DROPS / 149 / 6

Barroque by DROPS Design

Strikket DROPS cirkeljakke i ”Alaska” med snoninger. Str S - XXXL

DROPS Design: Model nr x-397
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL /XXXL
Passer brystmål: 88/96 – 104/114 – 126/138 cm
Materialer:
DROPS ALASKA fra Garnstudio
850-950-1000 g f.nr 57, jeansblå

DROPS RUNDP (80 cm) nr 7 – eller det p.nr du skal bruge for at få 14 m x 17 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (213)
Hjælp os med at sætte en ny DROPS kollektion sammen! Vælg dine favoritdesigns her!

100% Uld
fra 11.95 kr /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 11.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 11.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 209kr. Læs mere.
RETSTRIK (frem og tilbage på p): Strik ret på hver p

ÅBEN RETSTRIK:
1.p (= fra retsiden): ret
2.p (= fra vrangen): vrang
3.p (= fra retsiden): ret
4.p (= fra vrangen): ret
Gentag disse 4 p.

MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.

VENDINGER: * Strik 1 p over de første 10 m på p, vend og strik tilbage. Strik 1 p over de første 41 m på p, vend og strik tilbage. Strik 1 p over de første 57-63-69 m på p, vend og strik tilbage. Strik 1 p over alle m, vend og strik tilbage*. Gentag fra *-*, dvs at der er 8 p på det bredeste og 2 p på det smalleste i 1 rapport.
----------------------------------------------------------

RYG- OG FORSTYKKE:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp. Slå 98-104-110 m op på rundp 7 med Alaska. Strik 2 p retstrik – se forkl over. Fortsæt med mønster, SAMTIDIG som der strikkes VENDINGER – se forkl over (1.p = fra retsiden): 5 m retstrik, 2 m ret, 3 m vr, 2 m ret, 3 m vr, A.1 (= 10 m), 3 m vr, A.2 (= 10 m), 3 m vr, 2 m ret, 12-18-24 m ÅBEN RETSTRIK – se forkl over, 2 m ret, 3 m vr, A.2 (= 10 m), 3 m vr, 2 m ret, 3 m vr, 2 m ret, 18 m retstrik. Fortsæt dette mønster til arb måler 40-41-43 cm på det smalleste og 160-164-172 cm på det bredeste. Strik 2 p retstrik og luk af. Sy opslåningskanten og aflukningskanten sammen. Strik en del til på samme måde.

MONTERING:
Læg de to dele sammen så de 5 m retstrik overlapper hinanden, og sy ca 58-62 cm sammen midt bagpå – sørg for at sømmen på delene kommer midt under armen.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= sæt 5 m på hj.p foran arb, 5 r, 5 r fra hj.p
= sæt 5 m på hj.p bag arb, 5 r, 5 r fra hj.p

Kommentarer (213)

Skriv din kommentar her!

COOLS 13.10.2017 - 18:36:

Bonjour, je souhaite faire ce modèle car il me plaît beaucoup mais je ne comprends pas comme l'on doit tricoter les rangs paires, pouvez vous m'expliquer ?

DROPS Design 16.10.2017 kl. 09:17:

Bonjour Mme Cools, aux rangs sur l'envers, tricotez les mailles comme elles se présentent: les mailles point mousse au point mousse, les mailles endroit à l'endroit, les mailles envers à l'envers (= côtes), les mailles des diagrammes à l'envers sur l'envers, et les mailles du point mousse fantaisie soit à l'endroit (= rang 2 du point mousse fantaisie) soit à l'envers (= rang 4 du point mousse fantaisie). Bon tricot!

Jane Duun Hansen 20.06.2017 - 11:01:

Jeg tror der er fejl nederst på siden (skitsen) - målene på de to sider er vist blevet halveret?? Mvh Jane

DROPS Design 28.06.2017 kl. 09:55:

Hej Jane, Jo målene stemmer i bredden og i længden, men bliver jo dobbelt når du måler på både for og bagside, se også målene i selve opskriften. God fornøjelse!

Linda Davila Garza 13.02.2017 - 18:49:

Hola todo va muy bien solo que quisiera saber cada cuantas vueltas se hace el cruce de las trenzas gracias

DROPS Design 16.02.2017 kl. 11:15:

Hola Linda, la primera vez se trabaja en la fila 5 y luego se repite cada 14 filas

Giorgia 08.06.2016 - 23:12:

Salve,cosa significa "fare attenzione che la cucitura di ogni pezzo sia in mezzo sotto le maniche"?Non ho già cucito i due pezzi in modo che si sia formata la manica?Grazie mille

DROPS Design 08.06.2016 kl. 23:59:

Buonasera Giorgia. Dopo aver lavorato le due parti della giacca, la destra e la sinistra, cuce ogni parte per formare la manica. Poi deve unire le due parti al centro sul dietro. Quando unisce le due parti tra loro, la cucitura della manica si deve trovare sotto la manica. Guardando la fotografia presa di schiena è più chiaro come unire la parte destra e sinistra tra loro. Buon lavoro!

Giorgia 08.06.2016 - 15:06:

Salve,cosa significa "fare attenzione che la cucitura di ogni pezzo sia in mezzo sotto le maniche"?Non ho già cucito i due pezzi in modo che si sia formata la manica?Grazie mille

DROPS Design 08.06.2016 kl. 15:13:

Buongiorno Giorgia. Sì le maniche sono state già cucite. Quando cuce le due parti lavorate (lato destro e sinistro della giacca), le dispone in modo che la cucitura del sotto manica si trovi nella posizione corretta. La fotografia presa di spalle, può aiutarla. Buon lavoro!

Dawn Edwards 11.04.2016 - 22:19:

I am totally confused with this pattern as I do not understand any of it! I am an experienced knitter, however charts are not my thing. Is there anyway to have a written out pattern of this? I've already purchased all the wool for this!

DROPS Design 12.04.2016 kl. 09:18:

Dear Mrs Edwards, to shape the piece, you will work short rows as stated (see "SHORT ROWS") and at the same time work 5 sts in garter st, K 2, P 3, (turn here for 1st short row), K 2, P 3, A.1 (= 10 sts), P 3, A.2 (= 10 sts), P 3, (turn here for 2nd short row), K 2, 12-18-24 sts RIDGE PATTERN – see explanation above, K 2, (turn here for 3rd short row), P 3, A.2 (= 10 sts), P 3, K 2, P 3, K 2, 18 sts in garter st. Read here how to work diagrams. Happy knitting!

Quesnot 28.03.2016 - 13:02:

Ce modele est tres interessant je voudrais savoir simplement si la deuxieme partie est realisee en sens inverse ou identique merci de me repondre

DROPS Design 29.03.2016 kl. 10:25:

Bonjour Mme Quesnot, vous pouvez tricoter la 2ème partie de la même façon puis la pivoter pour qu'elle soit en vis-à-vis de la 1ère partie et les assembler ainsi comme dans le schéma. Bon tricot!

Heike Rödel 01.03.2016 - 08:22:

Hallo, ich habe dieses wunderschöne Teil in Marineblau mit jeansfarbenen Zöpfen gestrickt, außerdem haben die Ärmel noch Bündchen bekommen, weil die sonst so kurz sind, dass man friert. Die Rückennaht darf nicht zu weit geschlossen werden, damit die Jacke gut sitzt. Wer sich über eine dicken Hintern beschwert, hat das wohl nicht beachtet. Zusätzlich habe ich mir aus der jeansfarbenen Wolle noch einen Schal mit Zopfmustern gestrickt.

Paola 22.11.2015 - 20:32:

La ringrazio tantissimo. Buona serata

Paola 22.11.2015 - 14:50:

Buonasera, avrei bisogno di un suo aiuto per questo bellissimo modello. Le trecce di A1 e A2, ogni quanti ferri si intrecciano? Grazie mille. Buona serata

DROPS Design 22.11.2015 kl. 19:35:

Buonasera Paola. La prima volta si incrocia al 5° ferro, poi ogni 14° ferro in cui si lavora il diagramma. Poiché la lavorazione prevede ferri accorciati (quindi non lavora sempre su tutte le m) non sempre, ad ogni ferro, vengono lavorate le trecce. Deve contare solo i ferri in cui lavora le trecce. Buon lavoro!

Kommentere opskrift DROPS 149-6