DROPS / 151 / 42

Lavender Field by DROPS Design

Settiin kuuluu: Ainaoikeinneulotut DROPS myssy ja kauluri “Fabel”-langasta.

DROPS Design: Malli nro fa-253
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Kumpaankin kokoon:
50 g nro 655, wooden rose
50 g nro 300, ruskea

DROPS PUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 24 s x 48 krs ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

KAULURI:
Mitat:
Ympärys n. 90 cm. Korkeus: n. 35 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FABEL:
150 g nro 655, wooden rose
50 g nro 300, ruskea

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 19 s x 38 krs ainaoikeaa puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

KAVENNUSVINKKI (myssy):
Neulo kunnes jäljellä on 1 s ennen merkkilankaa ja neulo sitten 3 s oikein yhteen. HUOM: Kun olet tehnyt ensimmäisen kavennuskerroksen, siirrä merkkilangat siten, että merkkilanka on seuraavalla krs:lla kavennettavassa silmukassa.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan tasona.
Luo 120-128 s puikoille nro 3 ruskealla langalla. Neulo 4 krs AINAOIKEAA (ks. selitys yllä, 1. krs = oikea puoli). Vaihda wooden rose väriseen lankaan ja jatka ainaoikein -neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 20-21 cm, kiinnitä 4 merkkilankaa työhön seuraavasti: Kiinnitä 1. merkkilanka ensimmäisten 15-16 s:n jälkeen, kiinnitä sitten seuraavat 3 merkkilankaa aina 30-32 s:n välein = 15-16 s jäljellä viimeisen merkkilangan jälkeen.
Vaihda seuraavalla oikean puolen krs:lla takaisin ruskeaan lankaan. Jatka ainaoikein -neuletta ja kavenna SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen krs:lla jokaisen merkkilangan kohdalla 2 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs (eli jokaisella oikean puolen krs:lla, muista siirtää merkkilankaa siten, että se on kavennettavassa silmukassa) vielä 12-13 kertaa = 16 s jäljellä työssä. Neulo seuraavalla krs:lla (= oikea puoli) kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 8 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus on n. 25-27 cm. Ompele myssy yhteen keskeltä takaa (ompele reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista).
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa.
Luo 172 s pyöröpuikolle nro 5 ruskealla langalla. Neulo 6 krs AINAOIKEAA (ks. selitys yllä, 1. krs = oikea puoli). Vaihda wooden rose väriseen lankaan ja jatka ainaoikein -neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on n. 16 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen krs:n, vaihda takaisin ruskeaan lankaan. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Vaihda takaisin wooden rose väriseen lankaan ja jatka ainaoikein -neuletta. Kun työn korkeus on n. 33 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen krs:n, vaihda takaisin ruskeaan lankaan. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Päätä s:t löyhästi.
Ompele kauluri yhteen sivusta (ompele reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista).

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 151-42 alkuperäisohjeeseen.