DROPS / 150 / 50

Little Grey Riding Hood by DROPS Design

Strikket poncho i DROPS Alpaca Boucle og Puddel eller Andes med hætte

Tags: hætte, ponchoer,

DROPS Design: Model nr ab-040
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - M/L - XL/XXL
Materialer:
DROPS ALPACA BOUCLE fra Garnstudio
250-250-300 g f.nr 5110, lys grå
Og brug:
DROPS PUDDEL fra Garnstudio
200-200-200 g f.nr 01, naturhvid

Eller brug:
DROPS ALPACA BOUCLE fra Garnstudio
250-250-300 g f.nr 5110, lys grå
Og brug:
DROPS ANDES fra Garnstudio
200-200-200 g f.nr 0100, naturhvid

DROPS RUNDP (40 og 80 cm) nr 5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik med 1 tråd Alpaca Boucle på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (60 cm) nr 7 - eller det p.nr du skal bruge for at få 10 m x 14 p glatstrik med 1 tråd Puddel eller Andes på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL nr 6 - til hæklekant.
----------------------------------------------------------

DROPS Alpaca Bouclé uni colour DROPS Alpaca Bouclé uni colour 18.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Alpaca Bouclé mix DROPS Alpaca Bouclé mix 18.95 kr /50g
RETSTRIK (rundt på rundp således):1 omg ret og 1 omg vrang.

RETSTRIK (frem og tilbage på p): Strik ret på hver p

INDTAGNINGSTIPS:
Tag 1 m ind således: 2 m før mærketråden: Tag 1 m løs af p som om den strikkes ret, 1 r, træk den løse m over 1 r. Efter mærketråden: 2 ret sammen.

MÅLETIPS:
Arb måles liggende.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Forstk og rygstk strikkes hver for sig frem og tilbage på rundp til efter slidsen i siderne.

FORSTK:
Slå 136-144-153 m op på rundp 5 med 2 tråde Alpaca Boucle. Skift til 1 tråd og strik 2 p retstrik - se forkl over - frem og tilbage på rundp. Fortsæt med glatstrik frem og tilbage, men 1 m i hver side strikkes i retstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 15 cm lægges det til side.

RYGSTK:
Slå op og strik som forstk.

RYG- OG FORSTYKKE:
Sæt for- og rygstk på rundp 5 = 272-288-306 m. Sæt 1 mærketråd i hver side i overgangene mellem ryg og forstk, og midt på rygstk og forstk (= ca 68-72-76 m mellem hver mærketråd). Fortsæt i glatstrik over alle m Samtidig med at der tages ind på hver side af mærketrådene i hver side og midt foran og midt bagpå (dvs at der tages 8 m ind pr omg) – se INDTAGNINGSTIPS: Tag ind på hver 2. cm 14-15-16 gange, derefter på hver cm 6-7-8 gange = 112-112-114 m. Skift til lille rundp når der bliver for få m til at nå rundt på den lange rundp. Når arb måler 49-52-55 cm tages der 14 m ind jævnt fordelt (= 98-98-100 m), gentag indtagningen når arb måler 54-57-60 cm = 84-84-86 m tilbage. Fortsæt i glatstrik til arb måler 59-62-65 cm - se MÅLETIPS over.

HÆTTE:
Skift til 1 tråd Puddel eller Andes og rundp 7. Strik 2 omg retstrik over alle m, SAMTIDIG på 1.omg tages der 11-4-0 m ind jævnt fordelt = 73-80-86 m. Derefter deles arb således: Luk de midterste 3 m af midt foran = 70-77-83 m. Arb strikkes nu frem og tilbage. Strik glatstrik med 6 m retstrik i hver side til hætten måler 35-36-37 cm. Strik 2 p retstrik over alle m. Luk af.

MONTERING:
Læg hætten dobbelt og sy den sammen øverst.

HÆKLET KANT:
Hækl en kant med nål 6 med Puddel eller Andes nederst på ponchoen og op i slidsen i begge sider. Hækl * 1 fm, 1 lm, spring over ca 1 cm *, gentag fra *-*, afslut med 1 km i 1.fm.

Susan 03.10.2018 - 23:06:

Hello, Would you please clarify directions: Front Piece states ..continue in stockinette st back and forth but work 1 st in each side of garter st. Does this mean to increase or decrease stitch? Is there a specific video I should reference. Thank you.

DROPS Design 04.10.2018 kl. 07:55:

Hi Susan, The piece is worked in stockinette back and forth, apart from the 1 edge stitch on each side which is worked in garter stitch (always knitted both from right and wrong side). So no increases or decreases here. Happy knitting!

Lara 23.07.2018 - 16:00:

Vielen Dank! Ist es von Bedeutung, ob diese Abnahme rechts oder links gerichtet ist? Lara

DROPS Design 24.07.2018 kl. 09:03:

Liebe Lara, Sie können einfach mit 2 M rechts zusammen abnehmen, also bei 49 cm 2 M re zs x 14 Mal gleichmäßig verteilt und bei 54 cm diese 14 Abnahmen wiederholen. Viel Spaß beim stricken!

Lara 21.07.2018 - 00:26:

Hallo, beim Rumpf-Teil steht, dass nach 49 cm gleichmäßig verteilt 14M abgenommen werden sollen (und das gleiche nochmal nach 54 cm zu wiederholen). Bezieht sich das "gleichmäßig abnehmen" darauf, dass man die 14M innerhalb einer Runde gleichmäßig verteilt abnehmen soll, oder über mehrere Runden die Abnahme der 14M verteilen soll? Lara

DROPS Design 23.07.2018 kl. 07:31:

Liebe Lara, diese 14 Maschen werden innerhalb einer Runde (2 Mal insgeasamt: nach 49 und dann nach 54 cm, dh 28 Abnahmen insgesamt) gleichmäßig verteilt abgenommen - Hier lesen Sie, wie man gleichmäßig verteilt abnimmt. Viel Spaß beim stricken!

Georgia 01.05.2018 - 15:23:

Hallo, das ist das erste Mal, dass ich etwas von DROPS nachstricken möchte. Ich bin mir jetzt unsicher, wie viele Knäuel Garn ich bestellen muss (Ich nehme anstatt Puddel ebenfalls Alpaca Boucle). Bei meiner Rechnung ist da eine verwunderlich hohe Anzahl herausgekommen. Schöne Grüße und schonmal Danke für die Hilfe

DROPS Design 02.05.2018 kl. 10:09:

Liebe Georgia, hier lesen Sie, wie man die neue Garnangabe kalkuliert, sollten Sie unsicher sein, nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden (telefonisch oder per mail) auf. Viel Spaß beim stricken!

Katchou 18.04.2017 - 18:50:

Je l'ai fini. Je l'adore et il me va comme un gant. Il est tout doux, confortable et chaud. Merci GarnStudio ! ❤️

Connie 26.11.2016 - 16:36:

Hi - if I am reading this pattern correctly it calls for 250g to make the m/l size for the body and 200g for the hood and trim. It doesn't seem like enough wool for the body - is this the correct amount to make this sweater or am I misunderstanding the instructions? thank you

DROPS Design 28.11.2016 kl. 09:12:

Dear Connie, amount of yarn is correct, both yarn do have different caracteristics and yardage/thickness - click on each shadecard to read more. Happy knitting!

Katerina 18.07.2016 - 22:54:

Hallo, I´d like to knit this poncho, but PUDDLE is not produced anymore. If I´m going to use CLOUD instead, which needle width should I use to get 10 meshes x 14 rows for 10 x 10 CM? Thank you in advance for quick reaciton.

DROPS Design 18.07.2016 kl. 23:53:

Dear Katerina, Cloud is from the same yarn group of Puddle, so you can use the same needle stated in the pattern. Remember to check your gauge first! Happy knitting!

Marietta 10.05.2016 - 07:59:

Hallo, ich möchte gerne diesen Poncho nacharbeiten. Die angegebene Wolle Puddel ist ja nicht mehr im Verkauf und eine Alternative haben Sie ja auch angegeben. Meine Frage: können Sie mir bitte die Lauflänge von der Puddel mitteilen, damit ich weiß, wieviel ich von der Alternativ Wolle nehmen muss. Mit freundlichem Gruß Marietta

DROPS Design 10.05.2016 kl. 08:55:

Liebe Marietta, unter Garne - Auslaufgarne finden Sie alle Informationen zu älteren Qualitäten.

Yvonne Oswald 19.02.2016 - 06:37:

Guten morgen 😉 Muss ich nach 15 cm beide Teile auf eine Nadel nehmen? Verstehe das Diagramm und die Abnahme nich😕

DROPS Design 21.02.2016 kl. 13:10:

Ja genau, Sie stricken die beiden Teile separat, bis sie jeweils 15 cm messen, dann nehmen Sie alle M auf eine Nadel und stricken in Runden weiter. Die Seiten, also die Stellen, an denen die beiden Teile aufeinandertreffen, markieren Sie mit je einem Markierungsfaden, ebenso die vordere und hintere Mitte. Sie haben dann also vier Markierungsfäden in der Arbeit. Die Abnahmne arbeiten Sie beidseitig jedes Markierers, also jeweils rechts und links neben jedem Markierer.

Nerfie 14.10.2015 - 15:49:

Je ne vois pas le nombre de pelote necessaire pour cet ouvrage . Il serait bien de le marquer. Sinon genial .

DROPS Design 14.10.2015 kl. 17:29:

Bonjour Nerfie, vous trouverez la quantité nécessaire, au poids, à droite de la photo, soit en taille S par ex: 250 g Alpaca bouclé/50 g la pelote = 5 pelotes Alpaca bouclé et 200 g Puddel/50 g la pelote = 4 pelotes Puddel. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 150-50