DROPS / 150 / 37

Rain Ripples by DROPS Design

Strikket DROPS vest i ”Puddel” og ”Lima”. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr v-077
Garngruppe E + B
-----------------------------------------------------------
400-450-500-550-600-650 g f.nr 07, mellem grå
Og brug:
DROPS LIMA fra Garnstudio
50-100-100-100-100-100 g f.nr 0519, mørk grå

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 og 80 cm) nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 9 m x 12 p glatstrik med 1 tråd Puddel på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 13.95 kr /50g
LUKKETIPS:
Luk af i Puddel med omslag således: * luk 3 m af, slå om p og luk omslaget af *, gentag fra *-* til alle m er lukket af.

STRIBER:
* 12 omg Puddel, 3 omg Lima *, gentag fra *-*
----------------------------------------------------------

CIRKEL:
Arb strikkes i STRIBER - se forkl over.
Vesten strikkes først rundt på strømpep, der skiftes til rundp når det er nok m. Slå 4 m op på strømpep 8 med Puddel. Strik således: 1 r, slå om, 1 r, slå om, 1 r, slå om, 1 r og slå om = 8 m. Næste omg strikkes omslagen drejet og der strikkes glatstrik over alle m (alle omslag i arb strikkes drejet). Derefter strikkes næste omg således: * 1 r, slå om *, gentag fra *-* omg rundt = 16 m. Sæt 1 mærketråd i hver af de 16 m. Strik videre i glatstrik, Samtidig med at der på 1.omg startes med at tage 1 m ud efter hver mærketråd ved at slå om. Gentag udtagningen på hver 4.omg (= 16 nye m pr omgang) - HUSK STRIBER. Når arb måler ca 19-20-21-22-23-24 cm fra midten af arb er der ca 96-112-112-112-128-128 m på p. Sørg for at der nu strikkes i Puddel. Nu laves der ærmegab på næste omg således: Luk 16-17-18-19-19-21 m af med Puddel - se LUKKETIPS - (= første ærmegab) strik 25-29-31-33-33-37 m (= m i nakken), luk 16-17-18-19-19-21 m af (= næste ærmegab), strik de resterende m (= ryggen nederst = ca 39-49-45-41-57-49 m). På næste omg slåes samme antal nye m op over de aflukkede m (= 16-17-18-19-19-21 m) - fortsæt at strikke rundt med udtagninger - HUSK STRIBER, til arb måler ca 50-51-52-53-54-55 cm fra midten = ca 240-256-256-256-272-272 m på omg. På næste omg lukkes - HUSK LUKKETIPS de midterste 33-37-37-39-43-43 m af øverst i nakken og de midterste 57-65-65-59-63-63 m nederst på ryggen - hver side strikkes derefter færdig for sig.

FORSTK:
Arb strikkes i Puddel herfra.
= 75-77-77-79-83-83 m. Nu fortsættes der frem og tilbage over m med glatstrik og udtagninger med omslag som før i ca 10-13-16-19-22-25 cm - SAMTIDIG lukkes - HUSK LUKKETIPS - 3-3-2-2-2-2 m af i beg af hver p i alt 6-8-9-11-13-15 gange i hver side. Efter sidste aflukning lukkes de resterende m af – HUSK LUKKETIPS.

MJ 05.04.2018 - 20:52:

Jeg lagde et spørgsmål op for to uger siden og har ikke fået svar! Det oprindelige spørgsmål kan I bare ignorere - det har jeg selv løst. MEN...hvordan starter man på denne vest? Jeg har forsøgt mig med både strømpepinde og magic wire, men jeg kan overhovedet ikke komme af sted med at starte med blot fire masker - det ender i ét stort rod som jeg ikke kan komme videre med. Hjælp???

DROPS Design 10.04.2018 kl. 08:30:

Hei MJ. Beklager for manglende svar, og godt å høre at du har funnet ut av det selv. Arbeidet begynner midt i sirkelen. Du skal legge opp 4 masker på 4 settpinner = 1 maske på hver pinne. Første omgang skal det økes med 1 kast etter hver maske = 2 masker på hver pinne, totalt 8 masker. God fornøyelse.

MJ 23.03.2018 - 15:44:

Jeg skal strikke denne med to tråde Bouclé og har lige lavet en strikkeprøve. På pinde nr 10 (!) måler det 10 cm i bredden men kun 7,5 cm i længden. Der står i opskriften at striberne skal lægges ind efter hver 12. Række Bouclé strik. Skal jeg øge det antal? Der står også at jeg skal tage ud på hver 4. Pind - bør jeg øge det, så jeg fx tager ud på hver 5. Eller 6. Pind i stedet, for at kompensere for den manglende længde i min strikkeprøve...?

DROPS Design 09.04.2018 kl. 11:28:

Hej, godt at høre at du har løst det :)

Anja 14.12.2016 - 23:46:

Hallo, ich habe Puddel, wie vorgeschlagen, durch Alpaca Bouclé plus Brushed Alpaca Silk ersetzt. Bei der Maschenprobe mit NR 8 benötige ich allerdings 9 Maschen und 16 Reihen und nicht, wie in der Anleitung angegeben, 12 Reihen. Wie kann man dieses Problem lösen? MfG Anja

DROPS Design 15.12.2016 kl. 09:33:

Liebe Anja, Sie können mal mit kleinere Nadeln versuchen, oder versuchen etwas enger zu stricken. Ihr DROPS Laden hat sicher weitere persönnliche Tips für Sie. Viel Spaß beim stricken!

Konni PPitschka 24.05.2016 - 22:04:

Hallo stehen jetzt schon vor dem ersten Problem :-( Habe jetzt schon einige versuche unternommen wie ich den Anfang hinbekomme mit 4 Maschen ( nadelspiel ) in runden zu stricken Würde mich über einen Tipp freuen da ich die Weste echt interessant finde LG. Konni

DROPS Design 25.05.2016 kl. 08:44:

Liebe Konni, Sie haben ja nur beim Anschalg so wenig Maschen auf der Nadel (pro Nadel 1 M), dann wird schnell zugenommen.

Wally 16.11.2014 - 10:30:

Hallo liebes Team, habt ihr einen Tipp für mich was man tun kann damit ein Kleidungstück aus dieser Wolle nicht so doll fusselt. Lieben Dank für die schöne Anleitung. Wally

DROPS Design 02.12.2014 kl. 18:30:

Liebe Wally, Sie können das Stück für einige Stunden (gut verpackt) in den Tiefkühler legen.

Maublanc 03.07.2013 - 21:36:

Je trouve ce modèle d’apparence très chaude, on a envie de le porter...mais étant frileuse je ferais des manches.

Claudia 19.06.2013 - 13:38:

Super - nur mit Ärmel dran wäre es noch praktischer....

Griselda 18.06.2013 - 16:28:

TODO ES UNA HERMOSURA EN ESPECIAL ESTE MODELO

Marine 12.06.2013 - 14:00:

Super joli j espère qu il sera retenu aussi !!!!!

Hanna 11.06.2013 - 17:02:

Kuschelig und flott. Toller Schnitt

Kommentere opskrift DROPS 150-37