DROPS Children 5-5 by DROPS Design

Trui met patroon van Muskat, Maat 3-12 jaar.

Trefwoorden: meerkleurig, truien,

Maten: 3/4 - 5/6 (7/8 - 9/10 - 11/12) jaar
Maten in cm: 78-84 (90-96-102) cm

Materiaal: DROPS Muskat van Garnstudio
150-150 (200-200-250) gr. Kleur 12, rood
100-100 (100-100-100) gr. kleur 11, abrikoos
50-50 (50-100-100) gr. Kleur 34, pink
50-50 (50-50-50) gr. Kleur 30, vanillegeel
50-50 (50-50-50) gr. Kleur 36, denimblauw

DROPS rondbreinld en breinld zonder knop 2.5 mm en 4 mm of de maat die u nodig heeft voor de juiste stekenverhouding.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 16.24€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Stekenverhouding: 20 st x 26 nld op nld 5 mm in patroon = 10 x 10 cm.

Boordsteek: * 1 st recht, 1 st av *

Patroon: Zie telpatronen. (1 telpatroon = 1 herhaling). De goede kant van het patroon is weergegeven en het patroon wordt geheel gebreid in tricotsteek. De pijlen geven de verschillende startpunten aan voor de verschillende maten. De pijlen aan de linkerkant van het telpatroon zijn voor de mouwen; de pijlen aan de rechterkant van het telpatroon zijn voor het lijf.

Lijf: Brei de trui in de rondte op de rondbreinaald en knip later de armsgaten in. Zet 132-140 (144-152-160) st op met rondbreinld 2.5 mm en rood. Brei in de rondte; plaats een markeerdraad waar de eerste en de laatste steek samenkomen. Brei 4 cm boordsteek, ga daarna verder met rondbreinld 4 mm in tricotst, meerder 24-28 (36-40-44) st gelijkmatig verdeeld over de 1e nld = 156-168 (180-192-204) st. Begin bij een hoogte van 4-5 (5-4-4) cm met Patroon 1 -- start bij de pijl voor uw maat en zorg ervoor dat een patroonherhaling netjes midden op het voorpand komt. Meerder bij een hoogte van 21-23 (25-27-27) cm 5 st aan iedere kant (de gemeerderde st aan iedere kant zijn voor de knipbiezen voor de armsgaten en worden niet in patroon gebreid). Voorpand en achterpand zijn ieder = 78-84 (90-96-102) st.

Kant bij een hoogte van 36-39 (43-45-47) cm 28-28 (30-32-32) st af middenvoor voor de hals en brei de rest van het werk heen en weer op de nld. Kant dan af aan iedere kant voor de hals om de nld 1 x 2 st, 2 x 1 st. Kant TEGELIJKERTIJD, bij een hoogte van 39-42 (46-48-50) cm 34-34 (36-38-38) st af middenachter voor de hals en brei de rest van iedere kant apart verder. Kant in de volgende nld 1 st af aan iedere kant op het achterpand voor de hals. Kant de overgebleven st af voor de schouders bij een hoogte van 40-43 (47-49-51) cm.

Mouwen: Zet 32-36 (36-36-40) st op met breinld zonder knop 2.5 mm en rood. Brei in de rondte; plaats een markeerdraad waar de eerste en de laatste steek samenkomen. Brei 4 cm boordsteek. Ga verder met breinld zonder knop 4 mm in tricotst, meerder 8-4 (8-12-10) st gelijkmatig verdeeld over de 1e nld = 40-40 (44-48-50) st. Meerder 1 st aan iedere kant van de markeerdraad 18-20 (22-20-23) keer:
Maten 3/4 en 5/6 en 7/8: iedere 3e nld
Maat 9/10: iedere 4e nld
Maat 11/12: afwisselend iedere 3e en 4e nld
= 76-80 (88-88-96) st.
Brei met rood in tricotst tot het werk 5-5 (4-6-6) cm meet, brei dan Patroon 1, begin bij de juiste pijl in het telpatroon zorg ervoor dat een patroonherhaling netjes midden op de mouw komt.
Brei bij een hoogte van 27-30 (34-37-41) cm 2 cm in averechte tricotst voor een naadtoeslag over de knip kant op het lijf. Kant alle st af.

Afwerking: Rijg een markeerdraad door het midden van de knipbies st op ieder armsgat. Naai met de naaimachine twee zomen aan iedere kant van de markeerdraad, 1/2 st van de markeerdraad. Knip de biezen in tussen de genaaide zomen. Naai de schoudernaden dicht.

Neem ongeveer 76-90 st op langs de hals met rondbreinld 2.5 mm en rood en brei 2 cm in boordsteek. Kant alle st af.

Naai de mouwen in het lijf op de goede kant als volgt: Naai afwisselend een steek in de laatste naald gebreid op de mouw voor de naadtoeslag en een steek op de lijf na de naaimachine zoom. Keer de trui binnestebuiten en naai de naadtoeslag van de mouw met de hand over de knipbiesranden op het lijf.

Telpatroon

Christiane 16.09.2013 - 16:20:

Il manque un bout de phrase dans les explications lors du rabattage de mailles pour l'encolure; on devait ire ce qui suit: Rabattre côté encolure tous les 2 rangs 1 fois 2 m et 2 fois 1 m. en même temps, à 39-42 (46-48-50) cm de hauteur totale, rabattre pour l'encolure les 34-34 ( 36-38-38) m centrales DU DOS et terminer chaque côté séparément. Au rang suivant, rabattre 1 m côté encolure.

DROPS Design 16.09.2013 kl. 16:40:

Bonjour Christiane, le terme "dos" a été rajouté, la phrase était complète mais un retour à la ligne intempestif la coupait. Merci pour votre aide. Bon tricot!

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 5-5