DROPS / 151 / 21

Rose Mint Set by DROPS Design

Strikket DROPS lue og hals i ”Karisma”

DROPS Design: Modell nr u-716
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
LUE:
Størrelse: S/M - L/XL
Passer hodemål: ca 54/56 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
100-100 g f.nr 66, lys støvrosa

DROPS RUNDP (40 cm) OG SETTP NR 4 – eller det p.nr du må bruke for å få 21 m x 28 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP ( 40 cm) NR 3,5 - til vrbord.

200-250-250 g f.nr 66, lys støvrosa

DROPS RUNDP (60 cm) NR 4 – eller det p.nr du må bruke for å få 21 m x 28 p mønsterstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (60 cm) NR 3,5 – til vr-bord.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: poselue, mønster/teknik: struktur, type oppskrift: hals, luer, sett,
Garntype
Deals fra
DROPS KARISMA UNI COLOUR (50g)
13.90 NOK
DROPS KARISMA MIX (50g)
13.90 NOK

Det strikkes mønster slik:
1. og 2. omg: rett over alle m.
3. omg: *2 r, 2 vr*, gjenta hele omg rundt.
4. omg: rett over rett, og vrang over vrang.
5. og 6 omg: rett over alle m.
7. omg: *2 vr, 2 r*, gjenta hele omg rundt.
8. omg: rett over rett og vrang over vrang.
Videre gjentas omg 1 – 8.
----------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt på rundp, gå over til settp etter hvert som det felles. Legg opp 116-124 m på rundp 3,5 med Karisma. Strikk vrbord (= 2 r / 2 vr), i 4 cm. Bytt til rundp 4 og strikk 1 omg rett SAMTIDIG som det felles 8-4 m jevnt fordelt = 108-120 m. Videre strikkes det MØNSTER – se forkl over. Fortsett videre med mønster til arb måler 20-21 cm. Videre strikkes det vr-bord (= 2r / 2vr), SAMTIDIG som det felles jevnt fordelt ved å strikke alle vr sammen (27-30 fellinger) = 81-90 m igjen på p. Videre strikkes det 5 omg vr-bord (2r / 1vr) over alle m på p. På neste omg felles alle vr-m på omg ved å strikke *1 r, 2 r sammen*, gjenta *-* rundt omg = 54-60 m på p. Videre strikkes det 5 omg glstrikk. Fortsett videre med glstrikk SAMTIDIG som det felles m ved å strikke 2 og 2 m rett sammen på de neste 2 omg = 14-15 m tilbake på p. Klipp tråden, trekk den gjennom de resterende m, snurp sammen og fest godt. Luen måler ca 25-26 cm i høyden

HALS:
Arb strikkes rundt på rundp nedenfra og opp.
Legg opp 300-330-370 m på rundp 3,5 med Karisma. Strikk vrbord (= 2 r / 3 vr). Når arb måler 3 cm felles annenhvert parti med 3 vr til 2 vr (strikk de 2 første vr sm). Når arb måler 4 cm felles de resterende 3 vr til 2 vr = 240-264-296 m. Fortsett vrborden med 2 r / 2 vr til arb måler 5 cm. Bytt til rundp 4 og strikk 1 omg rett SAMTIDIG som det felles 88-76-72 m jevnt fordelt = 152-188-224 m. Videre strikkes det MØNSTER til arb måler 25-27-29 cm. På neste omg strikkes det rett over alle m SAMTIDIG som det økes 48-64-72 m jevnt fordelt = 200-252-296 m. Bytt til rundp 3,5 og strikk vrbord (= 2 r / 2 vr) til vrborden måler 5 cm. Fell løst av med r over r og vr over vr, halsen måler ca 30-32-34 cm i høyden.