DROPS / 151 / 28

Paola by DROPS Design

Strikket DROPS jakke i ”Symphony” eler "Melody" med hulmønster. Str S - XXXL

DROPS Design: Model nr ww-086
Garngruppe D
----------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
300-350-350-400-450-450 f.nr 02, beige

Eller brug:
Materialer: DROPS MELODY fra Garnstudio
150-200-200-200-250-250 f.nr 15, beige

DROPS RUNDP (80 cm) nr 8 - eller det p.nr du skal bruge for at få 13 m x 18 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS PERLEMORKNAP M/HUL, NR 522: 4-4-4-4-4-4 stk
----------------------------------------------------------

RETSTRIK:
Strik r frem og tilbage på alle p.

MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2. Diag viser alle p i 1 rap. Mønsteret ses fra retsiden.

MÅLETIPS:
Pga tyngden i garnet skal alle længdemål gøres når arb holdes op ellers vil tøjet blive for langt.

KNAPHUL:
Der lukkes af til knaphul på højre forkant: 1 KNAPHUL = strik tredje og fjerde m fra midt foran ret sammen og slå om.
Luk af til knaphul når arb måler:
STR S-L: 4, 13, 21 og ca 30 cm.
STR XL-XXXL: 6, 15, 23 og ca 32 cm.
--------------------------------------------------------

RYG & FORSTK:
Arb strikkes frem og tilbage på p fra midt foran. Slå 133-145-157-169-181-193 m løst op på rundp 8 med Symphony eller Melody. Strik RETSTRIK - læs forkl over (1.p = retsiden) til arb måler 4-4-4-6-6-6 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! På næste p fra retsiden lukkes der af til KNAPHUL – se forkl over – Samtidig med at der strikkes videre efter diag A.1 - men de yderste 12 m i hver side fortsættes i retstrik til færdig mål (= 12 kantm i hver side). Fortsæt at strikke efter A.1 til diagrammet er strikket 3 gange i højden. På næste p fra retsiden strikkes der r over alle m, på næste p fra vrangen strikkes der r og der tages 1 m ind (ved at strikke 2 m r sammen) = 132-144-156-168-180-192 m, arb måler ca 31-31-31-33-33-33 cm. Sæt 2 mærketråde 36-39-42-45-48-51 m ind fra hver side (= 60-66-72-78-84-90 m på rygstk mellem mærketrådene). Nu deles arb ved mærketrådene og hver del strikkes færdig for sig.

RYGSTK:
= 60-66-72-78-84-90 m. Nu strikkes der 2 p r - men i slutningen af disse 2 p slåes der 11-11-11-8-8-8 nye m op til ærme = 82-88-94-94-100-106 m.
Næste p fra retsiden strikkes således: 5 kantm i retstrik, strik A.2 til der er 5 m tilbage, afslut med 5 kantm i retstrik. Fortsæt med A.2 og 5 m retstrik i hver side til færdig mål. Når arb måler ca 46-48-50-52-54-56 cm lukkes de midterste 10 m af til hals og hver skulder strikkes færdig for sig. Luk 1 m af på næste p fra halsen = 35-38-41-41-44-47 m tilbage på hver skulder. Luk alle m løst af når arb måler ca 48-50-52-54-56-58 cm.

HØJRE FORSTK:
= 36-39-42-45-48-51 m. Nu slåes der nye m op til ærme således: Strik r på næste p fra retsiden og slå 11-11-11-8-8-8 nye m op i slutningen af p = 47-50-53-53-56-59 m. Strik 1 p r til. Næste p fra retsiden strikkes således: 12 kantm som før, strik A.2 til der er 5 m tilbage, afslut med 5 kantm i retstrik. Fortsæt med A.2 og 5 m retstrik i siden og 12 kantm mod midt foran til arb måler ca 48-50-52-54-56-58 cm, på næste p fra vrangen lukkes de første 35-38-41-41-44-47 m af = 12 kantm tilbage. Fortsæt med retstrik over disse m til kanten måler ca 7 cm fra hvor der blev lukket af til skulderen. Videre lukkes de første 4 m af på de næste 2 p fra vrangen, luk de resterende 4 m løst af på næste p fra vrangen.

VENSTRE FORSTK:
Det strikkes som højre forstk, men modsat.

MONTERING:
Sy skuldersømmene indenfor aflukningskanterne, sy ærmesømmene indenfor 1 kantm. Sy forkanterne sammen midt bagpå, sy langs halsudskæringen bag i nakken i yderste led i yderste m. Sy knapperne på venstre forkant.

= tag 1 m løst af p som om den strikkes r, 2 r sammen, løft den løse m over

Anne 08.10.2013 - 20:38:

Ser ut til å være noe feil i mønsteret. Bakstykket skal felles av når arbeidet måler 48 cm (S). Når det gjelder forstyrret så skal noen masker felles av etter 48 cm og de resterende når forstykket er like langt som bakstykket.

DROPS Design 09.10.2013 kl. 10:05:

Både ryg og forstykke skal lukkes af ved 48 cm i den mindste størrelse. Men du fortsætter med det kravestykke som skal fortsætte om bag i nakken.

Lise 26.09.2013 - 21:59:

Jeg har købt garn til denne model, har kun lige striker den nedre bord men undrer mig over at jeg skal have 145 masker på pinden, når mønstreret går over 12 masker og kanterne foran er 12 masker så er det ikke bedre med 144 masker ??

Annerie 03.07.2013 - 16:21:

Beautiful!! I will definitely make this!

Alvhild 18.06.2013 - 22:25:

Denne jakken ser deilig ut. Fint pynteplagg, som også kan varme litt over skuldrene.

Snezhi 31.05.2013 - 05:57:

If the sleeves were long it would be a definite yes!

Paola 30.05.2013 - 20:49:

Modellino molto grazioso, femminile, si modella sul corpo. questo colore non mi dona, ma lo immagino già in altri colori e mi piace prorpio!

Jacqueline Hagnere 30.05.2013 - 20:20:

Dommage les manches sont trop étroites

Kommentere opskrift DROPS 151-28