DROPS / 150 / 40

Mossing around by DROPS Design

Czapka DROPS podwójnym ryżem, z włóczki „Nepal”.

DROPS design: Model nr ne-128
Grupa włóczek C
-----------------------------------------------------------
CZAPKA:
Rozmiary: S/M - L/XL
Obwód głowy: ok. 53/55 - 56/58 cm
Materiał:
DROPS NEPAL od Garnstudio
100-100 g kolor nr 0501, szary

DRUTY PROSTE DROPS nr 4,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając podwójnym ryżem 17 o. x 30 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

PODWÓJNY RYŻ (na wysokość):
Rz. 1 (na prawej stronie robótki): * 1 o.p., 1 o.l.*, powt. od *-*.
Rz. 2 (na lewej stronie robótki): przer. o. tak jak schodzą z drutu.
Rz. 3: Przer. oczka prawe na lewe i lewe na prawo.
Rz. 4: Jak rz. 2.
Powt. rz. od 1 do 4.

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
Przer. wszystkie rzędy na prawo. 1 „ściągacz” francuski = 2 rz. na prawo.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Przerabiana w tę i z powrotem. Na druty nr 4,5 nabrać 80-88 o. włóczką Nepal. Przer. 1 rz. na prawo, dalej przer. PODWÓJNYM RYŻEM - patrz powyżej - przez wszystkie oczka.
Na wys. 20-21 cm od dołu robótki (dopasować, aby ost. rząd był na prawej stronie robótki), przer. ściegiem francuskim - patrz powyżej – do końca. W TYM SAMYM CZASIE zamykać o. co 4 rz. następująco:
Rz. 4: równomiernie zamknąć 16-18 o. (= zamknąć ok. co 5-te o.) = 64-70 o.
Rz. 8: równomiernie zamknąć 13-14 o. (= zamknąć co ok. 5-te o.) = 51-56 o.
Rz. 12: równomiernie zamknąć 10-11 o. (= zamknąć ok. co 5-te o.) = 41-45 o.
Rz. 16: równomiernie zamknąć 9-9 o. (= zamknąć ok. co 5-te o.) = 32-36 o.
Rz. 20: przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo = 16-18 o.
Rz. 24: przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo = 8-9 o.
Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe o. Zszyć czapkę na środku tyłu, brzeg do brzegu, aby szew nie był zbyt gruby. Wys. czapki wynosi ok. 26-27 cm.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 150-40.