:D 11.06.2013 - 17:41:

It;s babybbyysmd (=

Marianne Brunes 06.06.2013 - 10:22:

Så fint!

Kommentere opskrift DROPS 150-27