DROPS / 149 / 40

Lilac Weave by DROPS Design

Neulotut DROPS myssy ja kauluri ”Eskimo”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ee-464
Lankaryhmä E
-----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: n. 50/52 - 56/58 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
100-100 g nro 36, ametisti

KAULURI:
Koko: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Mitat ennen viimeistelyä:
Pituus: 95-105-115 cm
Leveys: 35-40-45 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
250-250-300 g nro 36, ametisti

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKOT (40 cm ja 60 cm) NRO 8 tai käsialan mukaan.

MYSSYN MALLINEULE:
1. - 6.krs: *4-5 o, 5-5 n*, toista *-* koko krs:n ajan.
7.krs: *4-5 n, 5-5 o*, toista *-* koko krs:n ajan.
8. - 12.krs: Neulo s:t siten miltä ne näyttävät.

KAULURIN MALLINEULE:
1. - 6. krs: *5 o, 5 n*, toista *-*.
7. krs: 5 n, 5 o*, toista *-*.
8. - 12. krs: Neulo s:t siten miltä ne näyttävät.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo löyhästi 45-50 s sukkapuikoille nro 8 Eskimo-langalla. Neulo 1 krs oikein. Aloita seuraavalla krs:lla MYSSYN MALLINEULE (ks. selitys yllä). Toista krs:ia 1.-12. vielä kerran (= yht. 2 kertaa). Neulo sitten seuraava krs kuten ensimmäinen krs (= *4-5 o, 5-5 n*, toista *-*). Neulo sitten s:t siten miltä ne näyttävät lopulliseen mittaan asti, ja kavenna SAMALLA seuraavasti:
1.KRS: Neulo *4-5 o, 3 n, 2 s nurin yhteen*, toista *-* vielä 4 kertaa (työstä kapeni 5 s) = 40-45 s työssä.
2.KRS (ja kaikki muut parilliset krs:t): Neulo oikeat s:t oikein ja nurjat s:t nurin.
3.KRS: Neulo *2-3 o, 2 s oikein yhteen, 2 n, 2 s nurin yhteen*, toista *-* vielä 4 kertaa (työstä kapeni 10 s) = 30-35 s työssä.
5.KRS: Neulo *1-2 o, 2 s oikein yhteen, 1 n, 2 s nurin yhteen*, toista *-* vielä 4 kertaa (työstä kapeni 10 s) = 20-25 s työssä.
7.KRS: Neulo *0-1 o, 2 s oikein yhteen, 2 s nurin yhteen*, toista *-* vielä 4 kertaa (työstä kapeni 10 s) = 10-15 s työssä.
9.KRS: Neulo 0-1 o, neulo sitten loput s:t pareittain oikein yhteen = 5-8 s.
Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät. Työn korkeus on n. 24 cm.

KAULURI:
Neulotaan tasona. Luo löyhästi 39-44-49 s pyöröpuikolle nro 8 Eskimo-langalla. Neulo 4 krs AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 2 s ainaoikeaa, neulo seuraavilla 35-40-45 s:lla KAULURIN MALLINEULETTA (ks. selitys yllä), neulo lopuksi 2 s ainaoikeaa. Neulo mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn korkeus on 92-102-112 cm ja olet viimeksi neulonut joko mallineuleen krs:t 1.-6. tai 7.-12. Neulo vielä 4 krs ainaoikeaa. Päätä s:t löyhästi. Työn korkeus on nyt n. 95-105-115 cm.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä päätösreuna toisen pitkittäissivun päähän (ompele reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu). Työn vastakkainen reuna muodostaa nyt kärjen keskelle eteen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 149-40 alkuperäisohjeeseen.